Gå til innhold

Blir båndtvang respektert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tviler ikke på at du HAR oppført deg pent, men jeg synes likevel det er litt leit å lese et smilefjes rett etter en setning med hvor mye skade man kan klare å gjøre på et hundehode!

Du snakker nå med en som gråt en hel kveld etter at hun fikk høre at hunden Laika aldri kom tilbake fra verdensrommet! ;-)

Enkelte hundeeiere trenger direkte tale for å skjønne at de må han kontroll på hundene sine. Synd, men sant.

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

29

• laguna1365380434

15

• flisa

8

• Lillemus

7

Skrevet

Dette er jeg 100% enig i!

Ridende har ingen som helst grunn til å klage på andre!

Hater de svære haugene med hestepærer på gangveiene. Det burde være MINST like naturlig for ridefantaster å plukke opp etterlatenskaper etter dyra som det er for hundeeiere å gjøre det.

Jeg hoppet alltid av hesten og sparket møkka ned i grøfta/ut i veien om hesten gjorde fra seg på fortauet. Faktisk.

Skrevet

Jeg hoppet alltid av hesten og sparket møkka ned i grøfta/ut i veien om hesten gjorde fra seg på fortauet. Faktisk.

Jøss.... da er du en av de ytterst få.

Jeg bor rett i nærheten av et ridesenter, og her ligger ofte

hestepærene tett som hagl (tettbygd strøk er det også...).

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Litt om katter: katter burde holdes i bånd eller inne, de raserer reir og dreper fugleunger, spesielt av bakkerugende fugler.

En enkelt katt kan fullstendig utrydde fugleunger i området med sine skarpe sanser og smidige kropp.

En katt drepte 26 trostunger på ei natt, det vet vi fordi den kom inn med alle sammen.

Skrevet

Litt om katter: katter burde holdes i bånd eller inne, de raserer reir og dreper fugleunger, spesielt av bakkerugende fugler.

En enkelt katt kan fullstendig utrydde fugleunger i området med sine skarpe sanser og smidige kropp.

En katt drepte 26 trostunger på ei natt, det vet vi fordi den kom inn med alle sammen.

En muslim drepte 20 mennesker da han sprengte seg i filler på et kjøpesenter. Muslimer bør holdes i bånd eller inne.

Sorry, men idiotiske uttalelser og helt fullstendig feilslått logikk klarer jeg ikke la være å harsellere med.

".................................."

Skrevet

Det er mer en politiet gjør i Oslo. Fyttirakkern, for noe svinereri det egentlig er å ri rundt i byen og legge igjen disse enorme kakene.

"................................."

Gjest sandex
Skrevet

Skjønner begge problemstillingene.... men si meg... hvor i all verden skal hundene få lov til å springe fritt da? Jeg får vondt av hunden min som alltid er i band.. når vi da er på hytta - langt fra folk og fe, så hender det at jeg slipper hunden... Men så kan det da selvfølgelig hende at det har forvillet seg noen hunde-hatere opp i øde skogmarken som får helt panikk bare de ser en hund.... Da blir jeg smågaaal :)

Gjest sandex
Skrevet

Den tiden jeg red på tur flere dager i uka ble jeg så lei av å møte løse hunder at jeg kontaktet politiet og spurte om dette. Fikk da til svar at på store hunder var det båndtvang hele året! Og dessuten var det hundeeierens ansvar å holde kontroll på hunden sin så jeg kunne bare ri rett mot bikkja om jeg traff den, ansvaret lå overhode ikke hos meg.

Jeg skal love deg at når ei bikkje får en hest rett mot seg så blir den liten.... Og jeg har overdrevent vennlig gjort mang en hundeeier oppmerksom på at 400 kg islandshest med jernsko sikkert kan gjøre stor skade på et hundehode.... ;o)

OG - jeg er drittlei av hester i gangveien som snuser og driter overalt! DET er ekkelt det :) Burde det ikke vært samme reglene for hester - at eieren må plukke opp dritten etter hesten? Vi hunde-eiere må jo gjøre det med mikroskopiske bæsjer, mens hestene skal få legge digre bæsjer overalt?! :)

Men seriøst, de plager meg!

Gjest sandex
Skrevet

Flott! :) Men da er du den ene av 1000 som gjør noe bra :)

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

En muslim drepte 20 mennesker da han sprengte seg i filler på et kjøpesenter. Muslimer bør holdes i bånd eller inne.

Sorry, men idiotiske uttalelser og helt fullstendig feilslått logikk klarer jeg ikke la være å harsellere med.

Hvorfor hopper du ikke bare over det du syns er tåpelig? Det gjør jeg.

Hvis noen mener hunder og katter ikke skal gå løse, så må de få mene det. De må også få lov å begrunne hvorfor.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

OG - jeg er drittlei av hester i gangveien som snuser og driter overalt! DET er ekkelt det :) Burde det ikke vært samme reglene for hester - at eieren må plukke opp dritten etter hesten? Vi hunde-eiere må jo gjøre det med mikroskopiske bæsjer, mens hestene skal få legge digre bæsjer overalt?! :)

Husverten her pleier ringe ridesenteret og ber dem rydde opp når de har griset til. Ofte driter hestene på samme sted, spesielt hingster sier de der. Noen ganger sier de at det er fin gjødsel, og det stemmer nok med gressetere.

