Gå til innhold

HUS: Hva skulle et nytt hus inneholde? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan også forsåvidt klare å bo i den midterste etasjen, for det er både kjøkken, bad, ett soverom og stue der, men det blir jo litt trangt, og litt dumt at man ikke kan gå ned eller opp, pluss at vi måtte hatt en kraftig rullestolrampe fra innkjørselen og inn pgs nivåforskjell.

Selvsagt ville det blitt litt trant for oss også, men det spørs jo i hvilken livssituasjon dette ville blitt aktuelt.

Fx på ens eldre dager, da klarer man seg ofte fint med mindre plass (om man bare er 1-2 personer i huset), og kan da slippe å flytte fra huset før man selv ønsker det.

Skulle en av oss havnet i rullestol idag, så ville vi nok helst sett oss om etter noe annet.

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

30

• morsan

21

• serendipity

13

• libra

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt ville det blitt litt trant for oss også, men det spørs jo i hvilken livssituasjon dette ville blitt aktuelt.

Fx på ens eldre dager, da klarer man seg ofte fint med mindre plass (om man bare er 1-2 personer i huset), og kan da slippe å flytte fra huset før man selv ønsker det.

Skulle en av oss havnet i rullestol idag, så ville vi nok helst sett oss om etter noe annet.

Ja det er sant.

Skrevet

Men hvem gidder vel å bo på samme sted hele tiden? jeg har flyttet 28 ganger jeg....:)

Jeg kjenner mange jeg ...

Og så kjenner jeg mange som må flytte bare fordi planløsningen tvinger dem til det.

:o)

Gjest tjohooo
Skrevet

Kjøkken: søppelkvern/matkvern (hva det nå enn heter) i sluken, brødfjøl over vasken, vann/isbitdispenser på kjøleskapet, tv på kjøleskapet, gasskomfyr, vaskerom & evt grovkjøkken innenfor kjøkkenet, med egen inngang.

El-panel-ting som gjør at jeg kan overstyre alle lys m.m. over hele huset. Trådløst musikkanlegg med høyttalere i hele huset, hvor man kan høre på forskjellig musikk i hvert rom samtidig.

Stue: Store vinduer både i vegg og delvis tak, muligheter for å åpne opp. Utgang til badestamp. Høyt under taket. Peis. Fontene av noe slag. Eget bibliotek. Stor hvit trapp til 2. etg, åpent opp.

Og for å toppe hele greia: Overvåkningssystem som holder styr på hvor det enkelte medlem av husstanden befinner seg, og justerer romvarme og musikk etter den enkeltes preferanser.

Gjest tjohooo
Skrevet

Gymsal!

Med ribbevegger og siderom fylt opp av tjukkas, trampline etc.

Det hadde vært innmari kult! Sånn ca på størrelsen med en kvart håndballbane. *S*

Ja!!! :D

Skrevet

Ja!!! :D

Ahhhh!! ENDELIG noen som innser at det hadde vært noe! :-)

Det er da mye mer spennende enn søppelkvern og skittentøysjakt! *s*

Skrevet

Syns de er så korte jeg! har enda tilgode å se de som går litt opp i været......

Vårt er vel ca 175 cm høyt, det er høyt nok for oss.

Når vi er flinke til å rydde ut slappe gulrøtter, visne grønnsaker og annet som har gått ut på dato er det som oftest god plass også :-)

Skrevet

Ja! Derfor har jeg - og må ha en ryddig mann :)

En sånn klarte ikke jeg å finne, men han har andre gode sider i stedet... tror jeg :-)

Skrevet

Stort kjøkken/stue i ett, egen stue og spisestue til annet enn hverdag, terasse i forbindelse med dagligstue/kjøkken, egen foreldre og barn-soveavdeling.

Skrevet

Stort kjøkken/stue i ett, egen stue og spisestue til annet enn hverdag, terasse i forbindelse med dagligstue/kjøkken, egen foreldre og barn-soveavdeling.

da skal du ha dette:

http://www.blockwatne.no/husoversikt/ trykk på det som heter Almenningen - det huset syns jeg er smart! :)

Gjest tjohooo
Skrevet

Ahhhh!! ENDELIG noen som innser at det hadde vært noe! :-)

Det er da mye mer spennende enn søppelkvern og skittentøysjakt! *s*

og så ønsker jeg meg et lite basseng som jeg kan hoppe oppi fra trampolina, evt en svær svamp å lande oppi... oooh

Skrevet

og så ønsker jeg meg et lite basseng som jeg kan hoppe oppi fra trampolina, evt en svær svamp å lande oppi... oooh

Svær svamp, ja! *he he*

Men basseng kunne jeg også tenkt meg. Kanskje et sånn som er innebygd i glasshus om vinteren men at veggene kan skyces til sides om sommeren? Skikkelig beverly Hills-feeling, med andre ord! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...