Gå til innhold

Arr etter brystoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest julie1984

Hei! det er nå 4 uker siden jeg hadde operasjon, og er kjempefornøyd=) jeg hadde på sånne teiper som skulle løsne av seg selv etter 4 uker, og de løsnet altså i dag. men så lurte jeg på, skal man da "rense" sårene, er jo litt skitt eller hva man skal kalle det under der. hva gjorde dere???

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185880-arr-etter-brystoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mamma til ei jente på 1 år

Jeg renset sårene mine med pyrisept, deretter lot jeg det luft-tørke før jeg tok på ny tape.

Det fjernet det meste!

Pyrisept bruker man for å rense alt mulige sår, og desinfiserer det. Syntes det var helt perfekt. Og de på klinikken sa at jeg skulle bare bruke det! Det var bare bra at jeg gjorde det, så slipper man å få evt. betennelse.

Mona Sørensen

Fjernet du tapen nå etter fire uker?

Jeg måtte skifte tape annenhver dag de første ukene. Fire uker etter inngrepet var sårene grodd og det var ikke noe gørr eller sårrester i det hele tatt.

Det var aldri behov for å rense arrene. Det var kun en smal stripe.

Gjest julie1984

Fjernet du tapen nå etter fire uker?

Jeg måtte skifte tape annenhver dag de første ukene. Fire uker etter inngrepet var sårene grodd og det var ikke noe gørr eller sårrester i det hele tatt.

Det var aldri behov for å rense arrene. Det var kun en smal stripe.

ja, var en sånn teip som var vannfast osv, så den skulle falle av av seg selv etter omtrent en måneds tid. er bare litt smårusk under, så bare fjerner det med pyrisept da=)

takk

Gjest Mamma til ei jente på 1 år

ja, var en sånn teip som var vannfast osv, så den skulle falle av av seg selv etter omtrent en måneds tid. er bare litt smårusk under, så bare fjerner det med pyrisept da=)

takk

Det er visst forskjellige metoder fra klinikk til klinikk.. jeg skulle fjerne min etter 2 uker, og deretter skifte hver uke.. dette fordi "ruren" ikke skulle gå av sammen med tapen..

En ide er å la tapen være litt våt (feks etter en dusj), slik at du tar den av da.. da er det mindre sjanse for at noe går av sammen med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...