Gå til innhold

jeg skal ha bukplastikk 21.6 noen råd/erfaringer?

Anbefalte innlegg

mariannes1365380864

Jeg skal få utført en bukplastikk på Colosseum klinikken i Oslo 21 juni. Gleder meg til å bli kvitt magen men gruer meg samtidig til inngrepet og tiden etterpå. Er veldig interessert i å høre andres erfaringer med denne type operasjon. Evt noen lure råd? Skal blant annet i bryllup en mnd etter inngrepe og lurer på hvordan jeg vil være da? Håper jeg kan fungere rimelig normalt innen den tid. Mottar all info med stoor takk:-)

Fortsetter under...

Hei Marianne

Jeg fikk gjennomført full bukplastikk mandag 23.05 under full narkose. Idag er det fredag og jeg har allerede fått fjernet drenene somvar festet i såret. Operasjonen gikk greit, men timene etter var ikke særlig. Var veldig forvirret og fikk problem med blodtrykksfall, noe som er veldig vanlig etter narkose. Ble tatt utrolig godt vare på og fikk smertestillende og god pleie. Reiste hjem senere på dagen og har hvilt i sengen og prøvd å være litt oppe.

Idag, fredag, føler jeg meg i god form. Ikke særlig med smerter - har ikke brukt smertestillende siden natt til torsdag. Det som er vondest er magemusklene som er snurpet sammen.... Så har jeg fått "nye" (nå fungerende) magemuskler som en bonus da!

Dette har gått over all forventning. Trenger enda å legge meg ned i sengen innimellom og hvile. Blir utrolig trett i ryggen av å gå bøyd.

Viktig før operasjonen: Vær mentalt forberedt på at det blir noen dager med smerte, men at du er innstilt på at du skal komme fort gjennom det og komme deg opp av bingen. Ikke syns synd i deg selv mer enn 24 timer...så gå på med krummet rygg - bokstavlig talt. Hvile og hjelp med evt. barn er et must!

Dette går så fint. Gled deg mer en du gruer deg. Noen dager med smerte hva er det mot måneder og år meg konvolutt luken hengende over trusekanten??!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...