Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos fastlege, han sier det er mollusker.Jeg fikk noen blemmer i genitialområdet mellom genitial og navle (2-3 stk på 4-10mm, betennelsesaktig) for ca 4-5mnd siden. Disse forsvant etter lengere tid og nå har jeg veldig små kviser 7-10 stk, ovenfor genitial.Jeg har 0 tro på att slikt forsvinner og ønsker og komme til en spesialist og få hjelp til dette. Vet dere om noen spesialist i Trondheim som er proff på dette?Jeg har også hatt en partner i kvise perioden dvs ikke blemme perioden. Vi har hatt sex ca 10 ganger.Er sjangsen stor for att hun er smittet ?Vi bør vel ikke dele seng for dette smitter vel ikke bare via hudkontakt, når jeg leser att dette smitter via deling av hådklær, smitter det vel også via deling av laken/seng ?Er det etisk riktig av meg og ha sex med henne ?Kan jeg gjøre noe selv finnes det noe reseptfritt på apoteket, og da tenker jeg ikke på medikamenter som lindrer men som stopper/fjerner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185844-mollusker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg tror at du bør gjøre noe mer aktivt enn reseptfrie medikamenter. Først og fremst bør du få stilt en diagnose. Det høres som en infeksjon, kanskje virus, og eventuelt en sekudær bakterie superinfeksjon, men dette har jeg ikke muligheter til å stille bare på grunnlag av dine opplysninger. Som du selv er inne på bør du oppsøke lege. Jeg ville tro at hudspesialist er den som kommer nærmest, men har ikke tilstrekkelig lokalkunnskap til å foreslo noen spesiell. Siden infeksjon er ikke usannsynlig er dette også smittefarlig til din partner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185844-mollusker/#findComment-1275063
Del på andre sider

Jeg tror at du bør gjøre noe mer aktivt enn reseptfrie medikamenter. Først og fremst bør du få stilt en diagnose. Det høres som en infeksjon, kanskje virus, og eventuelt en sekudær bakterie superinfeksjon, men dette har jeg ikke muligheter til å stille bare på grunnlag av dine opplysninger. Som du selv er inne på bør du oppsøke lege. Jeg ville tro at hudspesialist er den som kommer nærmest, men har ikke tilstrekkelig lokalkunnskap til å foreslo noen spesiell. Siden infeksjon er ikke usannsynlig er dette også smittefarlig til din partner.

Vel ikke all verden til svar dette da men det har fått meg til og gjøre noe mere aktivt. Men det er jo betenkt att jeg skriver att jeg har vært til lege og han sier jeg har mollusker og du ber meg om og få stilt en diagnose, er det ikke det som er gjort da. Og hva med mine spørsmål om det/mollusker smitter via sengeklær?

Og hvis du som lege ikke har nok lokalkunnskap til og anbefale en hudlege bær du søke denne kunnskapen og gi den til meg.

Som Rally Martin sier :

TAKK FOR MÆ

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185844-mollusker/#findComment-1276601
Del på andre sider

Vel ikke all verden til svar dette da men det har fått meg til og gjøre noe mere aktivt. Men det er jo betenkt att jeg skriver att jeg har vært til lege og han sier jeg har mollusker og du ber meg om og få stilt en diagnose, er det ikke det som er gjort da. Og hva med mine spørsmål om det/mollusker smitter via sengeklær?

Og hvis du som lege ikke har nok lokalkunnskap til og anbefale en hudlege bær du søke denne kunnskapen og gi den til meg.

Som Rally Martin sier :

TAKK FOR MÆ

Noe som gjør meg veldig usikker..

Er att når jeg ser på tidligere mail på dette tema, gir legene her forskjellige svar på tiden det går før dette viruset forsvinner av seg selv. Noen sier 6mnd mens andre sier 3-4 år. Går det an og være litt samstemt. Jeg skjønner jo det kan være nyanser i alder osv men...

Fortvilt Alligator

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185844-mollusker/#findComment-1277787
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...