Gå til innhold

Blir båndtvang respektert?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at det er useriøst å bytte nick fra diskusjon til diskusjon.

Lik det eller ikke - vi forholder oss mye til personene vi diskuterer med, selv om vi ønsker å ha hovedfokuset på sak. Og det er naturlig å gjøre seg opp et bilde av de man diskuterer med, på godt og vondt.

".................................."

Enig! Godt det er fler enn meg som synes det da!

:-)

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

29

• laguna1365380434

15

• flisa

8

• Lillemus

7

Skrevet

Jeg tåler, men ikke du.

Blir du ikke litt vel barnslig nå?

"Det er DU som er dum, din dumming, og ikke jeg!"

"..................................."

laguna1365380434
Skrevet

Det dreier seg ikke om å ilegge andre meninger og holdninger? Framtivinge "er du ikke med meg så er du mot meg" svar?

Hvis man ikke ELSKER katter så HATER man dem?

Det fins noen midt i mellom. Jeg klapper naboens katt og gir den en liten godbit, men vil ikke ha noen selv. Jeg følte nesten ingenting når katter eller andre dyr døde, bare respekt for dyret og de som savnet det.

Med mennesker er det noe annet.

For noe tull..Du fremlegger bombastiske teser og løsninger du ikke klarer å backe opp påen sakelig måte..

Det er ikke vi andre som får deg til å fremstå i sånt og slikt lys.

Det klarer du fint selv.

Dog roper man ut en drøy påstand er det normalt å få svar der pendelen peker annerledes.Vil du at alt du sier skal få stå uimotsagt, bare fordi?

Du kan ikke bare servere en drøy påstand og deretter bare påstå at den ikke var drøy, men moderat, uten annen begrunnelse enn akkurat det.

Skrevet

Jeg stivner av skrekk over hunder som ikke er i bånd - og så lenge det finnes en slik lov så forbeholder jeg meg retten til å bli redd og ikke gå i "hundeterapi" når det kan løses med at hundeeiere følger loven.

Skrevet

Nei, du tar helt feil. Vi skal selvfølgelig forby alt som på noen måte kan være støtende for en eller annen. Og er det noe som i en gitt situasjon, uansett hvor statisktisk usannsynlig det er, kan medføre fare eller ubekvemmelighet for en eller annen, så skal det forbys med bøter, fengsel og avliving som konsekvens.

La oss forby absolutt alt - så er vi sikre på at ingen blir støtt (bortsett fra de som blir støtt av at alt forbys). For alle vet jo at meningen med tilværelsen er absolutt trygghet og sikkerhet, og ingen muligheter for risiko av noe slag. Den eneste måten å sikre at vi mennesker er i stand til å takle forskjellige situasjoner og hendelser, er å sørge for at ingen situasjoner eller hendelser kan forekomme. :-)

Det ER jo forbudt for svarte!

Skrevet

Litt om katter: katter burde holdes i bånd eller inne, de raserer reir og dreper fugleunger, spesielt av bakkerugende fugler.

En enkelt katt kan fullstendig utrydde fugleunger i området med sine skarpe sanser og smidige kropp.

En katt drepte 26 trostunger på ei natt, det vet vi fordi den kom inn med alle sammen.

Og de ødelegger dyre hageputer med hår og piss.

Skrevet

En muslim drepte 20 mennesker da han sprengte seg i filler på et kjøpesenter. Muslimer bør holdes i bånd eller inne.

Sorry, men idiotiske uttalelser og helt fullstendig feilslått logikk klarer jeg ikke la være å harsellere med.

Nå er det ikke båndtvang på¨muslimer - men det er det på hunder - ergo skal det overholdes. Kan man bare bryte de lovene som ikke passer en - fordi man syns noen mennesker er pyser?

