Gå til innhold

Hvis du ble invitert over til en veninne..

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

For meg høres det helt absurd ut at du reagerer på noe sånt. Jeg forstår ikke engang hvordan du kommer på å lage problemer ut av det her.

Helt utrolig.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

4

• ShitDiddelyDo

4

• flisa

2

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For meg høres det helt absurd ut at du reagerer på noe sånt. Jeg forstår ikke engang hvordan du kommer på å lage problemer ut av det her.

Helt utrolig.

Det er i slike stunder du skal være glad for at du har pikk.

Gjest 1-2, 1-2, en støvel og en sko
Skrevet

Ja, menn er enkle vesner.

Skrevet

Ja, menn er enkle vesner.

Ukompliserte i positiv forstand.

Hvorfor lage problemer ut av alt mulig?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, jeg forstår det. Leste de andre svarene nedover her nå, og jeg må si det overrasker meg at mange forstår jenta over. :)

Skrevet

Hehe, jeg forstår det. Leste de andre svarene nedover her nå, og jeg må si det overrasker meg at mange forstår jenta over. :)

Det overrasker meg også!

Enda en god grunn til å glede seg over at man er mann:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det overrasker meg også!

Tror det må være noe genetisk feil med kvinnfolk.

Noe er det i hvert fall!

Skrevet

Noe er det i hvert fall!

Tror jeg har vært heldig med mitt "kvinnfolk".

Sier jeg at det kommer en kamerat med hjem - og det ender opp med 8 kamerater, så synes hun det bare er hyggelig:-)

Og hvis hun inviterer venninner på besøk, og det kommer noen fler enn avtalt - så synes hun at det også bare er hyggelig.

I sistnevnte tilfelle så rusler som regel jeg til en av mine kamerater - så fremt det ikke er noen av de sprekeste venninnene hennes som kommer da:-) For da kan det faktisk være ganske underholdende hjemme også - selv om huset er fullt av kvinnfolk...he-he

Skrevet

Noe er det i hvert fall!

*S*

Men det finnes menn med nesten tilsvarende meninger også!;-)

Da min mann og jeg var nysammenflyttet, så arranerte vi en del fester der vi inviterte venner fra "hver side". Og ikke bare blandet vi venner, men vi hadde ulike "grupperinger" blant dem hver av oss bad inn: Studievenner, barndomsvenner etc.

En av min manns studievenner sa tydelig i fra at den slags "sammenblanding av gjenger" syntes han var en uting, men han kom likevel, om enn litt småsur!

*rister på hodet*

Skrevet

*S*

Da min mann og jeg var nysammenflyttet, så arranerte vi en del fester der vi inviterte venner fra "hver side". Og ikke bare blandet vi venner, men vi hadde ulike "grupperinger" blant dem hver av oss bad inn: Studievenner, barndomsvenner etc.

En av min manns studievenner sa tydelig i fra at den slags "sammenblanding av gjenger" syntes han var en uting, men han kom likevel, om enn litt småsur!

*rister på hodet*

Det var bare unntaket som bekrefter regelen:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

*S*

*rister på hodet*

Hehe, sånn har jeg også et vennepar som har kjørt. Altså; de kjører hennes- og han sine venner ennå. :)

Men det er nok ikke hankjønnet som har bestemt det der, nei.

Gjest ikke greit når en ikke er sosial av seg
Skrevet

Hvis jeg kjente vedkommende fra før, så hadde det ikke gjort noe.

Hvis det derimot var en person jeg ikke kjente fra før, så ville jeg satt pris på å få vite det.

Jeg ble en gang invitert på julemiddag på et utested med et vennepar av meg. Det de imidlertid ikke hadde sagt noe om på forhånd, var at de også hadde invitert 12 andre som jeg aldri hadde sett før. Jeg er ikke særlig sosial av meg overfor fremmede, og der satt jeg da, stille innerst i kroken og ønsket meg bare hjem igjen. Hele kvelden var helt bortkastet for min del, for jeg fikk ikke vekslet et ord med vennene mine.

Skrevet

Hehe, sånn har jeg også et vennepar som har kjørt. Altså; de kjører hennes- og han sine venner ennå. :)

Men det er nok ikke hankjønnet som har bestemt det der, nei.

Ja, nå kjenner ikke jeg de, og det er helt sikkert mange "sjefete" damer.

Men generelt så har jeg inntrykk av at par oftere har "mannens venner" som sine "parvenner", mens hun treffer sine venninner uten at noen av dem har med mannen.

Og jeg har ofte lurt på hvorfor det er slik, og jeg tror at det skyldes kombinasjonen av særlig disse to:

1) damer liker å ha "venninneprat" uten å måtta ta hensyn til hva mennen vil snakke om, og derfor er det best med venninnetreff uten menn

men vel så viktig er:

2) kvinner er oftere mer tilpasningsdyktige og sosiale, og godtar derfor at de må småprate litt og bli kjent med konene til mannens venner, mens menn ikke like ofte er interessert i å småprate med mennene til konas venninner! ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Noe er det i hvert fall!

Bare så det er sagt - alle jenter er ikke sånn da :)

Jeg skjønte ikke problemet i det hele tatt...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det overrasker meg også!

Nå har jeg ofte fått høre at jeg tenker som en mann, sikkert derfor jeg ikke ser problemet denne tråden startet med. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du kunne jo kanskje etterhvert ha blitt kjent med dem da...

...men det blir du jo aldri med den innstillinga.

Hehe, ser du svarte det jeg for en time siden tenkte jeg skulle svare. Men så ville jeg ikke bry meg der og da. :-)

Skrevet

Helt utrolig.

Absolutt og fullstendig enig med deg :D

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet.

Virkelig ikke.

Hva om en person nr. 3 plutselig bare ringte på da, og dukka opp midt under godtespisinga...osv, osv...

Nei - skjønner fortsatt ikke.

-Og jeg er dame, og greier.

Skrevet

Dersom det bare var film og godteri som her, da ville jeg bare synes det var hyggelig.

Dersom vi hadde avtalt å skulle prate dypt&inderlig ville jeg satt pris på å vite det litt på forhånd, bare for å snu instillingen. :)

Gjest gammeldags
Skrevet

Dersom det bare var film og godteri som her, da ville jeg bare synes det var hyggelig.

Dersom vi hadde avtalt å skulle prate dypt&inderlig ville jeg satt pris på å vite det litt på forhånd, bare for å snu instillingen. :)

jeg er enig. Samtidig kommer det litt ann på om det er en ny veninne eller en du har kjent lenge også. Hvis man som regel pleier å møtes mange sammen så hadde jeg nok ikke reagert noe særlig på det. Men hvis jeg fikk inntrykk av at det bare var jeg som skulle komme, det var en venn jeg ikke hadde kjent så lenge og det var mere intim jenteprat så hadde jeg satt pris på å få vite hvem andre som kom så jeg visste hva slags besøk det var.

Nå høres jeg kanskje ut som om jeg helst vil ha vennene mine i fred og ikke dele dem med noen. Faktisk liker jeg det best når vi er mange sammen, men likeså så synes jeg vennen bør gi beskjed om at det kommer flere også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...