Gå til innhold

Hvis du ble invitert over til en veninne..

Anbefalte innlegg

Gjest gammeldags
Skrevet

en vanlig hverdag for å se på film og spise godis etc og så sier hun at en annen veninne også er på vei til henne, hadde du reagert på at du ikke ble informert om det før?

Jeg har ikke noe imot den andre veninnen eller at vi ble flere, men for meg er det alltid en selvfølge å si ifra om det hvis jeg inviterer noen hjem til meg om noen andre også er invitert.

Husker en gang en veninne spurte om jeg ville komme på besøk til henne. Jeg så frem til at vi kunne ta en ordentlig veninneprat. Så viste det seg at at en annen person også var invitert så besøket ble annerledes enn jeg hadde tenkt på forhånd.

Hva tenker dere om det? Er det helt uproblematisk å ikke nevne at en annen veninne også kommer når man inviterer noen over til seg?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

4

• ShitDiddelyDo

4

• flisa

2

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace
Skrevet

Det synes jeg er helt uproblematisk, ja.

Ellers blir det litt i overkant Tuppen & Lillemor for meg.

Gjest Gammeldags jeg også
Skrevet

Jeg har opplevd det du beskriver selv. Hadde gledet meg til å få en ordentlig venninneprat med venninna mi, trodde hun hadde invitert bare meg og ble egentlig litt skuffa over å se at det ikke var tilfelle.

Lips1365380508
Skrevet

Syns ikke det er noe problem, med mindre det skjer ofte, og hun aldri sier ifra. Men hvis vi skal ut på noe, f.eks kino eller noe, da syns jeg det er greit at hun sier ifra på forhånd..Men hadde ikke sagt noe hvis hun ikke hadde fortalt meg det, nei.

Gjest Simiana
Skrevet

Jeg hadde syns det bare var koselig at vi ble flere.

Hadde aldri kommet på at jeg burde bli informert om det på forhånd.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere jenter skal problematisere alt som er.

Skrevet

Hvis dette var et engangstilfelle ville jeg ikke tenkt over det.

Jeg har derimot en venninne som har dette som vane, så jeg regner nesten alltid med at det kommer flere når jeg bes med på noe. Hun spør gjerne vil du være med _meg_ på... Da pleier jeg å spørre hvem andre som kommer, for hun forteller sjelden av seg selv at det kommer fler.

Merkelig, men slik er hun visst bare... så jeg har sluttet å irritere meg over det.

Gjest Nettopp Ja
Skrevet

Dette ville jeg ikke en gang tenkt over! Vi jenter lager problemer ut av mye, men dette er da ærlig talt ikke et problem?? Vil du være alene med vedkommende får du invitere henne hjem til deg.

Skrevet

Har en venninne som av og til har en tendens til å endre planer og spørre om ikke jeg kan bli med å ta en pils med hennes arbeidskamerater. Lite interessant for meg, jeg kjenner jo ingen av dem.

Men hadde det vært en annen jeg kjente så hadde det jo bare vært koselig.

Skrevet

Jeg hadde syns det bare var koselig at vi ble flere.

Hadde aldri kommet på at jeg burde bli informert om det på forhånd.

*ler* enig

mil1365380270
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Hvis dere ikke på forhånd har avtalt å snakke om noe ingen andre skal høre, da hadde jeg reagert hvis det ikke ble noe av på lenge. Noen ganger MÅ man jo bare fortelle noe ;-)

Gjest Sinai
Skrevet

kjenner en som skulle på ferie med en venninne. plutselig fant hun ut at venninnen hadde bedt med flere hun ikke kjenner. Det synes jeg kanskje er å gå litt langt, men for en kveld er det vel bare hyggelig. venninna di kunne kanskje sagt fra..

Gjest Tante Brun
Skrevet

Det er helt uproblematisk å ikke nevne at flere kommer. Det gjør jeg hele tiden, inviterer en venninne, og kommer så på å invitere en til Da ringer jeg aldri til den første for å "si ifra", hvorfor skulle jeg jeg det? Jeg tror stort sett folk syns bare syns det er hyggelig om man er flere.

Gjest skjønner jeg godt
Skrevet

Jeg hadde reagerte på det, og forventer at slikt blir informert om på forhånd. Nettopp fordi det da blir et helt annet type møte enn hvis man bare er to.

Ikke at jeg ville latt være å gå om det var flere, men jeg vil bare ønske å vite hva jeg er invitert til.

Hvis jeg ser fram til en to-jenters venninneprat, vil det ikke bli det når man er tre.