Det medfører ansvar å ha dyr. Ofte blir det konflikter. De mener at når man flytter til et hus ved et ridesenter får man regne med hestemøkk. Mens noen sier ridesenteret får holde hesta inne på gården, de MÅ ikke ut på villaveiene. Småjentene liker å tøffe seg med store hester på veiene.

Gjest sandex
Skrevet

Tja.. synes ikke sammeligningen med katter var ille - men din sammenligning...?!

Skrevet

Hvorfor hopper du ikke bare over det du syns er tåpelig? Det gjør jeg.

Hvis noen mener hunder og katter ikke skal gå løse, så må de få mene det. De må også få lov å begrunne hvorfor.

Det er klart jeg ikke kan hoppe over når du bruker en argumentasjon med en ikke-eksisterende logikk.

"...................................."

Skrevet

Tja.. synes ikke sammeligningen med katter var ille - men din sammenligning...?!

Jo. Å begynne å snakke om katter som massakrerer småfugler som om det skulle være vanlig, blir som å si at det er vanlig blant muslimer å sprenge seg i luften. Det er klart det forekommer, men å basere en generalisering på det? Nope.

Forøvrig er både hunder og katter rimelig naturlige deler av norsk fauna. Kanskje katter mer enn hunder - av canis-slekten er det vel ulver som har vært vanligst i vill tilstand i nord-europa.

Skrevet

Skjønner begge problemstillingene.... men si meg... hvor i all verden skal hundene få lov til å springe fritt da? Jeg får vondt av hunden min som alltid er i band.. når vi da er på hytta - langt fra folk og fe, så hender det at jeg slipper hunden... Men så kan det da selvfølgelig hende at det har forvillet seg noen hunde-hatere opp i øde skogmarken som får helt panikk bare de ser en hund.... Da blir jeg smågaaal :)

Det skjønner jeg godt. Jeg er også hunde (og dyre-) elsker, og gleder meg med hundene når de får lov til å løpe fritt. Og om jeg møter en løs hund når jeg er på løpetur, vil jeg gjerne stoppe og hilse. Alle hundene jeg har møtt, er blide og imøtekommende.

Jeg har aldri hørt om eller sett en løs hund som har gått bort til folk og bitt dem. Det er mulig det har skjedd, men jeg har altså ikke hørt om det.

I vår del av verden er det i all hovedsak bare ett farlig dyr, og det er mennesket.

Skrevet

Skyld ikke på meg, jeg pleide alltid å hoppe av å sparke møkka ned i grøfta / ut i veien om hesten dreit på fortau / gangsti. Usannsynlig veloppdratt jeg vet du. ;o)

Irriterer meg selv over ryttere som ødelegger for andre med oppførselen sin.

Skrevet

Jeg har vært på begge sider av problematikken, tidligere hadde jeg total panikk (lammende angst) for hunder. Og da er det ganske forferdelig hver gang man da møter en (løs) hund!

Men heldigvis har jeg klart å bli trygg på hunder, og fått egen hund, takket være min svært tålmodige og forståelsesfulle mann som klarte å "omvende" meg sakte men sikkert.

Vil bare si at jeg fortsatt har stor forståelse for de som er redde, og har sjelden hunden løs, annet enn på steder der det er svært liten sjanse for at den kan sjenere andre.

Mannen min trener imidlertid med den i en hundeklubb, og der har de et dekken/merke på hunden når den trener på øvelser der den må være løs. Og de trenger i et begrenset skogsområde der de har fått tillatelse av grunneier. Selvsagt KAN det komme folk på tur der også, men dette er på et lite befolket sted, og de trener til faste tider, så folk som bruker turområdene der vet når hundene er der og ikke.

Gjest sandex
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Jeg er også hunde (og dyre-) elsker, og gleder meg med hundene når de får lov til å løpe fritt. Og om jeg møter en løs hund når jeg er på løpetur, vil jeg gjerne stoppe og hilse. Alle hundene jeg har møtt, er blide og imøtekommende.

Jeg har aldri hørt om eller sett en løs hund som har gått bort til folk og bitt dem. Det er mulig det har skjedd, men jeg har altså ikke hørt om det.

I vår del av verden er det i all hovedsak bare ett farlig dyr, og det er mennesket.

Så enig så enig.. De fleste hunder er farligst i band! -blir rystet når jeg ser foreldre som tar barna sine bort til min hund som står alene på trappen - i band.. DET kan være farlig, det!

Gjest sandex
Skrevet

Jo. Å begynne å snakke om katter som massakrerer småfugler som om det skulle være vanlig, blir som å si at det er vanlig blant muslimer å sprenge seg i luften. Det er klart det forekommer, men å basere en generalisering på det? Nope.

Forøvrig er både hunder og katter rimelig naturlige deler av norsk fauna. Kanskje katter mer enn hunder - av canis-slekten er det vel ulver som har vært vanligst i vill tilstand i nord-europa.

Det er jo ikke til å komme bort fra at katter dreper fugleunger eller mus nesten daglig :) Fugleunger dreper de så sant de klarer å få tak i de, og mus er det nesten ubegrenset tilgang på.

Gjest sandex
Skrevet

Skyld ikke på meg, jeg pleide alltid å hoppe av å sparke møkka ned i grøfta / ut i veien om hesten dreit på fortau / gangsti. Usannsynlig veloppdratt jeg vet du. ;o)

Irriterer meg selv over ryttere som ødelegger for andre med oppførselen sin.

Neida, neida - skylder ikke på deg jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...