Sofline Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Argument vinterstid er at rådyr i dyp snø ikke kommer seg unna. Om sommern er det bakkerugende fugler. Her er det båndtvang hele året. Dessuten gjelder en regel i de fleste poltivedtekter at det er båndtvang alle offentlige steder hvor det ferdes folk. For en tid siden stoppet politiet og beordet en hund i bånd som vimset ute på togeperrongen blant ungene, og truet med 2000 kr i bot. Selvfølgelig er det båndtvang på steder med mange folk. Jeg ville ikke drømme om å slippe løs hunden min på togstasjonen (selv om jeg vet det finnes folk som gjør det), men når det ikke er båndtvang, slipper jeg gladelig hunden i f.eks. skogen. Der er det ikke så mange mennesker, og de som er der må regne med å møte løse hunder (og det vet de aller fleste). 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg mener at folk må kunne tåle å møte ei bikkje... og om de ikke gjør det anta at det er de som har et problem, og forsøke å få gjort noe med det... Jeg synes hunder må få løpe fritt innimellom. Selvsagt ikke slemme hunder, men nå tror jeg ikke det er så mange som har veldig slemme hunder, og har de gjelder det selvsagt egne regler for dem. Det finnes ting der ute jeg ikke er begeistret for heller, men siden jeg antar at de fleste ting både har egenverdi samt verdi for andre enn meg synes jeg det får være i sin skjønneste orden. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 I tettbegygd strøk, og definitivt i byer, er det stort sett alltid båndtvang hele året. "................................." Som jeg har skrevet et annet sted her, så ville jeg ikke finne på å slippe hunden løs i tettbebygd strøk. Enhver oppegående person forstår vel at man ikke gjør det. Men ja, i skogen, osv, utenfor tiden med båndtvang slipper jeg hunden, og da har jeg loven på min side (den kommer dessuten når jeg roper). 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Litt om katter: katter burde holdes i bånd eller inne, de raserer reir og dreper fugleunger, spesielt av bakkerugende fugler. En enkelt katt kan fullstendig utrydde fugleunger i området med sine skarpe sanser og smidige kropp. En katt drepte 26 trostunger på ei natt, det vet vi fordi den kom inn med alle sammen. Du kjenner visst noen særskilt spenstige katter;) Jeg tror det så til de grader tilhører mindretallet, og mener at pus må kunne være ute uten bånd, uten at jeg tror det rokker særlig ved den stedlige fauna.. Selvsagt kan det hende at katten tar en enkelt mus eller fugl innimellom, og det er jo trist for dette individuelle dyret..(og for sarte matmødre&fedre;))..Men naturen og verden er et farlig sted å være, særlig om du er en liten fugl eller mus.. Jeg vil regne med at katterelatert dødsårsaker blandt norsk fauna er helt marginal post og ingen grunn til å påtvinge den jevne pus restriksjoner den vil lide under! Mennesket er som kjent det farligste dyret i Norge (og verden..) og vi har nok skylden for tusen ganger mer død og ødeleggelse i naturen enn den mest krigerske katt! 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Du kjenner visst noen særskilt spenstige katter;) Jeg tror det så til de grader tilhører mindretallet, og mener at pus må kunne være ute uten bånd, uten at jeg tror det rokker særlig ved den stedlige fauna.. Selvsagt kan det hende at katten tar en enkelt mus eller fugl innimellom, og det er jo trist for dette individuelle dyret..(og for sarte matmødre&fedre;))..Men naturen og verden er et farlig sted å være, særlig om du er en liten fugl eller mus.. Jeg vil regne med at katterelatert dødsårsaker blandt norsk fauna er helt marginal post og ingen grunn til å påtvinge den jevne pus restriksjoner den vil lide under! Mennesket er som kjent det farligste dyret i Norge (og verden..) og vi har nok skylden for tusen ganger mer død og ødeleggelse i naturen enn den mest krigerske katt! Hovedargumentet til samfunnet for å begrense kattebestander er hensynet til rugende fugler. Forskning fra utlandet sier at en gejnnomsnittlig huskatt er uhyre skadelig for fuglebestanden. Noen katter får så mye mat at de gidder ikke jakte, men pipingen fra fugleunger er altfor fristende og de er et lett bytte, selv om de ikke blir spist. Et TV-program om katters liv konkluderte også med det. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Det har også skjedd at det har falt takstein ned fra taket og epler fra trær ned i barnevogn. Stort eple i ansiktet fra 3-4 meter = blåveis. Sjelden er det. Her motsier du jo din egen sak. Hvis vi følger logikken din, så må vi jo kappe ned alle epletrær, fordi det er en mikroskopisk mulighet for at et eple detter ned i en barnevogn (igjen hvis foreldrene er uansvarlige nok til å parkere vognen rett under et tre med overmodne epler). "................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg mener at folk må kunne tåle å møte ei bikkje... og om de ikke gjør det anta at det er de som har et problem, og forsøke å få gjort noe med det... Jeg synes hunder må få løpe fritt innimellom. Selvsagt ikke slemme hunder, men nå tror jeg ikke det er så mange som har veldig slemme hunder, og har de gjelder det selvsagt egne regler for dem. Det finnes ting der ute jeg ikke er begeistret for heller, men siden jeg antar at de fleste ting både har egenverdi samt verdi for andre enn meg synes jeg det får være i sin skjønneste orden. Nei, du tar helt feil. Vi skal selvfølgelig forby alt som på noen måte kan være støtende for en eller annen. Og er det noe som i en gitt situasjon, uansett hvor statisktisk usannsynlig det er, kan medføre fare eller ubekvemmelighet for en eller annen, så skal det forbys med bøter, fengsel og avliving som konsekvens. La oss forby absolutt alt - så er vi sikre på at ingen blir støtt (bortsett fra de som blir støtt av at alt forbys). For alle vet jo at meningen med tilværelsen er absolutt trygghet og sikkerhet, og ingen muligheter for risiko av noe slag. Den eneste måten å sikre at vi mennesker er i stand til å takle forskjellige situasjoner og hendelser, er å sørge for at ingen situasjoner eller hendelser kan forekomme. :-) ".................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Nei, du tar helt feil. Vi skal selvfølgelig forby alt som på noen måte kan være støtende for en eller annen. Og er det noe som i en gitt situasjon, uansett hvor statisktisk usannsynlig det er, kan medføre fare eller ubekvemmelighet for en eller annen, så skal det forbys med bøter, fengsel og avliving som konsekvens. La oss forby absolutt alt - så er vi sikre på at ingen blir støtt (bortsett fra de som blir støtt av at alt forbys). For alle vet jo at meningen med tilværelsen er absolutt trygghet og sikkerhet, og ingen muligheter for risiko av noe slag. Den eneste måten å sikre at vi mennesker er i stand til å takle forskjellige situasjoner og hendelser, er å sørge for at ingen situasjoner eller hendelser kan forekomme. :-) ".................................." *lol* Manifest!;-) Men det ser jo jaggu ut til at mange egentlig mener det der..eller opp i mot. :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 *lol* Manifest!;-) Men det ser jo jaggu ut til at mange egentlig mener det der..eller opp i mot. :-) "Men det ser jo jaggu ut til at mange egentlig mener det der..eller opp i mot." Det er jo det som egentlig er litt skremmende. Men det er så latterlig at jeg klarer jo ikke annet enn å harsellere med det. Så får de som føler seg truffet ha meg unskyldt :-) "................