flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Nei, det er bevist for lenge siden her på dol at menn ikke kan vaske tøy, ei heller rydde... Pøh 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Huset vårt er tilpasset for det også, det :-) Men vi har ikke åpnet gjennomgangen fordi en ekstra dør stjeler en del plass i rommet og vi har egentlig klart oss greit uten. Men det er en enkel sak å gjøre det, vi har til og med lysbryter klar på veggen der hvor døråpningen skal være. Vi bor i et svensk ferdighus. Jeg husker ikke typen nå, men svenskene har mange fine hustyper synes jeg. Ja i de svenske husene er vaskerom og sånt ivaretatt. 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 MANGE har sidedør, men ikke alle bruker den!!! Ja, vår er for eksempel på helt motsatt sid av garasjen enn der huset er, og egner seg best til å få ut sykler uten å først måtte rygge ut bilen! :-) Så helt utenkelig at vi skulle gå inn der og sette oss inn i bilen! *S* 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 åååååå! Ikke sant? ;O) Det er maaaange fler der det kom fra... 0 Siter
Gyda Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 *S* Jeg har også tenk slik tidligere at alt på en flate må være deilig. Men for et par helger siden fikk jeg et godt bevis på at flere etasjer kan være utrolig deilig: Da var vi samlet alle søstrene med menn og barn, en dag hos en av søstrene mine, en annen dag hos oss. Søsteren min har alt på en flate, og etter middagen, mens vi voksne fortsatt satt ved bordet og snakket, så hørte vi hele ungeflokken utrolig godt. det var nesten ikke ørens fred å få! ;-) Dagen etter hos oss sendte vi barna ned i kjellerstua etter maten, og de rotet og herjet og storkoste seg sammen, men vi voksne hadde det en smule mer behagelig >(helt til gjestene hadde gått og vi måtte rydde opp igjen, da, he he) Det går jo fint å ha alt "det nødvendige" på en flate, med en kjeller ekstra. Foreldrene mine, som begynner å bli gamle (moren min har bl.a. hatt polio + brøt ganske nylig lårhalsen og kommer til å være avhengig av rullator resten av livet), var framsynte når de bygde hus, og gjorde akkurat som jeg skisserer ovenfor. Alt de trenger er i hovedetasjen, og så er det kjellerstue og ekstra soverom i kjelleren. De rommene er i bruk de gangene vi "barna" m/barn er hjemme - og da er de kjærkomne. Uten en slik løsning kunne ikke mine foreldre ha bodd i huset nå, og slik kunne jeg tenke meg å ha det også. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 eller mann?!?!?! Jeg har en slik, faktisk. Legger sammen klærne i en kurv, setter denne ved døra, mannen bærer den opp, og jeg legger på plass før jeg legger meg. Funker aldeles utmerket. 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det går jo fint å ha alt "det nødvendige" på en flate, med en kjeller ekstra. Foreldrene mine, som begynner å bli gamle (moren min har bl.a. hatt polio + brøt ganske nylig lårhalsen og kommer til å være avhengig av rullator resten av livet), var framsynte når de bygde hus, og gjorde akkurat som jeg skisserer ovenfor. Alt de trenger er i hovedetasjen, og så er det kjellerstue og ekstra soverom i kjelleren. De rommene er i bruk de gangene vi "barna" m/barn er hjemme - og da er de kjærkomne. Uten en slik løsning kunne ikke mine foreldre ha bodd i huset nå, og slik kunne jeg tenke meg å ha det også. Ja det hørtes lurt ut! Og det er en ting at man tenker på dette med livsløpstandard når man bygger - en annen ting når man kjøper brukt bolig! .-) Vi kjøpte brukt bolig da vi ventet vårt barn, og da var ikke akkurat livsløpstandard noe som sto på "kravslista"! :-) de som vi kjøpte av, samt mange andre som solgte hus i samme periode, flyttet inn i nybygde terrasseblokker med livsløpstandard i nærheten. Ser ikke bort fra at vi gjør noe tilsvarende når vi blir gamle, og man uansett synes at det er slitsomt med alt som hus med hage bringre med seg av arbeid. 0 Siter
vin Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Nå bygget vi fjor og er kjempefornøyd med resultatet. Særlig at soverommene er i 3 etg. sammen med egen loftstue til ungene. Ganske greit for de når de har venner på besøk. Der spiller de,ser på tv og bruker dataen. I kjelleren har vi laget en bar på hele 90 kvm. slik at vi har plass til biljardbord , dart og prosjektor. Dette er alles hobbyrom ;o) Ellers er jeg fornøyd med at vi endelig har fått et stort kjøkken , og et grovkjøkken bak som vi har matlageret vårt i samt at det er vaskerommet. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 eller mann?!?!?! Var en sånn vasketråd for en stund siden. Mange som syntes det var uhyrlig å ikke vaske den andres tøy. Vi vasker hvert vårt, fordi jeg er noe mere nøye. Her om dagen ble jeg enda mer glad for ordningen vår ;-) Han hadde oppdaget at maskinen av og til ikke startet når man trykket på knappen, og lurte på om han noen ganger kunne ha tromlet skittent tøy, og brukt det om igjen...... 0 Siter
