Gjest enig (men kanskje ikke med deg ?) Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Her blander du skitt og kanel. Hold deg til saken: Bystyrerepresentanten hevder at sex kan byttes mot vold. Kjekk kar. Kjenner du ham? "Her blander du skitt og kanel. " Aldeles ikke. Les grundigere hva jeg svarte, så ser du det. Ellers må jeg få vektlegge at det jeg reagerte på, var kommentarene her på DOL og måten han ble behandlet på i kommunestyret, ikke innholdet i selve uttalelsen. "Enig"-nicket gjaldt _ikke_ med den fyren hvis du trodde det, men enig med andre i upassende reaksjon på hendelsen. _Ikke_ bland sak og person. Man må tåle saklig uenighet. Fyren er ikke krimminell. Så får man holde diskusjoner på siviliserte måter. "Hold deg til saken: Bystyrerepresentanten hevder at sex kan byttes mot vold." Jeg er uenig med fyren på det punktet og håper det gjelder deg også. For å sitere meg selv: "Når det gjelder vold mot kvinner tror jeg han tar feil. (Løs antagelse uten belegg i noen undersøkelse.) " Han tar bare grundig feil, verre er det ikke. Ellers tviler jeg på at han får oppslutning om sin idé i noe som helst parti. Og da er det heller ingen grunn til å hisse seg opp, slik de gjorde i kommunestyret. "Kjekk kar." Virkelig, synes du det ? Håper du ikke sikler etter den slags mannfolk ! :-) "Kjenner du ham?" Nei, jeg kjenner ikke ham, bryr meg heller ikke. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 "Her blander du skitt og kanel. " Aldeles ikke. Les grundigere hva jeg svarte, så ser du det. Ellers må jeg få vektlegge at det jeg reagerte på, var kommentarene her på DOL og måten han ble behandlet på i kommunestyret, ikke innholdet i selve uttalelsen. "Enig"-nicket gjaldt _ikke_ med den fyren hvis du trodde det, men enig med andre i upassende reaksjon på hendelsen. _Ikke_ bland sak og person. Man må tåle saklig uenighet. Fyren er ikke krimminell. Så får man holde diskusjoner på siviliserte måter. "Hold deg til saken: Bystyrerepresentanten hevder at sex kan byttes mot vold." Jeg er uenig med fyren på det punktet og håper det gjelder deg også. For å sitere meg selv: "Når det gjelder vold mot kvinner tror jeg han tar feil. (Løs antagelse uten belegg i noen undersøkelse.) " Han tar bare grundig feil, verre er det ikke. Ellers tviler jeg på at han får oppslutning om sin idé i noe som helst parti. Og da er det heller ingen grunn til å hisse seg opp, slik de gjorde i kommunestyret. "Kjekk kar." Virkelig, synes du det ? Håper du ikke sikler etter den slags mannfolk ! :-) "Kjenner du ham?" Nei, jeg kjenner ikke ham, bryr meg heller ikke. he-he...et godt svar:-) 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Denne politikeren valgte en spissformulering. Hvis hensikten var å provosere (det tror jeg) hadde han så til de grader oppnådd målet. I hvert fall når man ser på stedsvalget. Derfor må det gå an å roe seg ned litt. Ta ting med mer enn en klype salt om man er uenig. Når det blir "kattejammer" av en slik utalelse på DOL er ikke toleransen høy. Det var det jeg reagerte på, ikke innholdet i selve uttalelsen. Synes også det er pussig at folk ikke skal kunne holde normale diskusjoner i et kommunestyre. Kaste fyren ut, da. Sånt hører ikke hjemme noe sted. Når det gjelder vold mot kvinner tror jeg han tar feil.(Løs antagelse uten belegg i noen undersøkelse.) Når det gjelder prostitusjon er det vanskeligere. Det har mange årsaker. Enslige menn så vel som menn i parforhold oppsøker prostituerte i følge de som har undersøkt sånt. Det mest vanlige tidspunkt en fyr er utro på, er faktisk når kona/samboer er gravid og ikke har mulighet til å ha sex. Da blir det misvisende å forvente at hun i det tilfellet skal kunne unngå at han er utro ved å ha sex. Det samme gjelder når hun er syk eller fraværende av andre helt naturlige årsaker. Men det blir virkelig for dumt å tro at en mann kan