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 "Men det ser jo jaggu ut til at mange egentlig mener det der..eller opp i mot." Det er jo det som egentlig er litt skremmende. Men det er så latterlig at jeg klarer jo ikke annet enn å harsellere med det. Så får de som føler seg truffet ha meg unskyldt :-) "................................." Det er ikke HELT lett å ta alvorlig.. Jeg tror kanskje ikke alle følger resonementet helt ut..Det er viktig å forby alt som er til plage for akkurat dem..At noen misliker eller kan ha indisier på samme måte mot noe akkurat DE ikke har noe i mot, DET er det ikke sikkert vi trenger å ta hensyn til.. Men er det noe som plager meg, så for gudsskyld, ha det vekk! Forbudt. :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Det er ikke HELT lett å ta alvorlig.. Jeg tror kanskje ikke alle følger resonementet helt ut..Det er viktig å forby alt som er til plage for akkurat dem..At noen misliker eller kan ha indisier på samme måte mot noe akkurat DE ikke har noe i mot, DET er det ikke sikkert vi trenger å ta hensyn til.. Men er det noe som plager meg, så for gudsskyld, ha det vekk! Forbudt. :-) "Men er det noe som plager meg, så for gudsskyld, ha det vekk! Forbudt." Jepp. For eksempel så hater jeg å stresse i butikken med hylende drittunger rundt på alle kanter. Det samme gjelder på bussen, trikken og t-banen. Jeg synes vi burde forby alle foreldre å ta med seg barna sine på offentlige steder til de er minst 8 år gamle, og dermed gamle nok til å motta en skikkelig omgang juling, med eller uten bjørkeris, hvis de ikke oppfører seg. Og så hater jeg å gå forbi jålete damer på gata som stinker parfyme. Det gjelder også menn som ikke har skjønt at Lagerfeldt lukter dritt, og at man ikke skal ha på mer enn at det såvidt er en anelse lukt på nært hold. Jeg er allergisk mot det! Jeg kan dø! Dø, hører du! Og tv-programer om folk vinner penger, mens jeg selv sitter og spiser spagetti og teller femitiøringer. Jeg får angst og indre uro av det. Forby! Forby! Og bilder av nakne folk som har flottere kropp enn meg! Aaaaargh! Alt skal vekk! Alt, hører du! Alt! *pust, pes...stavrer meg bort til medisinskapet* "Argh! Tom for beroligende medisin! Da må jeg på apoteket, og da må jeg sikkert gå forbi noen skumle utlendinger på gaten! Hiv dem ut! De er sikkert negre, med større pikker enn meg alle sammen! Forby!" "................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 "Men er det noe som plager meg, så for gudsskyld, ha det vekk! Forbudt." Jepp. For eksempel så hater jeg å stresse i butikken med hylende drittunger rundt på alle kanter. Det samme gjelder på bussen, trikken og t-banen. Jeg synes vi burde forby alle foreldre å ta med seg barna sine på offentlige steder til de er minst 8 år gamle, og dermed gamle nok til å motta en skikkelig omgang juling, med eller uten bjørkeris, hvis de ikke oppfører seg. Og så hater jeg å gå forbi jålete damer på gata som stinker parfyme. Det gjelder også menn som ikke har skjønt at Lagerfeldt lukter dritt, og at man ikke skal ha på mer enn at det såvidt er en anelse lukt på nært hold. Jeg er allergisk mot det! Jeg kan dø! Dø, hører du! Og tv-programer om folk vinner penger, mens jeg selv sitter og spiser spagetti og teller femitiøringer. Jeg får angst og indre uro av det. Forby! Forby! Og bilder av nakne folk som har flottere kropp enn meg! Aaaaargh! Alt skal vekk! Alt, hører du! Alt! *pust, pes...stavrer meg bort til medisinskapet* "Argh! Tom for beroligende medisin! Da må jeg på apoteket, og da må jeg sikkert gå forbi noen skumle utlendinger på gaten! Hiv dem ut! De er sikkert negre, med større pikker enn meg alle sammen! Forby!" "................................." *lol* :-D Kan vi forby gamle damer som har planlagt å betale for hele handlevognen sin med femtiører i sammeslengen også? Morsom du prozak!:-) Men det er jo mulig det snart blir forbudt det og..Hvertfall i tettbygd strøk! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hovedargumentet til samfunnet for å begrense kattebestander er hensynet til rugende fugler. Forskning fra utlandet sier at en gejnnomsnittlig huskatt er uhyre skadelig for fuglebestanden. Noen katter får så mye mat at de gidder ikke jakte, men pipingen fra fugleunger er altfor fristende og de er et lett bytte, selv om de ikke blir spist. Et TV-program om katters liv konkluderte også med det. Hvor stor prosent av ødeleggelse og skade på flora&fauna skyldes katt? Og hvor mye skyldes folk? Tenkte det! Jeg synes dette høres ut som en helt uhyggelig oppkonstruert problemstilling som dessuten kunne la seg løse ved å eventuellt være forsiktig med å tillate mye særdeles krigersk katt i nærheten av lavtliggende fuglereir tilhørende sjelden og utsatt fuglerase.. Gjelder dette mange steder i Norge? Tenkte det! 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hvor stor prosent av ødeleggelse og skade på flora&fauna skyldes katt? Og hvor mye skyldes folk? Tenkte det! Jeg synes dette høres ut som en helt uhyggelig oppkonstruert problemstilling som dessuten kunne la seg løse ved å eventuellt være forsiktig med å tillate mye særdeles krigersk katt i nærheten av lavtliggende fuglereir tilhørende sjelden og utsatt fuglerase.. Gjelder dette mange steder i Norge? Tenkte det! Meningen var å debattere problemet. Noen syns det ikke er noe problem, mens andre mister 60 kyllinger og banner en uke. Noen liker fugler bedre enn katter og omvendt. Ærlig sak det. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Meningen var å debattere problemet. Noen syns det ikke er noe problem, mens andre mister 60 kyllinger og banner en uke. Noen liker fugler bedre enn katter og omvendt. Ærlig sak det. Men du fører en uhyggelig søkt argumentasjon. Du sier at katter generellt bør holdes i bånd, og jeg ser ikke at et eneste av dine argumenter underbygger dette. Bønder bør sikre dyrene sine, og naturens lov er slik at enkelte dyr spiser andre..Hvor brutalt det enn måtte virke! Og så lenge vi tross alt tilhører den mest ødeleggende dyrearten av alle synes jeg tross alt det er helt ANDRE spørsmål vi burde fokusere på. Hvor mye VI årlig ødelegger f.eks. Dessuten synes jeg argumentasjonen din er på viddene fordi at å holde katter i bånd eller inne vil medføre forferdelig mye lidelse og ubehag for kattene rundt om i det ganske land. Det vil rett og slett være en forbrytelse mot dyrenes integritet og egenart. Jeg er sikker på at problemet med katt som tar smådyr til sammenligning faktisk blir helt marginal! Dessuten kan jeg ike forstå hvorfor du hele tiden må bytte nick, selvom dette er på siden av saken. Jeg er ganske sikker på at du er fra Nittedal og at du ikke er noe glad i negre heller. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 *lol* :-D Kan vi forby gamle damer som har planlagt å betale for hele handlevognen sin med femtiører i sammeslengen også? Morsom du prozak!:-) Men det er jo mulig det snart blir forbudt det og..Hvertfall i tettbygd strøk! Humor blir snart forbudt, ja. Og det skulle bare mangle - jeg hater humor som jeg ikke synes er morsom, eller som jeg ikke forstår :-) "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Men du fører en uhyggelig søkt argumentasjon. Du sier at katter generellt bør holdes i bånd, og jeg ser ikke at et eneste av dine argumenter underbygger dette. Bønder bør sikre dyrene sine, og naturens lov er slik at enkelte dyr spiser andre..Hvor brutalt det enn måtte virke! Og så lenge vi tross alt tilhører den mest ødeleggende dyrearten av alle synes jeg tross alt det er helt ANDRE spørsmål vi burde fokusere på. Hvor mye VI årlig ødelegger f.eks. Dessuten synes jeg argumentasjonen din er på viddene fordi at å holde katter i bånd eller inne vil medføre forferdelig mye lidelse og ubehag for kattene rundt om i det ganske land. Det vil rett og slett være en forbrytelse mot dyrenes integritet og egenart. Jeg er sikker på at problemet med katt som tar smådyr til sammenligning faktisk blir helt