Sofline Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Da jeg ble konfirmert i 1999 fikk jeg 1000 kr av hver av tantene mine (nei, de er ikke rike). 0 Siter
Sofline Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg personlig gir blanke om folk er fra vest, øst, sør eller nord Satte " rundt finere, merk, merk. Med det mener jeg at det til bursdager fraktes barn i Merchedeser og Audier i flere hundre kroners klassen, samt at alt av klær og sko skal være av spesiell sort. I den stilen liksom. Onkel har sett seg ut en sum basert på hva han mener samt hvor mange barn som skal ha likt. Det forandrer seg selvsakt ikke om et av barna vanker i den "fineste" krets eller er bondesønn på bondelandet. Men det er føste gjeng konfirmanter som skal til pers så det er interessant å se hva som er vanlig å gi. Så enkel er det Jeg har selv bodd på Bygdøy og kjenner folk som bor der, og det er helt bestemt ikke alle som kjører rundt i Mercedes og går i merkeklær. 0 Siter
Gjest RaMo Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg har selv bodd på Bygdøy og kjenner folk som bor der, og det er helt bestemt ikke alle som kjører rundt i Mercedes og går i merkeklær. Nei, selvsakt er det ikke alle. Det er jo alltid slik at "man kan ikke dra alle under en kam". Men du skjønte hva jeg mente Trodde rundt tusenlappen i dag var vanlig, og kanskje mere også, men ser på svarene at det er ikke helt rett. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Nei, selvsakt er det ikke alle. Det er jo alltid slik at "man kan ikke dra alle under en kam". Men du skjønte hva jeg mente Trodde rundt tusenlappen i dag var vanlig, og kanskje mere også, men ser på svarene at det er ikke helt rett. I min familie gir vi også en 1000-lapp til nieser/nevøer. 0 Siter
Gregga Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Vi har avtalt, på mannens side, at våre nieser og nevøer får 800.- Er vi faddere, står vi "fritt" til å gi det vi har lyst til.Oftest blir det da gitt 1000.- Var fadder til konfirmanten søndag som var, hun fikk 1000.- + et smykke fra datteren vår. Nå i vår har 4 av nieser/nevø blitt konfirmert, og det blir fort litt kroner av det... På min side, er det kun min datter, og da hun ble konfirmert i høst, avtalte jeg at hun skulle få det samme fra tanter og onkler, som vi gir til deres. Fra min side (to tanter) fikk hun mer.. Synes det som min ene søster gjorde var greit,hen har spart noen år til dette, og for at ingen skulle føle på det fikk hun 800.- i kontanter, og 10.000 på konto som er sperret til jenta fyller 18. (Søster er enslig uten barn) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.