Gå til innhold

HUS: Hva skulle et nytt hus inneholde? :)

Anbefalte innlegg

serendipity
Skrevet

Det er jo myke lister under dørene som drar med seg vannet så det blir ikke vått.

Jo, mulig man får bort lat vannet, men jeg "nekter" å tro at ved å bare skyve dørene inn så er det tørt ;-)

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

30

• morsan

21

• serendipity

13

• libra

7

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

enig - jeg har sans for den amerikanske stilen - hvor du går rett inn på vaskerommet fra garasjen. :)

Så praktisk!!!! Iallefall om man ikke har råd til varmekabler fra garasjen og til inngangdøren.

Skrevet

Heter ikke en sånn mekanisme hushjelp? Evt kone, om du var av det motsatte kjønn?

eller mann?!?!?!

Skrevet

Jo, mulig man får bort lat vannet, men jeg "nekter" å tro at ved å bare skyve dørene inn så er det tørt ;-)

Fin som gjestedusj, men eller er det bare en "greie" som er moderne nå.

Gubben ønsker seg et sånt kabinett:

http://www.skfliselageret.no/thumbnails/porsgrund_sowerama.jpg

det har ikke så mange kriker og kroker som blir møkkete ;)

Skrevet

hehe- sånn har jeg sett i en "jallabutikk" i Tanumshede. Hos Mr.Li

*he he* det er en del år sidne jeg så denne nå, og dne klosta flesk!! Siden den gang har det sikkert kommet flere billigere varianter! :-)

Men det hadde jo vært deilig om vi derved kunne slå sammen det største badet vårt med badstua vegg-i-vegg, kasta ut badekar og dusj og innstaller et slikt monster samt hatt mere skap og ikke minst. TO servanter!! :-)

Men i et slikt prosjekt ville kjøp av hjørnemonsteret sikkert være den minste utgiften! *he he*

Skrevet

Så praktisk!!!! Iallefall om man ikke har råd til varmekabler fra garasjen og til inngangdøren.

Bare man ikke gjør som jeg har hørt ikke er en helt ukjent foreteelse i USA: Man går inn i garasjen, setter seg i bilen og rygger ut...... og så har man glemt å åpne porten først! ;-)

Skrevet

eller mann?!?!?!

Du drømmer du baktusbror! ;-)

Skrevet

eller mann?!?!?!

Nei, det er bevist for lenge siden her på dol at menn ikke kan vaske tøy, ei heller rydde...

serendipity
Skrevet

Bare man ikke gjør som jeg har hørt ikke er en helt ukjent foreteelse i USA: Man går inn i garasjen, setter seg i bilen og rygger ut...... og så har man glemt å åpne porten først! ;-)

Men det kan jo skje selv om man ikke har direkte adgang fra huset ;-)

Skrevet

Men det kan jo skje selv om man ikke har direkte adgang fra huset ;-)

Jo, men de fleste åpner vel porten og kommer inn i garasjen på den måten, selv om noen jo har sidedør også.

Skrevet

Jeg ville hatt et eget garderoberom med plass til alt av klær, sengetøy etc for å slippe å ha skap på soverommet. Vaskerommet skulle vært vegg i vegg med garderoben. Aller helst skulle veggen mellom de to rommene bestå av skap som åpner begge veier - tenk å kunne legge alt rett på plass uten å bære det lange veier :-)

Jepp, fordrar ikke klesvask, spesielt ikke prosessen fra det kommer ut av vaskemaskina og til skapet!

Ei luke mellom badet og vaskerommet der man kan lempe inn det skitne tøyet hadde heller ikke vært av veien.

Ellers ønsker jeg meg stort bad, gjerne med badstue.

Ellers tror jeg huset vi bor i inneholder alt jeg har behov for/lyst på :-)

Skrevet

Det er sikker deilig, den ene dagen i året det skjer.

De andre 364 er det en velsignelse å slippe trappeløping hele dagen.

Som motorsykkelist tenker jeg på rullestol også. Gammel blir man visstnok en gang. De over 30 skal ha brukbar fremkommelighet i heimen mener nå jeg.

Det er i hvert fall mye billigere å tegne et hus med livsløpstandard med en gang enn å måtte begynne å tenke på ombygging hvis ulykken er ute. Det er rådyrt og eier man huset får man ikke noe tilskudd og oftest ikke noe billig lån heller.

Dessuten får man ekstra tilskudd fra husbanken når man bygger et hus med livsløpstandard.

serendipity
Skrevet

Jo, men de fleste åpner vel porten og kommer inn i garasjen på den måten, selv om noen jo har sidedør også.

MANGE har sidedør, men ikke alle bruker den!!!

serendipity
Skrevet

Så det stemmer nok ;-)

Skrevet

Ikke alt, isåfall er det ikke nok fall til sluket. Jeg ser bare ganske enkelt ikke hvordan man skal få "brukt" palssen. Men det er jo klart at er man mange på et lite bad samtidig så får man jo bedre plass.

Jeg har skikkelig fall til sluket jeg da. Det ble i hvert fall veldig god plass på badet mitt som er 10 kvm.

Skrevet

Hi hi, nei helt tørt er det ikke men det tørker i hvert fall fort. Men badet mitt blir i hvert fall 1,5 kvm større og det kommer godt med.

Skrevet

Jeg ville hatt et eget garderoberom med plass til alt av klær, sengetøy etc for å slippe å ha skap på soverommet. Vaskerommet skulle vært vegg i vegg med garderoben. Aller helst skulle veggen mellom de to rommene bestå av skap som åpner begge veier - tenk å kunne legge alt rett på plass uten å bære det lange veier :-)

Jepp, fordrar ikke klesvask, spesielt ikke prosessen fra det kommer ut av vaskemaskina og til skapet!

Ei luke mellom badet og vaskerommet der man kan lempe inn det skitne tøyet hadde heller ikke vært av veien.

Som meg du! :)

Skrevet

Er dere ferdige med oppussingen nå ?

Du la ut en link for en stund siden, kan du gjøre det igjen ?

Er så spent på hvordan det er blitt...

Skrevet

enig - jeg har sans for den amerikanske stilen - hvor du går rett inn på vaskerommet fra garasjen. :)

Huset vårt er tilpasset for det også, det :-)

Men vi har ikke åpnet gjennomgangen fordi en ekstra dør stjeler en del plass i rommet og vi har egentlig klart oss greit uten. Men det er en enkel sak å gjøre det, vi har til og med lysbryter klar på veggen der hvor døråpningen skal være.

Vi bor i et svensk ferdighus. Jeg husker ikke typen nå, men svenskene har mange fine hustyper synes jeg.

Gjest begonia
Skrevet

Arbeidsrom! Med kontorpult til alle permene mine. Sitte der og jobbe med regningene feks. Og så kunne symaskinen stå framme på et eget bord hele tiden. Rommet måtte være stort, for det skulle også være et ledig stort bord til mine forskjellige hobbysysler. Puslespill feks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...