Gå til innhold

Kramper/anfall

Anbefalte innlegg

Gjest Cissi49

Hei!Jeg har en svigerinne på 65 år som i en tid nå har hatt noen krampeanfall som ingen forstår hva er. Hun er borte i så lenge som 15 min. Krampene varer kanskje i 5 min.Hun har vært til lege og sjekket hjernen ved hjelp av EEG. (Det er ikke epilepsi). Hun har også vært i søvnlaboratorium, samt tatt masse prøver som viser at hun har litt lavt blodsukker og for høyt innhold av jern i blodet. Hun blir veldig sliten av disse anfallene, men verst er angsten for å få anfall mens hun er alene på farlige steder, som T-banestasjon, i trapper osv. Hennes mor hadde også slike anfall over noen år, og ble innlagt på nevrologisk avd. der det ble antatt at hun hadde epilepsi som hun da ble medisinert for. Hun fikk kreft i bukspyttkjertelen noen år etter, og behandling var nytteløs. det vi tenker på er at dette kanskje har en sammenheng, og hvordan skal man gripe det an? Legen hennes har antydet at hun muligens kan ha en svulst(godartet)i nettopp bukspyttkjertelen, så vi er litt engstelige alle sammen. Kan jeg få et svar/forslag til hva hun bør be om evt. hvem hun bør oppsøke for å få en best mulig undersøkelse.Med beste hilsen Cissi49

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185747-kramperanfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hun bør jo utredes nærmere, både mtp evt insulinproduserende svulst i bukspyttkjertel, og av hodet; bl.a så bør bilder taes for sikkert å utelukke små svulster. Vil tro at hun bør innlegges, elleri iallfal få time hos nevrolog ganske raskt. Her må fastlegen være en koordinator.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185747-kramperanfall/#findComment-1272780
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...