klare å være utro dersom de har et normalt fungerende sex-liv og får alt behov tilfredstilt hjemme. Påstand om det motsatte vitner om manglende biologikunnskaper. En mann trenger normalt ca. 10 timer etter et skikkelig samleie før han kan gjennomføre et nytt. Har et par sex sammen på morgenen har han ikke tid til å "ladde" opp til en ny runde i løpet av arbidsdagen og dermed være utro. Den sikreste måten du kan unngå at "gubben" din er utro på er derfor å ta en runde med ham før du slipper ham fra deg. Ikke værre. Det er så visst ikke mitt inntrykk at mange kvinner på disse sidene er i stand til å se rekkevidden av et dårlig fungerende sex-liv. Se på forsiden av dagens VG. Der var saken snudd: Kvinner som kunne tenke seg å være utro om de ikke fikk sex fra gubben. Nå er det tydelig politisk korrekt å sable ned på menns dårlige holdninger til sunt samliv og utroskap (og slike holdninger er nok helt sikkert reelle og utbrett), men når det kommer til kvinner som har de samme holdningen (omtalt i VG), ja da får pipa en annen låt ! For da er det plutselig helt OK blandt hver fjerde kvinne å være utro. "En mann trenger normalt ca. 10 timer etter et skikkelig samleie før han kan gjennomføre et nytt. Har et par sex sammen på morgenen har han ikke tid til å "ladde" opp til en ny runde i løpet av arbidsdagen og dermed være utro. Den sikreste måten du kan unngå at "gubben" din er utro på er derfor å ta en runde med ham før du slipper ham fra deg. Ikke værre." *LOL* Typen min trenger ca en halvtime. Bør jeg da ha sex med ham ca hver halvtime for å unngå at han er utro? 0 Siter
Gjest enig (men kanskje ikke med deg ?) Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 "En mann trenger normalt ca. 10 timer etter et skikkelig samleie før han kan gjennomføre et nytt. Har et par sex sammen på morgenen har han ikke tid til å "ladde" opp til en ny runde i løpet av arbidsdagen og dermed være utro. Den sikreste måten du kan unngå at "gubben" din er utro på er derfor å ta en runde med ham før du slipper ham fra deg. Ikke værre." *LOL* Typen min trenger ca en halvtime. Bør jeg da ha sex med ham ca hver halvtime for å unngå at han er utro? "En mann trenger normalt ca. 10 timer etter et skikkelig samleie før han kan gjennomføre et nytt. Har et par sex sammen på morgenen har han ikke tid til å "ladde" opp til en ny runde i løpet av arbidsdagen og dermed være utro. Den sikreste måten du kan unngå at "gubben" din er utro på er derfor å ta en runde med ham før du slipper ham fra deg. Ikke værre." "*LOL* Typen min trenger ca en halvtime. Bør jeg da ha sex med ham ca hver halvtime for å unngå at han er utro? " Normale menn er ikke sex-dyr. Det er grenser for hva de orker. Særlig rett etterpå. Påstå noe annet og du blir ikke trodd. Bare les om det i faglitteratur du. Legg merke til ordene "normalt" og "skikkelig samleie". Dersom utløsningen ikke var fullstendig, kan han god prøve en gang til. Men etter to-tre utløsninger har du tappet ham så grundig at da er han nok temmelig daff. Bare de aller færreste menn orker å holde døgnet rundt med det der. Hvorfor gå til andre når man har det bra hjemme ? Verre er det ikke. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 "En mann trenger normalt ca. 10 timer etter et skikkelig samleie før han kan gjennomføre et nytt. Har et par sex sammen på morgenen har han ikke tid til å "ladde" opp til en ny runde i løpet av arbidsdagen og dermed være utro. Den sikreste måten du kan unngå at "gubben" din er utro på er derfor å ta en runde med ham før du slipper ham fra deg. Ikke værre." "*LOL* Typen min trenger ca en halvtime. Bør jeg da ha sex med ham ca hver halvtime for å unngå at han er utro? " Normale menn er ikke sex-dyr. Det er grenser for hva de orker. Særlig rett etterpå. Påstå noe annet og du blir ikke trodd. Bare les om det i faglitteratur du. Legg merke til ordene "normalt" og "skikkelig samleie". Dersom utløsningen ikke var fullstendig, kan han god prøve en gang til. Men etter to-tre utløsninger har du tappet ham så grundig at da er han nok temmelig daff. Bare de aller færreste menn orker å holde døgnet rundt med det der. Hvorfor gå til andre når man har det bra hjemme ? Verre er det ikke. Mener du det er greit at en mann er utro hvis han ikke får sex hver dag før han går ut av huset? 0 Siter