Skrevet

De er ekle som dritt! - - Jeg har hatt endel katter og har aldri likt dem godt nok til å ha gitt dem et navn engang, Det var eksen som kom drassende med de ekle dyra. Hver morgen gikk jeg ut på trappa og ropte - PUS! PUS! - - men de kom aldri - så jeg gik inn igjen, hentet babyen min - rigget meg til med saftglass, dro opp ammebehåen, og satte meg til med svær ammepuste - DA hørte jeg det krafset på vannbrettet - og akkurat det trynet der kom på vinduet - hver jævla morgen!! Hatet dem! :)

Skrevet

De er ekle som dritt! - - Jeg har hatt endel katter og har aldri likt dem godt nok til å ha gitt dem et navn engang, Det var eksen som kom drassende med de ekle dyra. Hver morgen gikk jeg ut på trappa og ropte - PUS! PUS! - - men de kom aldri - så jeg gik inn igjen, hentet babyen min - rigget meg til med saftglass, dro opp ammebehåen, og satte meg til med svær ammepuste - DA hørte jeg det krafset på vannbrettet - og akkurat det trynet der kom på vinduet - hver jævla morgen!! Hatet dem! :)

Du må da vel skjønne at katten kommer inn når det passer HAM og ikke når det passer DEG! :)

Skrevet

Du må da vel skjønne at katten kommer inn når det passer HAM og ikke når det passer DEG! :)

VET :)

Gjest ikke ts
Skrevet

Litt om katter: katter burde holdes i bånd eller inne, de raserer reir og dreper fugleunger, spesielt av bakkerugende fugler.

En enkelt katt kan fullstendig utrydde fugleunger i området med sine skarpe sanser og smidige kropp.

En katt drepte 26 trostunger på ei natt, det vet vi fordi den kom inn med alle sammen.

"Litt om katter: katter burde holdes i bånd eller inne, de raserer reir og dreper fugleunger, spesielt av bakkerugende fugler."

_Hvor_ mange katter finnes det der det er bakkerugende fugler?

Svar: Svært få. De aller fleste katter her i landet bor i tettbygd strøk, og hvor mange fugler legger reiret sitt på bakken i de områdene? F.eks. i byer?

Du ser ut til å ha null kompetanse for å uttale deg om katter og måten katter lever på. Det er _en_ vesensforskjell på hunder og katter, og det er at hunder lar seg oppdra til å gå i bånd. Det gjør ikke katten! Tror du det, så må du være noe av det dummeste som går i to sko.

"En enkelt katt kan fullstendig utrydde fugleunger i området med sine skarpe sanser og smidige kropp."

Tull.

"En katt drepte 26 trostunger på ei natt, det vet vi fordi den kom inn med alle sammen."

Og du er sikker på at den hadde tatt alle selv? Ikke ryddet opp etter et annet dyr, f.eks. mink, rev eller annet? Du er sikker på at det ikke mangler et komma i det tallet? Jeg er sikker på at du bare lyver for å få grunnlag for dine sinnsyke påstander.

Som jeg nevnte, du forstod antakelig ikke pepperen du fikk på dyrenettforumet, så du tror du kan få støtte her i stedet. Der ser det gudskjelov ut til at du har tatt feil.

For den som er interessert: http://www.dyrenett.no/no/s/forum/forum.asp?FORUM_ID=122 og debatten "Bur/voliere til katter", av ts.

Skrevet

VET :)

De er noen egne dyr... :)

Min katt har bestemt seg for at det aller beste han vet er å ligge i klesskapet oppå alle klærne mine. Han åpner skapdørene selv, så jeg tror jeg må kjøpe barnesikring snart. :)

Skrevet

De er noen egne dyr... :)

Min katt har bestemt seg for at det aller beste han vet er å ligge i klesskapet oppå alle klærne mine. Han åpner skapdørene selv, så jeg tror jeg må kjøpe barnesikring snart. :)

Jeg er så glad vi ikke har dyr - enda Plutten på 8 er EKSTREMT opptatt av dyr - må ha det fra faren i såfall - jeg bryr meg katta....:)

Skrevet

Jeg er så glad vi ikke har dyr - enda Plutten på 8 er EKSTREMT opptatt av dyr - må ha det fra faren i såfall - jeg bryr meg katta....:)

Ville ikke vært den katten foruten, enda jeg noen ganger forbanner den og blir bekymret over den. Han finner på så mye rart og teit og morsomt, så jeg må bare le. :)

Skrevet

Nå er det ikke båndtvang på¨muslimer - men det er det på hunder - ergo skal det overholdes. Kan man bare bryte de lovene som ikke passer en - fordi man syns noen mennesker er pyser?

Nå har ikke jeg gått ut og kritisert båndtvangen på hunder heller, da :-)

"..................................."

Skrevet

Det ER jo forbudt for svarte!

"Det ER jo forbudt for svarte!"

Hva da? "Alt"?

"................................."

Skrevet

"Det ER jo forbudt for svarte!"

Hva da? "Alt"?

"................................."

Ja! :) *trøtt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...