Gå til innhold

Flassende og betent rundt øyenvippene

Anbefalte innlegg

I lengre tid så har jeg vært rød og betent rundt langs øyenvippene. Det starter med at jeg blir rød,hoven og det gjør vondt når jeg tar på det,og i tillegg blir det gjerne hovne kuler ( kviser ) rundt hårsekkene (øyenvippene altså )og etter et par dager så går det hull og ut kommer det litt hvit væske .Det er da flassingen begynner og mine tidligere så lange og fyldige øyenvipper ramler av . Nå er det bare noen myke og korte greier som gjerne ramler av før de rekker å vokse skikkelig ut igjen.Dette er som en evig runddans ... Til opplysning så har jeg psoriasis og psoriasis-artritt, men hudlegen sa at jeg fikk gå til en øyenlege og få det undersøkt .Her i byen hvor jeg bor så tar det lang tid å få time på den avd.Jeg var hos min fastlege , og der fikk jeg kloramfenikol uten at det hjalp det dugg.Dette er fryktelig plagsomt spesielt siden jeg ikke klarer å bruke kontaktlinser lenger ,og jeg er lyssky og må ha solbriller så snart det er litt sol ute.Jeg har tidligere kun vært plaget av litt støvallergi ellers ingenting mer. Kan dere hjelpe meg ???

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan være en blandling av infeksjon og eksem/psoriasis. Det ville derfor være gunstig å blande kloramfenikol med et cortison-preparat ( eks Spersadex dråper) en uke. Vil tro at fastlegen din kan skrive ut dette, så får du få en henvisning til øyelege dersom du ikke blir bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...