Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 FLislagt kjøkkengulv med sluk! Kjekt av og til å kunne skrubbe/spyle med mye vann. Jeg har nettopp knust ett glass med rødbeter, og kunne tenkt meg et slikt gulv. ) 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Så praktisk!!!! Iallefall om man ikke har råd til varmekabler fra garasjen og til inngangdøren. Kan da bruke solcellepanel til sånt 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 FLislagt kjøkkengulv med sluk! Kjekt av og til å kunne skrubbe/spyle med mye vann. Jeg har nettopp knust ett glass med rødbeter, og kunne tenkt meg et slikt gulv. ) Hadde du hatt en spnt gulv da du mistet rødbeteglasset, kunne du ha funnet igjen glassbiter flere meter inn i naborommet! ;-) Og, ja, jeg snakker av erfaring! Ikke rødbeter, men et annet glass med heldigvis tørt innhold. Men glasset nærmest eksploderer mot flisegulvet! 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hadde du hatt en spnt gulv da du mistet rødbeteglasset, kunne du ha funnet igjen glassbiter flere meter inn i naborommet! ;-) Og, ja, jeg snakker av erfaring! Ikke rødbeter, men et annet glass med heldigvis tørt innhold. Men glasset nærmest eksploderer mot flisegulvet! Det har du nok rett i. Jeg tenkte bare på strevet med å få opp klisset etterpå. Rødbetfargen kan jo sette seg fast så jeg skrubba intenst. 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det har du nok rett i. Jeg tenkte bare på strevet med å få opp klisset etterpå. Rødbetfargen kan jo sette seg fast så jeg skrubba intenst. Det er vel gjerne slik at det er både fordeler og ulemper med det meste! ;-) 0 Siter
libra Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Men da måtte dere få lagt opp vann til skapet også. Er det et amerikansk kjøleskap, eller to deler frys/kjøl? Jeg synes de amerikanske ser ut som de har så utrolig liten fryser, at man må han en til? Hva kostet deres skap? Skal pusse opp skjønner du. Vi måtte uansett rive opp gulvet for å avrette og legge nytt, så da la vi vannrør i gulvet. Vårt kjøleskap er av den amerikanske typen, det kan ikke deles i to. En del av fryseren brukes til ismaskin og vanndispenser, men det er likevel nok plass igjen til å dekke vårt behov. Husker ikke helt hva vi betalte, 15-16.000 kanskje? Uansett vel verd pengene siden vi har blitt så utroooolig flinke til å drikke vann :-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Drømmegreia så jeg en gang omtalt i Kapital, med billedteksten "Litt vel stor Røkke-faktor": det var en hjørnegreie som kunne brukes som helt vanlig dusj, eventuelt steam-dusj/ massasjedusj, og "underdelen" var slik utformet at den både kunne brukes som badekar (med eller uten bobler) OG ,man kunne lukke igjen dørene og bruke dette som badstu for inntil tre personer. *S* http://sk.e-reg.no/index.cfm?cmd=cat&CatID=29&MCatID=29&Page=221 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Nå bygget vi fjor og er kjempefornøyd med resultatet. Særlig at soverommene er i 3 etg. sammen med egen loftstue til ungene. Ganske greit for de når de har venner på besøk. Der spiller de,ser på tv og bruker dataen. I kjelleren har vi laget en bar på hele 90 kvm. slik at vi har plass til biljardbord , dart og prosjektor. Dette er alles hobbyrom ;o) Ellers er jeg fornøyd med at vi endelig har fått et stort kjøkken , og et grovkjøkken bak som vi har matlageret vårt i samt at det er vaskerommet. ja - MATBOD skal jeg ha - til alle tørrvarer og hermetikk på tilbud 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Fryktelig lat og uten husmorambisjoner? ;-) Ja! Derfor har jeg - og må ha en ryddig mann 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 En ting til, jeg ville satt av plass til side-by-sidekjøleskap med isbit/vanndispenser på kjøkkenet. Vi har hatt et siden sist høst, og har blitt ekstremt flinke til å drikke vann. Unger som kommer på besøk foretrekker også vann fordi det er så spennende å forsyne seg selv. Utroooolig sunt :-) Syns de er så korte jeg! har enda tilgode å se de som går litt opp i været...... 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 FLislagt kjøkkengulv med sluk! Kjekt av og til å kunne skrubbe/spyle med mye vann. Jeg har nettopp knust ett glass med rødbeter, og kunne tenkt meg et slikt gulv. ) Ja, hvorfor ikke`? 0 Siter
