Freya Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 duste-blodbank. kunne jo hatt en infoside på nett ang dette så jeg slapp å gakke meg opp dit og få nei i fleisen.følte meg skikkelig teit. men det er jo bra det er nøye også da. så et par typer der som kun tydelig var ute etter paraplyer, og var det noen jeg skulle ha blod av var det hvert fall ikke de halvnarkisene der. Folk kan jo lyve så det renner om de har en spesiell fetisj for paraplyer... www.giblod.no 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Homofile (menn) kan ikke gi blod nei, siden de er i så høy risikogruppe for HIV. Heller ikke prostituerte eller tidligere prostituerte kan gi blod. Det samme gjelder folk som har brukt narkotika. Du kan heller ikke gi blod dersom du har piercing eller tatovering, hatt syfilis, hepatitt eller brukt f.eks Roaccutan (mot kviser). Har man hatt malaria blir man utestengt. Ellers tror jeg ikke man blir utestengt for livet (men iallefall 1 år) om man har vært i malariastrøk. M.a.o er det langt fra alle som kan gi blod... Men hvorfor er venninnen min blodgiver da? Hun har tatovering, piercing, og hun HAR prøvd narkotika.. Hun har også anbefalt meg å gi blod, men om de er så strikse som dere sier utelukkes jo både hun og jeg..(jeg av nøyaktig samme årsaker som henne..) Er dette likt over alt? *forvirret* 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 duste-blodbank. kunne jo hatt en infoside på nett ang dette så jeg slapp å gakke meg opp dit og få nei i fleisen.følte meg skikkelig teit. men det er jo bra det er nøye også da. så et par typer der som kun tydelig var ute etter paraplyer, og var det noen jeg skulle ha blod av var det hvert fall ikke de halvnarkisene der. Folk kan jo lyve så det renner om de har en spesiell fetisj for paraplyer... Hehe, ja, alt man syns burde være på nett. Også er det jo det. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Men hvorfor er venninnen min blodgiver da? Hun har tatovering, piercing, og hun HAR prøvd narkotika.. Hun har også anbefalt meg å gi blod, men om de er så strikse som dere sier utelukkes jo både hun og jeg..(jeg av nøyaktig samme årsaker som henne..) Er dette likt over alt? *forvirret* 12 mnd karantene på piercing og tatto står det på giblod.no 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 12 mnd karantene på piercing og tatto står det på giblod.no Ah, da skjønner jeg DEN..:-) Men hun har tatt kokain også hun..Men det er også lenge siden.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ah, da skjønner jeg DEN..:-) Men hun har tatt kokain også hun..Men det er også lenge siden.. Kanskje hun lyver da. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Kanskje hun lyver da. Om blodgivingen eller kokainen? Begge deler ville jo stått helt i særklasse..!;-) Men folk er jo steike rare, så hvorfor ikke? Personlig ville jeg ha funnet på noe spenstigere enn begge deler om jeg skulle snekre meg en interessant livshistorie..! Hadde det vært hvor snill jeg var jeg skulle dikte om skulle det minst innebære en nyre, skulle det vært liv og tjohei skulle jeg visselig lagd colahistorien mer interessant! Jeg skal gå henne i sømmene, sjekke sannferdighet og eventuelle motiver, skal jeg.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Om blodgivingen eller kokainen? Begge deler ville jo stått helt i særklasse..!;-) Men folk er jo steike rare, så hvorfor ikke? Personlig ville jeg ha funnet på noe spenstigere enn begge deler om jeg skulle snekre meg en interessant livshistorie..! Hadde det vært hvor snill jeg var jeg skulle dikte om skulle det minst innebære en nyre, skulle det vært liv og tjohei skulle jeg visselig lagd colahistorien mer interessant! Jeg skal gå henne i sømmene, sjekke sannferdighet og eventuelle motiver, skal jeg.. Tenkte mer at hun kanskje hadde krysset av for "nei" på spørreskjemaet. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Om blodgivingen eller kokainen? Begge deler ville jo stått helt i særklasse..!;-) Men folk er jo steike rare, så hvorfor ikke? Personlig ville jeg ha funnet på noe spenstigere enn begge deler om jeg skulle snekre meg en interessant livshistorie..! Hadde det vært hvor snill jeg var jeg skulle dikte om skulle det minst innebære en nyre, skulle det vært liv og tjohei skulle jeg visselig lagd colahistorien mer interessant! Jeg skal gå henne i sømmene, sjekke sannferdighet og eventuelle motiver, skal jeg.. Jeg trodde Åsemor mente at kanskje hun lyver på blodprøve-skjemaet, om kokainen. Fordi hun VIL gi blod av en eller annen årsak... