annegunn Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja det er jo vanvittig å stå på huk og ballansere varme steiker... For ikke å snakke om unger som venter spent rundt i det du skal ta ut pizzaen. Lurer på hvor mange ganger vi har sagt: Rygg bakover... 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 *Hehe* Jeg vedder på at den arkitekten var en singel mann uten barn... Han var en dust antar jeg - som har hushjelp... Jeg savner at de "fanger deg" hører på drømmene dine og så finner frem til typehuset med noen justeringer. Jovisst - Systemhus i Fredrikstad var sånn - - andre igjen bare svarer ja og ha - og er det det huset du skal ha? Han fra Systemhus var med og så tomta og målte og fortalte om sola og utsikt etc. etc. 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Vel, isåfall er du unntaket som fatter'n ville blitt glad for å møte! :-) Hyggelig hvis dere kan realisere det en gang - det er sikkert noe eget å bo i et hus hvor løsningene er akkurat slik man selv vil ha dem. De fleste av oss bor jo i boliger hvor vi har arvet forgjengernes drømmeløsninger... *s* hehehe - - det kommer til å ta tid....Klart din far ville drømt om å treffe meg. Skulle bare mangle 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Første bud er at jeg ikke ville tegnet huset selv. Fatter'n jobbet så og si hele yrkeslivet i byggebransjen, og magen knøt seg hver gang en ivrig og gledesstrålende privatpeson kom med tegningene sine om at _slik_ skulle drømmehuset se ut. Problemet var/er at folk ikke alltid ser totaliteten/konsekvensene av de forslagene de setter opp. Så det var absolutt mer regelen enn unntaket at det ble problemer under bygging/oppføring. Bygg og arktektur er egne fag med egne utdannelser - ikke uten grunn. Så på generelt grunnlag, siden jeg ikke kjenner din kompetanse innen dette Flisa, så ville jeg tatt alle ideene mine og engasjert en arkitekt. De 20-30 tusen(?) det koster er det faktisk verdt. Forresten - igjen -det koster ikek 20-30tusen - -Hos et ferdighusfirma -får du tegnet huset gratis. 0 Siter
laban Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 To bad. Eget "foreldrebad" med inngang fra "foreldresoverommet" (og gjerne en inngang til). Sørg for at soverommene ikke ligger på den siden det er kveldssol! Vaskerom med inngang enten utenfra eller fra gangen. Dersom vaskerommet blir i en annen etasje enn soverommene - sjakt til å kaste skittentøy rett ned i vaskerommet! Sånn sjakt skal jeg også ha i mitt neste liv. Gjerne også en eller annen mekanisme som får det rene tøyet på plass etter vask. 0 Siter
annegunn Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Sånn sjakt skal jeg også ha i mitt neste liv. Gjerne også en eller annen mekanisme som får det rene tøyet på plass etter vask. Heter ikke en sånn mekanisme hushjelp? Evt kone, om du var av det motsatte kjønn? 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg vil ikke ha noe som bobler - vanlig badekar i så fall - men helst bare en vanlig lettstelt dusj. Dusjdører som kan svinge innover mot veggen slik at når de ikke brukes, tar ikke dusjhjørnet noe plass 0 Siter
serendipity Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 To bad. Eget "foreldrebad" med inngang fra "foreldresoverommet" (og gjerne en inngang til). Sørg for at soverommene ikke ligger på den siden det er kveldssol! Vaskerom med inngang enten utenfra eller fra gangen. Dersom vaskerommet blir i en annen etasje enn soverommene - sjakt til å kaste skittentøy rett ned i vaskerommet! Hm.. Hvordan gjør man dette om soverommet er under og vaskerommet over, he he.. ;-) Det værste er ikke for meg å få klærne ned på vaskerommet, men å få de opp igjen til soverommene!! Heis kanksje ?? :-) 0 Siter