vin Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 ja - MATBOD skal jeg ha - til alle tørrvarer og hermetikk på tilbud Ja ; jeg handlet inn 35 skinkebokser til 10; pr.stk. i går. Kjekt å ha ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 http://sk.e-reg.no/index.cfm?cmd=cat&CatID=29&MCatID=29&Page=221 Se der ja, det var jo ikke så superdyrt, men pen er 'n ikke! ;-) Mener å huske at den med røkkefaktor hadde badstu også... 0 Siter
Gemini Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det er sikker deilig, den ene dagen i året det skjer. De andre 364 er det en velsignelse å slippe trappeløping hele dagen. Som motorsykkelist tenker jeg på rullestol også. Gammel blir man visstnok en gang. De over 30 skal ha brukbar fremkommelighet i heimen mener nå jeg. Vårt hus har livsløpsstandard, men allikevel er det et halvannen-etasjes hus. Dette fordi alle "nødvendige" rom finnes i 1. etasje, dvs. soverom, bad, stue og kjøkken. Hvis vi vil kan vi ta vekk veggen mellom stue og soverom for å få større stue, og så sette opp veggen når det blir behov senere. Men foreløpig har vi valgt å beholde det soverommet som gjesterom. I 2. etg. har vi mulighet for 3 soverom (litt annen planløsning nå, men ting kan endres), og en loftstue, samt det som en dag skal bli vårt bad nr 2. Men altså - om det så skulle bli nødvendig, så kan man klare å bo i 1.etg. Evt. så kan man få trappeheis fra hjelpemiddelsentralen for å kunne komme opp i 2. etg. Ikke at jeg går rundt å tenker på det, men vet at det er en mulighet for de som har behovet. 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Det er vel gjerne slik at det er både fordeler og ulemper med det meste! ;-) I går kveld skulle jeg skynde meg opp og se på LOST - og så at vi hadde en helt ny pakke saltstenger - - - fy flate - det minte om MEKANO en stund......utover hele gulvet! 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Ja ; jeg handlet inn 35 skinkebokser til 10; pr.stk. i går. Kjekt å ha ;o) det var lurt! 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Helt enig med deg der. Vi har ikke det mest praktiske huset på det området vi heller ... Men hvem gidder vel å bo på samme sted hele tiden? jeg har flyttet 28 ganger jeg.... 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Vårt hus har livsløpsstandard, men allikevel er det et halvannen-etasjes hus. Dette fordi alle "nødvendige" rom finnes i 1. etasje, dvs. soverom, bad, stue og kjøkken. Hvis vi vil kan vi ta vekk veggen mellom stue og soverom for å få større stue, og så sette opp veggen når det blir behov senere. Men foreløpig har vi valgt å beholde det soverommet som gjesterom. I 2. etg. har vi mulighet for 3 soverom (litt annen planløsning nå, men ting kan endres), og en loftstue, samt det som en dag skal bli vårt bad nr 2. Men altså - om det så skulle bli nødvendig, så kan man klare å bo i 1.etg. Evt. så kan man få trappeheis fra hjelpemiddelsentralen for å kunne komme opp i 2. etg. Ikke at jeg går rundt å tenker på det, men vet at det er en mulighet for de som har behovet. Vi kan også forsåvidt klare å bo i den midterste etasjen, for det er både kjøkken, bad, ett soverom og stue der, men det blir jo litt trangt, og litt dumt at man ikke kan gå ned eller opp, pluss at vi måtte hatt en kraftig rullestolrampe fra innkjørselen og inn pgs nivåforskjell. 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 http://sk.e-reg.no/index.cfm?cmd=cat&CatID=29&MCatID=29&Page=221 Det er sabla stygt! hehe 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Riktig observert ;-) Åssen lukter'n? hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.