Gå til innhold

Argh... ikke igjen...


lille engel

Anbefalte innlegg

lille engel

Det knyter seg i magen... jeg blir kjempedårlig og får lyst til å spy... eller legge meg under dyna...eller bare gjemme meg vekk fra alt og alle... og hvorfor?? pga en liten filleting... noe som ingen andre ville brydd seg om engang... sånn er det ofte nå... jeg får EKSTREMT dårlig samvittighet pga. diverse filleting... tenker hele tida på at andre kan oppfatte d jeg sier som sårende eller skuffende, eller bare dumt... selv om jeg innerst inne vet at jeg aldri sier ting som kan såre folk.. Jeg blir helt satt ut... argh... så irriterende... kan d ikke bare gå bort...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kaller deg selv "lille engel" og skriver at "selv om jeg innerst inne vet at jeg aldri sier ting som kan såre folk".

Dette får meg til å lure på ditt forhold til aggresjon; er det tillatt for deg å kjenne at du er sint ?

Jeg har forøvrig litt vanskelig å tro at noen aldri sier noe som kan såre andre; men kanskje jeg mangler innsikt i englers natur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille engel

Du kaller deg selv "lille engel" og skriver at "selv om jeg innerst inne vet at jeg aldri sier ting som kan såre folk".

Dette får meg til å lure på ditt forhold til aggresjon; er det tillatt for deg å kjenne at du er sint ?

Jeg har forøvrig litt vanskelig å tro at noen aldri sier noe som kan såre andre; men kanskje jeg mangler innsikt i englers natur:-)

oki, jeg mente vel ikke at jeg aldri sier ting som kan såre folk. Det jeg mente var at jeg får skikkelig dårlig samvittighet av filleting og situasjoner der jeg umulig kan ha sagt noe sårende. Ville du for eksempel blitt utrolig såret dersom jeg var en bekjent, og jeg i en telefonsamtale glemte å hilse til typen din?? jeg føler meg liksom så dritt av sånne filleting!! argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, jeg mente vel ikke at jeg aldri sier ting som kan såre folk. Det jeg mente var at jeg får skikkelig dårlig samvittighet av filleting og situasjoner der jeg umulig kan ha sagt noe sårende. Ville du for eksempel blitt utrolig såret dersom jeg var en bekjent, og jeg i en telefonsamtale glemte å hilse til typen din?? jeg føler meg liksom så dritt av sånne filleting!! argh!

Da har du en samvittighet som sender deg mange feilmeldinger som du trenger å ignorere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

oki, jeg mente vel ikke at jeg aldri sier ting som kan såre folk. Det jeg mente var at jeg får skikkelig dårlig samvittighet av filleting og situasjoner der jeg umulig kan ha sagt noe sårende. Ville du for eksempel blitt utrolig såret dersom jeg var en bekjent, og jeg i en telefonsamtale glemte å hilse til typen din?? jeg føler meg liksom så dritt av sånne filleting!! argh!

Hei lille engel

Virker som du er veldig kritisk til deg selv. Og da blir det fort ringvirkninger av små "filleting" som gjør det sikkert vanskelig for deg.

Men har du prøvd å tenke foreksempel "Hvordan ville jeg reagere hvis noen glemte å be meg hilse" Og prøve det samme med de andre tingene du får dårlig samvittighet for.

Kanskje det vil hjelpe deg til å forstå bedre at det er ingen fare?

Bare en tanke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en samvittighet som sender deg mange feilmeldinger som du trenger å ignorere:-)

Da har vi det på akkurat samme måte begge to. Kan ikke ha en samtale med folk uten at jeg må analysere den etterpå. Og det ender alltid opp med at jeg vil gjemme meg langt under dyna eller grave meg ned. SLITSOMT!!!! har begynt på cipralex pga panikkanfall, og håper dette kan hjelpe inn på dette problemet også.

Ville egentlig bare si at det er iallefall en til her i verden som har det akkurat slik som deg...

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...