serendipity Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det eneste jeg ville gjrot annerledes i vårt hus er kunne gå fra huset ut til garasjen UTEN å måtte gå UT!! (les: vasse i snø på morgenen på vinteren) Hvem har vel tid til å måke kl. 08.00 og med hendene fulle av sekker og bagger ;-) JO! en ting til. Overbyggingen på verandaen skulle vært litt større. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Stor gang med veldig mye skapplass. Sånn at man kan ha sommer- og vinterklær hengende hele tiden, i tillegg til gos plass til gjester. Stor dørmatte nedsenket i gulvet. Lydisolert rom, der vi kan bælspille og leke kino. Panoramavinduer og vinterhage. I garderoberommet er det 4 sjakter, 90 hvitt, 60 svart, 40 svart og div, som går ned i kurver på vaskerommet. Kjøkken med mye(!)skapplass og stue med peis. Spiseplassen er ikke i solen, men gjerne med utsikt. Dette huset skal stå på en diger, usjenert tomt med epletrær, der en gartner tusler rundt og vedlikeholder ;-) 0 Siter
serendipity Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Stor gang med veldig mye skapplass. Sånn at man kan ha sommer- og vinterklær hengende hele tiden, i tillegg til gos plass til gjester. Stor dørmatte nedsenket i gulvet. Lydisolert rom, der vi kan bælspille og leke kino. Panoramavinduer og vinterhage. I garderoberommet er det 4 sjakter, 90 hvitt, 60 svart, 40 svart og div, som går ned i kurver på vaskerommet. Kjøkken med mye(!)skapplass og stue med peis. Spiseplassen er ikke i solen, men gjerne med utsikt. Dette huset skal stå på en diger, usjenert tomt med epletrær, der en gartner tusler rundt og vedlikeholder ;-) Og det hadde ikke gjrot noe om gartneren var 25 år, og utstyrt med en flott solbrun overkropp, og en snerten liten rumpe i slitte jeans ;_) he he... ??? eller?? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Heter ikke en sånn mekanisme hushjelp? Evt kone, om du var av det motsatte kjønn? LOL! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Gymsal! Med ribbevegger og siderom fylt opp av tjukkas, trampline etc. Det hadde vært innmari kult! Sånn ca på størrelsen med en kvart håndballbane. *S* 0 Siter
serendipity Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Dusjdører som kan svinge innover mot veggen slik at når de ikke brukes, tar ikke dusjhjørnet noe plass Men etter dusjnen er gulvet fortsatt vått, og kan ikke brukea til noe annet enn å ski og dette og knalle bakhodet !! Jeg syntes IKKE de dusjveggene er det minste geniale... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Alt på ett plan ville vært min første prioritering. Men det er kanskje vanskelig med de små frimerkene man selger nå til dags og kaller tomt. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hm.. Hvordan gjør man dette om soverommet er under og vaskerommet over, he he.. ;-) Det værste er ikke for meg å få klærne ned på vaskerommet, men å få de opp igjen til soverommene!! Heis kanksje ?? :-) Før i tiden hadde jo store, fine hus en liten matheis, det må da gå an å installere noe slikt om man bygger nytt? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Og det hadde ikke gjrot noe om gartneren var 25 år, og utstyrt med en flott solbrun overkropp, og en snerten liten rumpe i slitte jeans ;_) he he... ??? eller?? Ikke det verste scenarioet, nei ;-) 0 Siter
serendipity Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Før i tiden hadde jo store, fine hus en liten matheis, det må da gå an å installere noe slikt om man bygger nytt? He he.. JA, jeg tenkte på det.. :-) 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Her er en av mine favoritter ;O) http://www.twlewis.com/communities/model.asp?CID=616&MID=2922 Nå har jeg ikke tegnet det selv, da, men det har alt jeg hadde skrevet opp på lista mi. 0 Siter
Gjest terskelløst Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Men etter dusjnen er gulvet fortsatt vått, og kan ikke brukea til noe annet enn å ski og dette og knalle bakhodet !! Jeg syntes IKKE de dusjveggene er det minste geniale... Til en dusj som er i daglig bruk, i et hus hvor man har plass til et stort bad, er jeg enig. Men hvis det er en ekstradusj / gjestedusj på et toalett, er det fint at man kan ha litt mer armslag når rommet stort sett brukes til noe annet enn dusjing. Og Dorthe og andre av oss er kanskje opptatt av terkelløse løsninger, og da er det greit med dusjdører som er hengslet på vegg og ikke er festet i gulvet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.