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Tenkte mer at hun kanskje hadde krysset av for "nei" på spørreskjemaet. Ah! Litt mere logisk det kanskje.. Men fortsatt må jeg jo spørre henne om hvorfor DET.. Jeg tror ikke noe kunne drive meg til å juge for å få lov til å gi blod, liksom. Nå er det like før jeg ringer henne..! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det er ganske mange som har blitt smittet av hepatitt, hiv etc etter blodoverføringer. Særlig blødere er utsatt. Jeg syns det er helt riktig at blodbanken er streng. Bedre å avvise mange friske risikoblodgivere, enn at _en_ med blodsmitte får gi blod. Det tar lang tid før hepatitt og hiv-virus lar seg påvise i blodet. Men man er smittefarlig likevel. Særlig hepatitt smitter veldig lett. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg trodde Åsemor mente at kanskje hun lyver på blodprøve-skjemaet, om kokainen. Fordi hun VIL gi blod av en eller annen årsak... Litt mere nærliggende det kanskje..! *treg* Selvom jeg fortsatt har litt trøbbel med å se hva som skulle drive henne.. :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ah! Litt mere logisk det kanskje.. Men fortsatt må jeg jo spørre henne om hvorfor DET.. Jeg tror ikke noe kunne drive meg til å juge for å få lov til å gi blod, liksom. Nå er det like før jeg ringer henne..! *knegg* Fortell hvordan det går da, til og med jeg ble nysgjerrig nå. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 *knegg* Fortell hvordan det går da, til og med jeg ble nysgjerrig nå. Skal informere når jeg får utredet hennes meget mysteriøse veier..!:-) *nysgjerrig* 0 Siter
Pastella Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg ser det er mange i samme båt. Jeg selv får heller ikke gi blod... Jeg har allergi mot pencilin... Og jeg har en relativt stor tatoo... Vi som virkelig vil gi blod får ikke lov... Men organer kan jeg gi bort da. Hva er forskjellen!? 0 Siter
Gjest taaarra Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Om blodgivingen eller kokainen? Begge deler ville jo stått helt i særklasse..!;-) Men folk er jo steike rare, så hvorfor ikke? Personlig ville jeg ha funnet på noe spenstigere enn begge deler om jeg skulle snekre meg en interessant livshistorie..! Hadde det vært hvor snill jeg var jeg skulle dikte om skulle det minst innebære en nyre, skulle det vært liv og tjohei skulle jeg visselig lagd colahistorien mer interessant! Jeg skal gå henne i sømmene, sjekke sannferdighet og eventuelle motiver, skal jeg.. at hun løy til blodbanken da, ikke DEG... 0 Siter
Gemini Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg ser det er mange i samme båt. Jeg selv får heller ikke gi blod... Jeg har allergi mot pencilin... Og jeg har en relativt stor tatoo... Vi som virkelig vil gi blod får ikke lov... Men organer kan jeg gi bort da. Hva er forskjellen!? Forskjellen er vel at det er langt flere potensielle blodgivere enn organdonorer tilgjengelig. Og langt flere som får blodoverføringer hele tiden. Og da vil man unngå å få overført smitte for enhver pris. Har man behov for å få et organ fra noen andre, så står det ofte så dårlig til at man ikke har "råd" til å være så kresne, man må legge lista litt lavere. (Selvsagt kan man ikke være direkte syk og organdonor, men litt mindre strenge krav enn for blodgivning) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 at hun løy til blodbanken da, ikke DEG... Forstått det etterhvert..;-) 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Litt mere nærliggende det kanskje..! *treg* Selvom jeg fortsatt har litt trøbbel med å se hva som skulle drive henne.. :-) Det å være blodgiver er jo "verdens beste" helseattest! Så kanskje hun nå ønsker å fremstå som frisk, kjernesunn og i tillegg idealistisk som deler av seg selv med andre....? 0 Siter
ariadne Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Heh, jeg strøk fordi jeg hadde hatt sex med en italiener. Jeg kan ikke si at jeg angret. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.