Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Hender av og til at jeg inviterer venninner på besøk uten å gjøre rede på hvem eller hvor mange jeg eventuelt har bedt. Har faktisk aldri falt meg inn at det var feil av meg å gjøre det sånn. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 jeg synes det ville være naturlig å informere om man har invitert flere, så synes ikke du er gammeldags:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Du kunne jo kanskje etterhvert ha blitt kjent med dem da... ...men det blir du jo aldri med den innstillinga. Joda, jeg skjønner argumentet ditt, men jeg har liksom ingen interesse av å bli kjent med hennes arbeidskolleger. Kunne ikke fallt inn meg å dra med meg en venninne om jeg skulle ut med noen av kollegene mine og ta en pils. 0 Siter
amber sun Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg skjønner ikke problemet. Dersom dere hadde avtalt at dere skulle se film og snope litt, hva i alle dager var problemet? Hadde det vært en avtale om fortrolig samtale eller noe sånt, blir det noe annet. Så ja, jeg syns du overdramatiserer og blir snurt eller sur uten grunn. TILLEGG: Jeg ser at flere under her skriver ting som at de ikke liker det eller ikke gidder være med fordi det er noen de _ikke kjenner_. Men hva med å tenke at her er jammen en mulighet til å bli kjent med noen flere, da! Det er vel koselig å treffe nye folk vel? 0 Siter
Gjest elinamaria Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 De bruker jo å si fra da. Om det kommer noen andre jenter eller kamerater. Noen ganger litt vel rett før, men..jeg blir litt irritert! Men svelger det i meg. 0 Siter
Gjest Gammeldags Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 jeg synes det ville være naturlig å informere om man har invitert flere, så synes ikke du er gammeldags:) takk for støtten:) 0 Siter
Gjest Gammeldags Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Jeg skjønner ikke problemet. Dersom dere hadde avtalt at dere skulle se film og snope litt, hva i alle dager var problemet? Hadde det vært en avtale om fortrolig samtale eller noe sånt, blir det noe annet. Så ja, jeg syns du overdramatiserer og blir snurt eller sur uten grunn. TILLEGG: Jeg ser at flere under her skriver ting som at de ikke liker det eller ikke gidder være med fordi det er noen de _ikke kjenner_. Men hva med å tenke at her er jammen en mulighet til å bli kjent med noen flere, da! Det er vel koselig å treffe nye folk vel? her var jo ikke prolbmet at man ikke ønsket å bli kjent med nye folk, men om den man drar til burde informere om det når man kommer. Situasjonen blir vel itt anderledes om man er en veninne gjeng som alltid pleier å treffes. Men blir jeg invitert over til en veninne som ikke er med i en gjeng så setter jeg pris på om hun nevner at kanskje x eller noen andre også tenker på å stikke innom. Da vet jeg hva slags besøkt det blir og vet at jeg ikke kan snakke om veldig fortrolige ting denne gangen. for meg er det greit å vite. Og selv ville jeg alltid nevnt det hvis jeg inviterte en veninne over til meg at det muligens kom noen andre også. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå. 0 Siter
Gjest Gammeldags Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Hender av og til at jeg inviterer venninner på besøk uten å gjøre rede på hvem eller hvor mange jeg eventuelt har bedt. Har faktisk aldri falt meg inn at det var feil av meg å gjøre det sånn. Jeg tenker ikke nødvendigvis at man skal trenge å liste opp alle navnene på de som kommer hvis man har invitert flere. Men hvis det kommer ut fra invitasjonen at det er flere som kommer så synes jeg det er greit nok. Om en annen veninne skulle komme på impulstur så synes jeg det også er greit. Men jeg synes at vertinnen bør si det om hun inviterer bare meg eller flere hjem til seg. 0 Siter
Gjest gammeldags Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 For meg høres det helt absurd ut at du reagerer på noe sånt. Jeg forstår ikke engang hvordan du kommer på å lage problemer ut av det her. Helt utrolig. for meg høres det helt sprøtt ut at noen i det hele tatt ikke skjønner at det kan være et problem 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg tenker ikke nødvendigvis at man skal trenge å liste opp alle navnene på de som kommer hvis man har invitert flere. Men hvis det kommer ut fra invitasjonen at det er flere som kommer så synes jeg det er greit nok. Om en annen veninne skulle komme på impulstur så synes jeg det også er greit. Men jeg synes at vertinnen bør si det om hun inviterer bare meg eller flere hjem til seg. Der er vi altså _helt_ uenige. Jeg syns det er OK om en venninne spør meg om jeg vil ta en tur en kveld uten at hun gjør rede for hvorvidt Kari og Lise også er bedt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.