Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha fiskekaker til middag. Noen gode tips til tilbehør?

Skrevet

Raspede gulrøtter m/ en blanding av litt vann, litt sukker og sitron over er godt.

Kokte eller stekte poteter.

Iduns agurkdressing.

Skrevet

Jeg er så ufin at jeg synes fiskekaker i brun saus er godt, men det er det _mange_ år siden jeg har smakt gitt.

Skrevet

Raspede gulrøtter blandet med raspede epler.

Hollandaisesaus.

Mrs. Wallace
Skrevet

Riv like deler gulrot og grønt eple, og bland sammen.

Ta 2-4 ss yoghurt naturell (litt avhengig av mengde gulrot/eple), rør inn litt karri, litt sukker og litt sitron.

Rør inn dressingen i salaten.

Ha gjerne i noen biter appelsin også.

Veldig godt!

Gjest Ingen saus her i huset
Skrevet

jeg liker fiskekaker med spagetti! Eller så kan jeg ha fiskekaker med løk og potet.

Gjest Sinai
Skrevet

denne fiskekakeburgern er min favoritt: bagel(eller annet brød), cottage cheese, salat, rødløk, pesto og en varm steinbitkake. mmmm

hare1365380455
Skrevet

Revet gulerot (med litt sukker i og sitronsaft). Makkaroni. Jeg synes det er godt med fiskekaker i brun saus, og så poteter til. Og tyttebærsyltetøy eller rødbeter.

Gjest LucySky
Skrevet

Raspede gulrøtter m/ en blanding av litt vann, litt sukker og sitron over er godt.

Kokte eller stekte poteter.

Iduns agurkdressing.

Vi har kålstuing eller snittebønnestuing eller ertestuing - alt fra pose (nå som vi bare er to igjen hjemme - før lagde vi stuingene from scratch).

hare1365380455
Skrevet

Vi har kålstuing eller snittebønnestuing eller ertestuing - alt fra pose (nå som vi bare er to igjen hjemme - før lagde vi stuingene from scratch).

Har du oppskrift på kålstuing? Vi pleide å ha det med gulerotbiter i.

Gjest LucySky
Skrevet

Har du oppskrift på kålstuing? Vi pleide å ha det med gulerotbiter i.

Ikke oppskrift på kålstuing, nei. Har lagd det så mange ganger at det går av seg sjøl.

Snitte kål fint, salte litt, koke i lite vann (så kraften blir sterk), til kålen er mør.

Helle over i dørslag eller annen slags sil (men gjem på kraften).

Lag hvit saus, spe med kraften og litt melk.

Ha i kålen, og litt revet muskatnøtt. Kok opp, la putre i tre-fire minutter.

Skrevet

Revet gulerot (med litt sukker i og sitronsaft). Makkaroni. Jeg synes det er godt med fiskekaker i brun saus, og så poteter til. Og tyttebærsyltetøy eller rødbeter.

Syltebærtyttetøy! Namm!

Skrevet

Ikke oppskrift på kålstuing, nei. Har lagd det så mange ganger at det går av seg sjøl.

Snitte kål fint, salte litt, koke i lite vann (så kraften blir sterk), til kålen er mør.

Er det slik man lager gulrotstuing også? Altså med bytte av grønnsak ;-)

hare1365380455
Skrevet

Det skal jeg prøve på! Det høres ikke så vanskelig ut. Takk:)

Skrevet

Syltebærtyttetøy! Namm!

tyttebærsyltebærtøy heter det her. :)

Skrevet

Cottage cheese og ravigottesaus.

Pitabrød med salat, løk, tomat og litt rømme.

Gjest dina2
Skrevet

hva med å kjøpe fiskekarbonader / burgere istedet, med hamburgerbrød, salat og remulade. Nam, nam bedre enn hamburgere

Skrevet

Eller raspede gulerøtter med ananas-saft (knert en boks ananas, ta frukten til dessert)

hare1365380455
Skrevet

Eller raspede gulerøtter med ananas-saft (knert en boks ananas, ta frukten til dessert)

Hm, det får jeg prøve en gang.

Skrevet

Litt i seneste laget, kanskje, men neste gang:

Brun saus, raspet gulerot, kokte poteter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...