libra Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Er dere ferdige med oppussingen nå ? Du la ut en link for en stund siden, kan du gjøre det igjen ? Er så spent på hvordan det er blitt... Vi er laaaaangt fra ferdige, regner med å holde på i minst 3 år til før vi har gjort alt vi har lyst til. Vi har full jobb ved siden av huset, og trenger pauser fra verktøyet innimellom. I tillegg har vi hatt en del andre tidkrevende prosjekter i tillegg, han spiller i band og vi forbereder bryllup med en drøss tilreisende blant annet. Nettsida har ikke vært oppdatert siden advent pga et diskkræsj og alt det andre vi driver med... men her har du uansett linken: http://home.broadpark.no/~tschuman/ ...og så MÅ jeg få lagt ut noe nytt i løpet av juni :-) 0 Siter
libra Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Som meg du! Fryktelig lat og uten husmorambisjoner? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Var en sånn vasketråd for en stund siden. Mange som syntes det var uhyrlig å ikke vaske den andres tøy. Vi vasker hvert vårt, fordi jeg er noe mere nøye. Her om dagen ble jeg enda mer glad for ordningen vår ;-) Han hadde oppdaget at maskinen av og til ikke startet når man trykket på knappen, og lurte på om han noen ganger kunne ha tromlet skittent tøy, og brukt det om igjen...... Ja, men hvis maskinen ikke startet, så skulle tøyet fortsatt vært tørt! :-) Mao ingen grunhn til å tromle da. *S* 0 Siter
libra Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 En ting til, jeg ville satt av plass til side-by-sidekjøleskap med isbit/vanndispenser på kjøkkenet. Vi har hatt et siden sist høst, og har blitt ekstremt flinke til å drikke vann. Unger som kommer på besøk foretrekker også vann fordi det er så spennende å forsyne seg selv. Utroooolig sunt :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja, men hvis maskinen ikke startet, så skulle tøyet fortsatt vært tørt! :-) Mao ingen grunhn til å tromle da. *S* Det var det som fikk han til å stusse, det var ganske tørt, ja. Men når det har ligget der en dag eller tre, blir det litt småfuktig, så det er ikke så lett å si, om man ikke tar luktetesten. Eller husker når man la inn tøyet..... 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det var det som fikk han til å stusse, det var ganske tørt, ja. Men når det har ligget der en dag eller tre, blir det litt småfuktig, så det er ikke så lett å si, om man ikke tar luktetesten. Eller husker når man la inn tøyet..... *lol* høres litt distré ut! ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 *lol* høres litt distré ut! ;-) Riktig observert ;-) 0 Siter
ariadne Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ønsker alle i familien å hente klærne sine på ett sted? Jeg ser for meg min tenåringsdatter som prøver alt hun har før hun går ut. (Jeg vet ikke hvor hun kan ha det fra...). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 *S* Jeg har også tenk slik tidligere at alt på en flate må være deilig. Men for et par helger siden fikk jeg et godt bevis på at flere etasjer kan være utrolig deilig: Da var vi samlet alle søstrene med menn og barn, en dag hos en av søstrene mine, en annen dag hos oss. Søsteren min har alt på en flate, og etter middagen, mens vi voksne fortsatt satt ved bordet og snakket, så hørte vi hele ungeflokken utrolig godt. det var nesten ikke ørens fred å få! ;-) Dagen etter hos oss sendte vi barna ned i kjellerstua etter maten, og de rotet og herjet og storkoste seg sammen, men vi voksne hadde det en smule mer behagelig >(helt til gjestene hadde gått og vi måtte rydde opp igjen, da, he he) Mitt tenkte hus har litt spesiell inndeling. Komme inn på midten, bruksrom på ene sida og soverom/bad og slik på andre sida. 0 Siter
Gyda Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja det hørtes lurt ut! Og det er en ting at man tenker på dette med livsløpstandard når man bygger - en annen ting når man kjøper brukt bolig! .-) Vi kjøpte brukt bolig da vi ventet vårt barn, og da var ikke akkurat livsløpstandard noe som sto på "kravslista"! :-) de som vi kjøpte av, samt mange andre som solgte hus i samme periode, flyttet inn i nybygde terrasseblokker med livsløpstandard i nærheten. Ser ikke bort fra at vi gjør noe tilsvarende når vi blir gamle, og man uansett synes at det er slitsomt med alt som hus med hage bringre med seg av arbeid. Helt enig med deg der. Vi har ikke det mest praktiske huset på det området vi heller ... 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 En ting til, jeg ville satt av plass til side-by-sidekjøleskap med isbit/vanndispenser på kjøkkenet. Vi har hatt et siden sist høst, og har blitt ekstremt flinke til å drikke vann. Unger som kommer på besøk foretrekker også vann fordi det er så spennende å forsyne seg selv. Utroooolig sunt :-) Men da måtte dere få lagt opp vann til skapet også. Er det et amerikansk kjøleskap, eller to deler frys/kjøl? Jeg synes de amerikanske ser ut som de har så utrolig liten fryser, at man må han en til? Hva kostet deres skap? Skal pusse opp skjønner du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.