marginal! Dessuten kan jeg ike forstå hvorfor du hele tiden må bytte nick, selvom dette er på siden av saken. Jeg er ganske sikker på at du er fra Nittedal og at du ikke er noe glad i negre heller. Bytter han nick hele tiden? Er han av disse som diskuterer med flere nick for å støtte sin egen sak? Hvor er webmaster når man trenger ham? (Hvor er buksa mi, skjorta mi etc.?) Å ja, stemmer - webmaster har ikke lest "min instruks" om hvordan man skal opptre profesjonellt, så derfor er ikke dette noe de bryr seg om :-) "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hvor stor prosent av ødeleggelse og skade på flora&fauna skyldes katt? Og hvor mye skyldes folk? Tenkte det! Jeg synes dette høres ut som en helt uhyggelig oppkonstruert problemstilling som dessuten kunne la seg løse ved å eventuellt være forsiktig med å tillate mye særdeles krigersk katt i nærheten av lavtliggende fuglereir tilhørende sjelden og utsatt fuglerase.. Gjelder dette mange steder i Norge? Tenkte det! "Jeg synes dette høres ut som en helt uhyggelig oppkonstruert problemstilling" Det høres nesten like smart ut som denne australske politikeren som gikk offentlig ut og proklamerte at han hadde som mål å utrydde alle verdens katter i løpet av x antall år. Dette fordi han mente (!) at katter generellt fører med seg en eller annen sykdom som vanvittig mange dør av - hele tiden - uten stans. Personlig har jeg ikke sett disse gatene hvor likene ligger strødd, eller de stinkende smårykende likbålene. Men de finnes sikkert et sted. Sannsynligvis er det like i nærheten av det stedet hvor kattene utrydder spurv og kjøttmeis i organiserte vendettaer, og kveler babyer når de har litt fritid å slå ihjel. "................................." 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Men du fører en uhyggelig søkt argumentasjon. Du sier at katter generellt bør holdes i bånd, og jeg ser ikke at et eneste av dine argumenter underbygger dette. Bønder bør sikre dyrene sine, og naturens lov er slik at enkelte dyr spiser andre..Hvor brutalt det enn måtte virke! Og så lenge vi tross alt tilhører den mest ødeleggende dyrearten av alle synes jeg tross alt det er helt ANDRE spørsmål vi burde fokusere på. Hvor mye VI årlig ødelegger f.eks. Dessuten synes jeg argumentasjonen din er på viddene fordi at å holde katter i bånd eller inne vil medføre forferdelig mye lidelse og ubehag for kattene rundt om i det ganske land. Det vil rett og slett være en forbrytelse mot dyrenes integritet og egenart. Jeg er sikker på at problemet med katt som tar smådyr til sammenligning faktisk blir helt marginal! Dessuten kan jeg ike forstå hvorfor du hele tiden må bytte nick, selvom dette er på siden av saken. Jeg er ganske sikker på at du er fra Nittedal og at du ikke er noe glad i negre heller. Når du slipper opp for argumenter er dette det simpleste og nedrigste du kan finne på her for å ramme noen du ikke liker meningene til: "outing". Om du har rett er uten interesse. Flere har forvekslet meg med flere andre, men det er meg totalt likegyldig, jeg bryr meg ikke om å bekrefte eller avkrefte. Greit å være kattelesker, men ikke overdriv. Da vet de andre at deg kan man vente seg slikt fra. Aldri fra meg. Så sint blir jeg aldri. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Bytter han nick hele tiden? Er han av disse som diskuterer med flere nick for å støtte sin egen sak? Hvor er webmaster når man trenger ham? (Hvor er buksa mi, skjorta mi etc.?) Å ja, stemmer - webmaster har ikke lest "min instruks" om hvordan man skal opptre profesjonellt, så derfor er ikke dette noe de bryr seg om :-) "...................................." Du kan bytte så ofte du vil. Nesten ingen gidder bry seg om det, men noen er uhyre personfokusert og ønsker å ramme andre. Noen er ikke her for å ha det hyggelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.