Gå til innhold

Kaos...


minimin

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her eller om jeg får sagt det jeg vil. Hodet mitt er et eneste kaos av ubearbeidete følelser. Klarer ikke tenke klare tanker eller konsentrere meg om annet enn datteren min. Har innsett at jeg trenger hjelp til å sette ord på ting, men har liksom ingen å prate med. Eller, jeg har vel egentlig det, men jeg klarer ikke snakke om meg selv, hva jeg tenker eller hvordan jeg egentlig har det med noen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare for folk hvordan jeg har det, når jeg ikke klarer det for meg selv engang... Jeg er et veldig innadvent menneske, har sosial angst, utrolig lav selvfølse og er ekstremt sjenert. Sliter veldig med mindreverdighetsfølelse og lar ingen komme inn på meg. Ønsker så indelig å gjøre noe med det, men klarer ikke på egenhånd. I tilegg er jeg veldig deprimert. Faren min døde for en stund siden på en forferdelig måte, og jeg sliter med ubearbeidete følelser i forhold til dette. Jeg har ikke hatt noe reaksjon enda, ikke grått en tåre, og det er over et år siden nå. Begynner å lure på om det er noe galt med meg, om jeg har et avstumpet følelsesliv? Må nevnes at jeg hadde fødselstermin på den dagen han forsvant og at datteren min kom noen dager etter. Men nå begynner dette å bli langt, så spørsmålet mitt er vel:tror du en psykolog vil snakke med meg, vil jeg kunne få noe hjelp? Hvordan går jeg fram for å få en psykolog? Og hvor mye koster det?Blir noe dekket av folketrygden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flinkpike

Hei!

Det høres absolutt ut som om du trenger noen å snakke med. Hvis du ikke klarer å åpne deg for venner/familie, kan en psykolog være løsningen. Hvis du tar kontakt med en psykolog med driftstilskudd, vil du kun måtte betale en egenandel pr. gang inntil du har betalt ca kr 1500. Da vil du få frikort. For å komme til må du først få en henvisning fra lege. Legen vil også ha en oversikt over hvilke psykologer i din nærhet som har driftstilskudd. Det er gjerne noe ventetid hos psykologer med driftstilskudd.Du kan kanskje skrive et kort brev til flere psykologer hvor du beskriver hvordan du har det og hvorfor du trenger hjelp. Evt. kan du ta kopi av henvisningen og vedlegge den. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære minimin,

enig med flinkpike om at du vil ha nytte av å gå til psykolog for å sortere tanker og bearbeide følelser. forsøk å formidle det du skriver her til fastlegen din som henviser deg (eller du får liste over psykologer som du skriver til selv). Og til slutt: skriv skriv og skriv - det hjelper- skriv ned kaoset. Lykke til!

hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...