Gjest enig (men kanskje ikke med deg ?) Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Mener du det er greit at en mann er utro hvis han ikke får sex hver dag før han går ut av huset? "Mener du det er greit at en mann er utro hvis han ikke får sex hver dag før han går ut av huset?" Nei. Og det er heller ikke greit at noen forsømmer sitt løfte om normalt seksualliv (så sant det er mulig) til ektefelle/samboer. Det er en form for løftebrudd det også. Den andre partens utilfredsstillte behov er ikke risikofri - uansett årsak, enten man bidra mer eller ikke. Det er ingen unnskyldning for utroskap - men bør være en øyeåpner for de som kun tenker på eget behov og ikke den andres. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 "Mener du det er greit at en mann er utro hvis han ikke får sex hver dag før han går ut av huset?" Nei. Og det er heller ikke greit at noen forsømmer sitt løfte om normalt seksualliv (så sant det er mulig) til ektefelle/samboer. Det er en form for løftebrudd det også. Den andre partens utilfredsstillte behov er ikke risikofri - uansett årsak, enten man bidra mer eller ikke. Det er ingen unnskyldning for utroskap - men bør være en øyeåpner for de som kun tenker på eget behov og ikke den andres. "Nei. Og det er heller ikke greit at noen forsømmer sitt løfte om normalt seksualliv (så sant det er mulig) til ektefelle/samboer. Det er en form for løftebrudd det også" Jeg har ikke gitt noe løfte om normalt seksualliv til noen, og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evt. gifter meg. 0 Siter
Gjest enig (men kanskje ikke med deg ?) Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 "Nei. Og det er heller ikke greit at noen forsømmer sitt løfte om normalt seksualliv (så sant det er mulig) til ektefelle/samboer. Det er en form for løftebrudd det også" Jeg har ikke gitt noe løfte om normalt seksualliv til noen, og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evt. gifter meg. "Jeg har ikke gitt noe løfte om normalt seksualliv til noen, og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evt. gifter meg. " I så fall må du gifte deg borgerlig. I Den norske Kirkes (statskirkens) ekteskapsritualer og de fleste andre kristne trossamfunns (kjenner ikke alle) ritualer ligger det implistt en forpliktelse til å elske hverandre, og da hører sexualliv med som en del av dette. Å tro at et samliv er helt uten forventninger til sex er tøv. Det er jo viktigste grunn til å bo sammen. Gifter du deg uten å avklare gjensidige forventninger til sexualliv, er det jevngodt med å inngå en uklar avtale. Du risikerer da at den andre parten å føle seg bedradd fordi forventninger ikke en gang ble forsøkt innfridd. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 "Jeg har ikke gitt noe løfte om normalt seksualliv til noen, og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evt. gifter meg. " I så fall må du gifte deg borgerlig. I Den norske Kirkes (statskirkens) ekteskapsritualer og de fleste andre kristne trossamfunns (kjenner ikke alle) ritualer ligger det implistt en forpliktelse til å elske hverandre, og da hører sexualliv med som en del av dette. Å tro at et samliv er helt uten forventninger til sex er tøv. Det er jo viktigste grunn til å bo sammen. Gifter du deg uten å avklare gjensidige forventninger til sexualliv, er det jevngodt med å inngå en uklar avtale. Du risikerer da at den andre parten å føle seg bedradd fordi forventninger ikke en gang ble forsøkt innfridd. Du skal elske din neste også, tror du tolker etter smak og behag her. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 "Jeg har ikke gitt noe løfte om normalt seksualliv til noen, og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evt. gifter meg. " I så fall må du gifte deg borgerlig. I Den norske Kirkes (statskirkens) ekteskapsritualer og de fleste andre kristne trossamfunns (kjenner ikke alle) ritualer ligger det implistt en forpliktelse til å elske hverandre, og da hører sexualliv med som en del av dette. Å tro at et samliv er helt uten forventninger til sex er tøv. Det er jo viktigste grunn til å bo sammen. Gifter du deg uten å avklare gjensidige forventninger til sexualliv, er det jevngodt med å inngå en uklar avtale. Du risikerer da at den andre parten å føle seg bedradd fordi forventninger ikke en gang ble forsøkt innfridd. Jeg er ikke medlem av statskirken, så hvis jeg skulle finne på å gifte meg er det sannsynlig at det skjer borgerlig. Man bør jo selvsagt avklare på forhånd hvilke forventninger man har, til seksualliv og til andre ting. Men ingen har RETT til å ha sex, og jeg kommer aldri til å ha sex bare for å tilfredsstille en mann hvis jeg ikke har lyst selv, uansett om jeg er gift eller ikke. Og det kan jo være mange grunner til at man mister lysten på sex i perioder. Det kan være fysiske plager, bekymringer, mye å gjøre osv. osv. Slik er livet. Jeg liker ikke å bruke ord som "plikt" eller "rett" når det gjelder seksualitet. 0 Siter
Gjest enig (men kanskje ikke med deg ?) Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Du skal elske din neste også, tror du tolker etter smak og behag her. "....tror du tolker etter smak og behag her. " Hva vet du om det ? Hvor tydelig kan man egentlig si det uten å være vulgær ? Matt 19,5 "og sa: Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett. 6 Så er de ikke lenger to; deres liv er ett. Det som altså Gud har sammenføyd, skal mennesker ikke skille.» " 1 Kor 7,2-6: "2 Men for å unngå hor skal enhver mann ha sin kone og enhver kvinne sin mann. 3 Både mann og kone skal gi den andre det de skylder hverandre. 4 Det er ikke konen selv, men mannen som rår over hennes kropp. Like ens rår ikke mannen selv, men konen over hans kropp. 5 Dere skal ikke nekte hverandre samliv, hvis dere da ikke er blitt enige om det for en tid, for å leve i bønn. Kom så sammen igjen, for at ikke Satan skal friste dere fordi dere ikke makter å leve avholdende. 6 Dette er ment som en tillatelse, ikke som et påbud." 0 Siter
Gjest enig(men kanskje ikke med deg ?) Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er ikke medlem av statskirken, så hvis jeg skulle finne på å gifte meg er det sannsynlig at det skjer borgerlig. Man bør jo selvsagt avklare på forhånd hvilke forventninger man har, til seksualliv og til andre ting. Men ingen har RETT til å ha sex, og jeg kommer aldri til å ha sex bare for å tilfredsstille en mann hvis jeg ikke har lyst selv, uansett om jeg er gift eller ikke. Og det kan jo være mange grunner til at man mister lysten på sex i perioder. Det kan være fysiske plager, bekymringer, mye å gjøre osv. osv. Slik er livet. Jeg liker ikke å bruke ord som "plikt" eller "rett" når det gjelder seksualitet. Helt greit det siste du kom med. Men det hadde heller ingenting med poenget mitt å gjøre: Nemlig å vise virkelig engasjement for den andre partens behov, ikke bare tenke på sitt eget. Når man har reelle årsaker til å la det være gjør man det. Ingen grunn til å kritisere det. Og vi snakker heller ikke om plikt her, men gjensidig interesse, omtanke og engasjement. Det å finne på alle slags unnskyldninger uten reell grunn, bare manglende interesse for den andre holder ikke. Det avsløres etter hvert og ender med den andre blir skuffet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.