Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Noen vil sa at "ja, jøss" er å banne, så jeg er helt enig i at "grensen" for hva som er banneord varierer! :-) men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? 0 Siter
Gjest Banner og sverter Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 fetta Ja, fetta er ennå styggere enn fitte synes jeg. 0 Siter
Gjest Banner og sverter Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Eier altfor få hemninger når det gjelder å banne, og jeg nekter plent på at det er et tegn på dårlig ordforråd, heller det motsatte! Favorittene nå for tiden er faen i kukstuka fitta, helvettes kukjævla møkkasatan, forpulte hårbaillball, faens imbesile skrumpkuk osv Passer det bedre bruker jeg gjerne utenlandske banneord som merde/merda(dritt), vaffanculo (faen ta deg), fica (fitte), porco dio (***), porca madonna osv... Men alt til sin tid *Ler godt* Dette kaller jeg banning ja! 0 Siter
Gjest @riele Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 *Ler godt* Dette kaller jeg banning ja! Ja, skal det være så skal det være mener nå jeg! Jo styggere ordene er jo mer aggresjon og frustrasjon får man ut, er min erfaring 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? Mener å ha hørt at dette er å misbruke Herrens navn, i noens øyne, akkurat som "gitt" for Gud etc etc. Men jeg er selvsagt ikke enig i det, da! *h ehe* 0 Siter
Gjest Banner og sverter Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja, skal det være så skal det være mener nå jeg! Jo styggere ordene er jo mer aggresjon og frustrasjon får man ut, er min erfaring Helt enig! Det holder ikke med sånn derre "å fy katten altså"... Da er det fortsatt altfor mye aggresjon igjen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Eier altfor få hemninger når det gjelder å banne, og jeg nekter plent på at det er et tegn på dårlig ordforråd, heller det motsatte! Favorittene nå for tiden er faen i kukstuka fitta, helvettes kukjævla møkkasatan, forpulte hårbaillball, faens imbesile skrumpkuk osv Passer det bedre bruker jeg gjerne utenlandske banneord som merde/merda(dritt), vaffanculo (faen ta deg), fica (fitte), porco dio (***), porca madonna osv... Men alt til sin tid Oi, nå er jeg imponert! Selv tyr jeg til "kuksatan" og "putain de merde" 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Mener å ha hørt at dette er å misbruke Herrens navn, i noens øyne, akkurat som "gitt" for Gud etc etc. Men jeg er selvsagt ikke enig i det, da! *h ehe* Det der har jeg hørt også..Jeg fikk ikke si "neggu" eller "jaggu" hos bestemoren min, av samme årsak.. Selv ville jeg vel heller hengt meg opp i at nevnte begreper er både sv.bondske og sv. oppsettsige&trassige, fremfor akkurat DET..;-) Ikke fikk jeg si jøss heller..Men gitt var greit.. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Eier altfor få hemninger når det gjelder å banne, og jeg nekter plent på at det er et tegn på dårlig ordforråd, heller det motsatte! Favorittene nå for tiden er faen i kukstuka fitta, helvettes kukjævla møkkasatan, forpulte hårbaillball, faens imbesile skrumpkuk osv Passer det bedre bruker jeg gjerne utenlandske banneord som merde/merda(dritt), vaffanculo (faen ta deg), fica (fitte), porco dio (***), porca madonna osv... Men alt til sin tid Skrumpkuk! *lol* Der snakker vi innovativ banning! Den kommer jeg sikkert til å låne, ved anledning..:-) 0 Siter
Tottlå Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Tottlå - du blei etterlyst her ein dag ;-) Å? 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Mosjon Svigermor Tomt for øl PMS TV kaputt Hull på gummi 0 Siter
Line Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? Hehe... jeg sa det til en pasient i fjor en gang, fordi jeg ble så utrolig overrasket over den høye alderen min. "Jøss... du holder deg godt!" sa jeg, og fikk DEN leksa tilbake! Så nå passer jeg meg for å si akkurat det lille ordet til en eldre person 0 Siter
Line Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? Oi... den høye alderen HANS, selvsagt. Han var 98 år 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Fittehelvete pleier jeg å si hvis jeg slår meg, men er nødt til å skjerpe meg. 0 Siter
amber sun Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Åååååå! Faen langt inn i svarteste, heiteste forpulte helvete, da! Noe sånt. Men det er nokså sjelden. Pokker, faen, herregud, jævlig o.l. blir det noe av innimellom, da, men de lengste remsene sparer jeg på til det virkelig trengs, hehe. Til vanlig er det heller ikke sånn at jeg banner i annenhver setning, det blir mer sånn innimellom når det er noe. Og så prøver jeg å skjerpe meg litt når det er barn som hører på. 0 Siter
amber sun Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? "men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? " Jepp - i indremisjonsmiljøene, så. Jøss, fader, pokker o.l. går under samme kategori, og blir ikke sett med blide øyne på. 0 Siter
amber sun Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Mener å ha hørt at dette er å misbruke Herrens navn, i noens øyne, akkurat som "gitt" for Gud etc etc. Men jeg er selvsagt ikke enig i det, da! *h ehe* Til og med "Takk og pris" ble uglesett husker jeg fra jeg var liten... Fordi det var noe man sa i kirken, til gud, jesus osv. Og ikke til noe annet. *stønn* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.