Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Du kan bytte så ofte du vil. Nesten ingen gidder bry seg om det, men noen er uhyre personfokusert og ønsker å ramme andre. Noen er ikke her for å ha det hyggelig. Hva i all verden er det du snakker om? Det er ikke lov å bytte nick i samme tråd her - webmaster sier i fra i tråden hvis det oppdages. Å skifte nick i samme tråd regnes som useriøst, og de som gjør det blir lett (og rettmessig) stemplet som mindre seriøse, og ikke tatt alvorlig. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Når du slipper opp for argumenter er dette det simpleste og nedrigste du kan finne på her for å ramme noen du ikke liker meningene til: "outing". Om du har rett er uten interesse. Flere har forvekslet meg med flere andre, men det er meg totalt likegyldig, jeg bryr meg ikke om å bekrefte eller avkrefte. Greit å være kattelesker, men ikke overdriv. Da vet de andre at deg kan man vente seg slikt fra. Aldri fra meg. Så sint blir jeg aldri. "finne på her for å ramme noen du ikke liker meningene til: "outing"." Det er _ikke_ outing å si i fra om at noen benytter flere nick i samme tråd. Dette er ikke akseptert her, og det applauderes når noen avsløres. Hva er det du snakker om mht. å slippe opp for argumenter? Laguna har her stilt spørsmålstegn ved hver eneste en av de kunnskapsløse påstandene dine, uten at du har kunnet svare for deg. "Da vet de andre at deg kan man vente seg slikt fra." Vi som er litt "bevandret" her inne vet utmerket godt at laguna er en av de seriøse her, og når en nykommer som deg forsøker å rakke ned på henne så blir det fullstendig latterlig. Forøvrig er det ingen her som har vært i nærheten av å være sinte. Hvis du oppfatter istykkerplukking og tilbakevisning av dine argumenter som angrep, så har du litt å lære. "................................." 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hva i all verden er det du snakker om? Det er ikke lov å bytte nick i samme tråd her - webmaster sier i fra i tråden hvis det oppdages. Å skifte nick i samme tråd regnes som useriøst, og de som gjør det blir lett (og rettmessig) stemplet som mindre seriøse, og ikke tatt alvorlig. ".................................." Jeg vet. Ikke samme tråd, det er ikke nødvendig. Men siden jeg er her ganske vilkårlig i tid og opphold mellom, så bytter jeg nick når/hvis jeg kommer tilbake. Jeg er ikke interessert i at andre grafser opp gamle greier og gnåler om det. Noen få er tydeligvis svært personfokuserte, og det er bra å ikke hjelpe dem med å dyrke den "sporten". Noen er faktisk svært ubehagelige og urimelige og forfølger et eller flere nick. Dessverre. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg vet. Ikke samme tråd, det er ikke nødvendig. Men siden jeg er her ganske vilkårlig i tid og opphold mellom, så bytter jeg nick når/hvis jeg kommer tilbake. Jeg er ikke interessert i at andre grafser opp gamle greier og gnåler om det. Noen få er tydeligvis svært personfokuserte, og det er bra å ikke hjelpe dem med å dyrke den "sporten". Noen er faktisk svært ubehagelige og urimelige og forfølger et eller flere nick. Dessverre. Å benytte flere nick i forskjellige tråder er naturligvis ikke ulovlig. Men serlig seriøst er det ikke, og det tyder på at man ikke ønsker å stå for ting man har sagt tidligere. "....................................." 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 "finne på her for å ramme noen du ikke liker meningene til: "outing"." Det er _ikke_ outing å si i fra om at noen benytter flere nick i samme tråd. Dette er ikke akseptert her, og det applauderes når noen avsløres. Hva er det du snakker om mht. å slippe opp for argumenter? Laguna har her stilt spørsmålstegn ved hver eneste en av de kunnskapsløse påstandene dine, uten at du har kunnet svare for deg. "Da vet de andre at deg kan man vente seg slikt fra." Vi som er litt "bevandret" her inne vet utmerket godt at laguna er en av de seriøse her, og når en nykommer som deg forsøker å rakke ned på henne så blir det fullstendig latterlig. Forøvrig er det ingen her som har vært i nærheten av å være sinte. Hvis du oppfatter istykkerplukking og tilbakevisning av dine argumenter som angrep, så har du litt å lære. "................................." Det var ikke til deg, og som sagt: så sint blir jeg aldri at jeg trenger bli ufin. Jeg har ikke byttet nick på minst flere dager, og ikke i samme tråd. Det er ikke nødvendig. Personene bak nickene interesserer meg ikke, og særlig ikke når de blir ufine, da lar jeg som regel bare vær å svare. Jeg tar ikke ting personlig som ikke er rettet til meg personlig, og folk må syns hva de vil om katter og fugler. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Det var ikke til deg, og som sagt: så sint blir jeg aldri at jeg trenger bli ufin. Jeg har ikke byttet nick på minst flere dager, og ikke i samme tråd. Det er ikke nødvendig. Personene bak nickene interesserer meg ikke, og særlig ikke når de blir ufine, da lar jeg som regel bare vær å svare. Jeg tar ikke ting personlig som ikke er rettet til meg personlig, og folk må syns hva de vil om katter og fugler. Men nå snakker du fryktelig mye om ingenting, selv om jeg ikke er uenig i det du sier her. "....................................." 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Å benytte flere nick i forskjellige tråder er naturligvis ikke ulovlig. Men serlig seriøst er det ikke, og det tyder på at man ikke ønsker å stå for ting man har sagt tidligere. "....................................." Meningen er at alle skal være anonyme, og jeg syns ikke det er noe problem. Får man ikke lov å være anonym av DOLs hustyranner, så syns jeg de ødelegger noe som er et viktig prinsipp her: at man kan fortelle diskutere og be om råd anonymt. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Men nå snakker du fryktelig mye om ingenting, selv om jeg ikke er uenig i det du sier her. "....................................." Vel, noen må gjøre det også :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Meningen er at alle skal være anonyme, og jeg syns ikke det er noe problem. Får man ikke lov å være anonym av DOLs hustyranner, så syns jeg de ødelegger noe som er et viktig prinsipp her: at man kan fortelle diskutere og be om råd anonymt. Alle er så anonyme som man vil her inne. Men hvis man er en fast deltaker, og deltar i jevnlig i diskusjoner etc., så er det ikke særlig seriøst (etter min mening) å ikke benytte fast nick. Et fast nick gjør en ikke det minste mindre anonym enn man ønsker å være. ".................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Når du slipper opp for argumenter er dette det simpleste og nedrigste du kan finne på her for å ramme noen du ikke liker meningene til: "outing". Om du har rett er uten interesse. Flere har forvekslet meg med flere andre, men det er meg totalt likegyldig, jeg bryr meg ikke om å bekrefte eller avkrefte. Greit å være kattelesker, men ikke overdriv. Da vet de andre at deg kan man vente seg slikt fra. Aldri fra meg. Så sint blir jeg aldri. Jeg har ikke sluppet opp for argumenter, mine argumenter kan du lese og sortere nedover her..Det hadde jo vært om du interessant om du kunne svare saklig på dem, i stedet for å komme med sidespor og utflatinger hele tiden.. Du kommer med relativt håreisende forslag, men backer ikke opp svar på tiltale. Det er litt blasst. Jeg synes ikke jeg outet deg, det er vel ingen som vet hvem du er i RL for det..? Jeg er oppriktig interssert i hvorfor du må bytte nick hele tiden..Du er uansett lett å kjenne igjen.. Jeg synes det blir teit, og det virker som om du ikke vil stå inne for ting du har sagt tidligere. Men du har rett i at det ikke har noe med saken i denne tråden å gjøre, det har jeg heller ikke påstått. Jeg understreket at det var en digresjon. Men jeg synes allikevel den relativt snurrig. Jeg synes det er litt usympatisk og litt påfallende å måtte bytte nick i enninga. Thats all. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Bytter han nick hele tiden? Er han av disse som diskuterer med flere nick for å støtte sin egen sak? Hvor er webmaster når man trenger ham? (Hvor er buksa mi, skjorta mi etc.?) Å ja, stemmer - webmaster har ikke lest "min instruks" om hvordan man skal opptre profesjonellt, så derfor er ikke dette noe de bryr seg om :-) "...................................." Neida, ikke i denne tråden.. Mulig jeg ikke har noe med det, men jeg synes det blir pussig og litt usympatisk med folk som må bytte alterego annenhver uke eller oftere. (selvsagt noe annet om en skal spørre om dødspinelige sykdommer i nedre regioner eller noe..Jeg mener i svada diskusjoner her på åpent..) Jeg synes det er blasst og feigt, men det er godt mulig det var feil av meg å legge meg oppi det. Jeg følte bare trang til å si at jeg visste an fra før. Men det var ikke for å "vinne" eller noe altså..Klar over at det var en digresjon. Jeg legger meg flat hvis jeg bryter enhver netikette her:-o Jeg bare mente han kunne tåle såpass. Dessuten kan det jo hende hunchen min svikter meg og at jeg tar feil..:-o Dog det tror jeg knapt da både stil og reaksjon var velkjent. :-) 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg har ikke sluppet opp for argumenter, mine argumenter kan du lese og sortere nedover her..Det hadde jo vært om du interessant om du kunne svare saklig på dem, i stedet for å komme med sidespor og utflatinger hele tiden.. Du kommer med relativt håreisende forslag, men backer ikke opp svar på tiltale. Det er litt blasst. Jeg synes ikke jeg outet deg, det er vel ingen som vet hvem du er i RL for det..? Jeg er oppriktig interssert i hvorfor du må bytte nick hele tiden..Du er uansett lett å kjenne igjen.. Jeg synes det blir teit, og det virker som om du ikke vil stå inne for ting du har sagt tidligere. Men du har rett i at det ikke har noe med saken i denne tråden å gjøre, det har jeg heller ikke påstått. Jeg understreket at det var en digresjon. Men jeg synes allikevel den relativt snurrig. Jeg synes det er litt usympatisk og litt påfallende å måtte bytte nick i enninga. Thats all. Jeg må ikke noe som helst. Kanskje jeg vet at løse katter er et hett tema? Kanskje det er enda hetere der en bonde plutselig blir kattehater kun på grunn av folk som har null respekt for andre mennesker og deres prioriteringer? Jo mer respektøse og arrogante disse menneskene blir i sin adferd, jo flere katter må bøte med livet. Hadde noen hatt vett til å akseptere fakta og ta ansvar, hadde det gått adskillig bedre. Interessant, og det er slik kriger starter. Noen må velge side, jeg trenger ikke, men jeg kan observere og lære. Høre på¨alles mening og tenke. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Neida, ikke i denne tråden.. Mulig jeg ikke har noe med det, men jeg synes det blir pussig og litt usympatisk med folk som må bytte alterego annenhver uke eller oftere. (selvsagt noe annet om en skal spørre om dødspinelige sykdommer i nedre regioner eller noe..Jeg mener i svada diskusjoner her på åpent..) Jeg synes det er blasst og feigt, men det er godt mulig det var feil av meg å legge meg oppi det. Jeg følte bare trang til å si at jeg visste an fra før. Men det var ikke for å "vinne" eller noe altså..Klar over at det var en digresjon. Jeg legger meg flat hvis jeg bryter enhver netikette her:-o Jeg bare mente han kunne tåle såpass. Dessuten kan det jo hende hunchen min svikter meg og at jeg tar feil..:-o Dog det tror jeg knapt da både stil og reaksjon var velkjent. :-) Jeg tåler, men ikke du. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 "finne på her for å ramme noen du ikke liker meningene til: "outing"." Det er _ikke_ outing å si i fra om at noen benytter flere nick i samme tråd. Dette er ikke akseptert her, og det applauderes når noen avsløres. Hva er det du snakker om mht. å slippe opp for argumenter? Laguna har her stilt spørsmålstegn ved hver eneste en av de kunnskapsløse påstandene dine, uten at du har kunnet svare for deg. "Da vet de andre at deg kan man vente seg slikt fra." Vi som er litt "bevandret" her inne vet utmerket godt at laguna er en av de seriøse her, og når en nykommer som deg forsøker å rakke ned på henne så blir det fullstendig latterlig. Forøvrig er det ingen her som har vært i nærheten av å være sinte. Hvis du oppfatter istykkerplukking og tilbakevisning av dine argumenter som angrep, så har du litt å lære. "................................." Tusen takk for støtten, prozak, men det er mulig at det er jeg som er "bad guy" her.. Jeg visste ikke at det ble regnet for outing å gjøre folk klar over at jeg skjønner hvilke andre nick de også har, men det er godt mulig det er dårlig "netikette" Ikke vet jeg, jeg syntes det var greit. Men det er mulig det ikke var