Gå til innhold

FU: Styggeste banneord.

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

8

• laguna1365380434

5

• morsan

4

• Tottlå

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noen vil sa at "ja, jøss" er å banne, så jeg er helt enig i at "grensen" for hva som er banneord varierer! :-)

men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted?

Gjest Banner og sverter
Skrevet

fetta

Ja, fetta er ennå styggere enn fitte synes jeg.

Gjest Banner og sverter
Skrevet

Eier altfor få hemninger når det gjelder å banne, og jeg nekter plent på at det er et tegn på dårlig ordforråd, heller det motsatte!

Favorittene nå for tiden er faen i kukstuka fitta, helvettes kukjævla møkkasatan, forpulte hårbaillball, faens imbesile skrumpkuk osv

Passer det bedre bruker jeg gjerne utenlandske banneord som merde/merda(dritt), vaffanculo (faen ta deg), fica (fitte), porco dio (***), porca madonna osv...

Men alt til sin tid :)

*Ler godt*

Dette kaller jeg banning ja!

Gjest @riele
Skrevet

*Ler godt*

Dette kaller jeg banning ja!

Ja, skal det være så skal det være mener nå jeg!

Jo styggere ordene er jo mer aggresjon og frustrasjon får man ut, er min erfaring :)

Skrevet

men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted?

Mener å ha hørt at dette er å misbruke Herrens navn, i noens øyne, akkurat som "gitt" for Gud etc etc.

Men jeg er selvsagt ikke enig i det, da! *h ehe*

Gjest Banner og sverter
Skrevet

Ja, skal det være så skal det være mener nå jeg!

Jo styggere ordene er jo mer aggresjon og frustrasjon får man ut, er min erfaring :)

Helt enig! Det holder ikke med sånn derre "å fy katten altså"... Da er det fortsatt altfor mye aggresjon igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Eier altfor få hemninger når det gjelder å banne, og jeg nekter plent på at det er et tegn på dårlig ordforråd, heller det motsatte!

Favorittene nå for tiden er faen i kukstuka fitta, helvettes kukjævla møkkasatan, forpulte hårbaillball, faens imbesile skrumpkuk osv

Passer det bedre bruker jeg gjerne utenlandske banneord som merde/merda(dritt), vaffanculo (faen ta deg), fica (fitte), porco dio (***), porca madonna osv...

Oi, nå er jeg imponert!

Selv tyr jeg til "kuksatan" og "putain de merde"

laguna1365380434
Skrevet

Mener å ha hørt at dette er å misbruke Herrens navn, i noens øyne, akkurat som "gitt" for Gud etc etc.

Det der har jeg hørt også..Jeg fikk ikke si "neggu" eller "jaggu" hos bestemoren min, av samme årsak..

Selv ville jeg vel heller hengt meg opp i at nevnte begreper er både sv.bondske og sv. oppsettsige&trassige, fremfor akkurat DET..;-)

Ikke fikk jeg si jøss heller..Men gitt var greit..

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Skrumpkuk! *lol*

Der snakker vi innovativ banning! Den kommer jeg sikkert til å låne, ved anledning..:-)

Skrevet

Tottlå - du blei etterlyst her ein dag ;-)

Å?

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Mosjon

Svigermor

Tomt for øl

PMS

TV kaputt

Hull på gummi

Skrevet

Hehe... jeg sa det til en pasient i fjor en gang, fordi jeg ble så utrolig overrasket over den høye alderen min. "Jøss... du holder deg godt!" sa jeg, og fikk DEN leksa tilbake! ;)

Så nå passer jeg meg for å si akkurat det lille ordet til en eldre person ;)

Skrevet

Oi... den høye alderen HANS, selvsagt. Han var 98 år :)

Skrevet

Fittehelvete pleier jeg å si hvis jeg slår meg, men er nødt til å skjerpe meg.

Skrevet

Åååååå! Faen langt inn i svarteste, heiteste forpulte helvete, da!

Noe sånt. Men det er nokså sjelden.

Pokker, faen, herregud, jævlig o.l. blir det noe av innimellom, da, men de lengste remsene sparer jeg på til det virkelig trengs, hehe. Til vanlig er det heller ikke sånn at jeg banner i annenhver setning, det blir mer sånn innimellom når det er noe.

Og så prøver jeg å skjerpe meg litt når det er barn som hører på.

Skrevet

"men jøss, er vel bare en sammendratt form av Jesus? Kan det virkelig betraktes som banning noe sted? "

Jepp - i indremisjonsmiljøene, så.

Jøss, fader, pokker o.l. går under samme kategori, og blir ikke sett med blide øyne på.

Skrevet

Til og med "Takk og pris" ble uglesett husker jeg fra jeg var liten...

Fordi det var noe man sa i kirken, til gud, jesus osv. Og ikke til noe annet. *stønn*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...