Det gjelder forøvrig mannlige venner også. En kamerat av meg inviterte meg en kveld, for han hadde så behov for å prate og var litt utafor sa han. Selv var jeg ekstremt sliten og egentlig ikke lyst til å gå, dessuten var det et stykke å dra. Jeg dro likevel for at han skulle slippe og sitte alene.

Da jeg kom fram, var det en annen venninne av ham der også. Hun hadde ringt like etter han hadde laget avtalen med meg, og ønsket å komme på besøk. Jeg ble sur (og sa det på tomannshånd dagen etter) over at han da ikke hadde sendt meg en sms og sagt fra, for da hadde jeg latt være å dra. Han visste nemlig at jeg ikke likte hun andre særlig godt, i tillegg til at jeg var svært sliten.

Så i enkelte tilfelle har det også med respekten for den andres valg å gjøre - at man må få vite hva man kommer til slik at man kan velge om man har lyst å komme eller ikke.

Gjest Jadda jadda
Skrevet

Det er helt uproblematisk å ikke nevne at flere kommer. Det gjør jeg hele tiden, inviterer en venninne, og kommer så på å invitere en til Da ringer jeg aldri til den første for å "si ifra", hvorfor skulle jeg jeg det? Jeg tror stort sett folk syns bare syns det er hyggelig om man er flere.

"Det er helt uproblematisk å ikke nevne at flere kommer. Det gjør jeg hele tiden".

...selvfølgelig synes du at det er uproblematisk når du selv gjør det hele tiden...

Det var vel heller snakk om at man allerede hadde invitert flere, men ikke sa noe om det til hver man inviterte at det skulle komme flere.

Gjest Flystripa
Skrevet

Husker noe jeg selv reagerte på en gang:

En venninne ringte. "Kan jeg ta meg en tur?" "Ja, bare kom", sa jeg. Og hun troppet opp med en av hennes tidligere skolevenninner - som jeg aldri hadde truffet før!

Jeg skal innrømme at jeg var et ? da, ja! Hvem i huleste tar med seg andre ukjente folk på besøk til en venninne, uten å spørre/si i fra først?

Skrevet

Som gutt/mann er det i hvert fall helt uproblematisk hvis det er invitert noen flere personer.

Men jeg forstår hvorfor det oppstår mye unødvendige problemer/følelser mellom venninner - når man reagerer på slikt....

Gjest Vær litt åpen da
Skrevet

Har en venninne som av og til har en tendens til å endre planer og spørre om ikke jeg kan bli med å ta en pils med hennes arbeidskamerater. Lite interessant for meg, jeg kjenner jo ingen av dem.

Men hadde det vært en annen jeg kjente så hadde det jo bare vært koselig.

Du kunne jo kanskje etterhvert ha blitt kjent med dem da...

...men det blir du jo aldri med den innstillinga.

Skrevet

Venninna mi har tendens til å gjøre sånt.. En gang bare droppa jeg å møte dem. F.eks for noen søndager siden skulle vi møtes og tusle rundt på bruktmarked på dagen, gå tur og så hadde jeg bedt henne på "ordentlig" middag.

Og når hun ringer og sier hun er på bussen så sier hun at NN kommer også..??? Javel? Jeg kjente ikke dama, og hadde IKE planer om å lage middag til flere enn sambo, venninna mi og meg.. Spurte om venninna mi hadde tenkt på hva NN skulle når vi skulle hjem til oss, men "den er litt vansklig den der" fikk jeg til svar... Jaha? Nå er jeg veldig gjestfri og liker å møte nye mennesker, men gleda meg til venninneprat med venninna mi siden det var flere uker siden sist. Og hvis jeg ikke kjemien hadde stemt med NN vill jeg IKKE hatt henne på middag.

Så endte med at jeg dro meg meg sambo.. : ) For de prata bare om byturen de var på kvelden før, veldig hyggelig da siden jeg satt hjemme og var gravid kvelden før.:) Når vi skulle til meg så hinta NN til at hun skulle hjem, men jeg spurte om hun ville være med opp. Det begynte å regne og vi skulle se film. Så ble hun da, og jeg begynte på maten og lurte på om hun ville ha mat.. og det ville hun.

Men alt i alt ble det en veldig hyggelig kveld, NN er en kjempesøt og grei jente.. Men synes venninna mi kunne spurt meg først når vi hadde hatt den avtalen lenge, så sier hun plutselig at flere kommer.. Skulle vi bare vært ute hade det vært en ting, men hun var tross alt bedt på middag, og jeg trengte ikke ha nok mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...