det. Uansett var det ikke på grunn av jeg ble sint, selvom det foreslåes!;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg må ikke noe som helst. Kanskje jeg vet at løse katter er et hett tema? Kanskje det er enda hetere der en bonde plutselig blir kattehater kun på grunn av folk som har null respekt for andre mennesker og deres prioriteringer? Jo mer respektøse og arrogante disse menneskene blir i sin adferd, jo flere katter må bøte med livet. Hadde noen hatt vett til å akseptere fakta og ta ansvar, hadde det gått adskillig bedre. Interessant, og det er slik kriger starter. Noen må velge side, jeg trenger ikke, men jeg kan observere og lære. Høre på¨alles mening og tenke. Det er bare det at du tar side. Hele tiden, og i mye rart. Men du har ikke baller til å backe det opp. Det er stusselig. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg tåler, men ikke du. ? Hva da, sa du? Gi deg nå. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Neida, ikke i denne tråden.. Mulig jeg ikke har noe med det, men jeg synes det blir pussig og litt usympatisk med folk som må bytte alterego annenhver uke eller oftere. (selvsagt noe annet om en skal spørre om dødspinelige sykdommer i nedre regioner eller noe..Jeg mener i svada diskusjoner her på åpent..) Jeg synes det er blasst og feigt, men det er godt mulig det var feil av meg å legge meg oppi det. Jeg følte bare trang til å si at jeg visste an fra før. Men det var ikke for å "vinne" eller noe altså..Klar over at det var en digresjon. Jeg legger meg flat hvis jeg bryter enhver netikette her:-o Jeg bare mente han kunne tåle såpass. Dessuten kan det jo hende hunchen min svikter meg og at jeg tar feil..:-o Dog det tror jeg knapt da både stil og reaksjon var velkjent. :-) Jeg er helt enig med deg i at det er useriøst å bytte nick fra diskusjon til diskusjon. Lik det eller ikke - vi forholder oss mye til personene vi diskuterer med, selv om vi ønsker å ha hovedfokuset på sak. Og det er naturlig å gjøre seg opp et bilde av de man diskuterer med, på godt og vondt. ".................................." 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Det er bare det at du tar side. Hele tiden, og i mye rart. Men du har ikke baller til å backe det opp. Det er stusselig. Det dreier seg ikke om å ilegge andre meninger og holdninger? Framtivinge "er du ikke med meg så er du mot meg" svar? Hvis man ikke ELSKER katter så HATER man dem? Det fins noen midt i mellom. Jeg klapper naboens katt og gir den en liten godbit, men vil ikke ha noen selv. Jeg følte nesten ingenting når katter eller andre dyr døde, bare respekt for dyret og de som savnet det. Med mennesker er det noe annet. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg må ikke noe som helst. Kanskje jeg vet at løse katter er et hett tema? Kanskje det er enda hetere der en bonde plutselig blir kattehater kun på grunn av folk som har null respekt for andre mennesker og deres prioriteringer? Jo mer respektøse og arrogante disse menneskene blir i sin adferd, jo flere katter må bøte med livet. Hadde noen hatt vett til å akseptere fakta og ta ansvar, hadde det gått adskillig bedre. Interessant, og det er slik kriger starter. Noen må velge side, jeg trenger ikke, men jeg kan observere og lære. Høre på¨alles mening og tenke. Så veldig "hett" et tema har det nå ikke vært her, da. Så hvis dette blir så "tøft" for deg at du må "skjule" deg, så tror jeg kanskje du skal finne et annet type forum å diskutere i? ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Tusen takk for støtten, prozak, men det er mulig at det er jeg som er "bad guy" her.. Jeg visste ikke at det ble regnet for outing å gjøre folk klar over at jeg skjønner hvilke andre nick de også har, men det er godt mulig det er dårlig "netikette" Ikke vet jeg, jeg syntes det var greit. Men det er mulig det ikke var det. Uansett var det ikke på grunn av jeg ble sint, selvom det foreslåes!;-) Jeg oppfattet deg heller ikke som sint :-) Men nei - slik det er her inne, så synes jeg ikke det er "outing" eller dårlig nettikette å kommentere at en person benytter flere nick. Det blir for søkt å anklage noen for å avsløre ens "andre anonyme identitet". "...................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.