Gå til innhold

Hvis dere skulle fremføre noe framfor en sensor og veileder...


Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

og dette var en gruppeeksamen som ble vurdert til bestått ikke bestått. I det jeg begynner å prate så begynner veileder å skrive SMS!!. Jeg ble helt satt ut og lurte litt på om jeg skulle stopppe fremlegget. Veileder er ellers en ok fyr som jeg har fått mye faglig utbytte av, men dette her tok kaka. Jeg ble rimelig ukonsentrert og klarte ikke å konsentrere meg om hva jeg skulle si fordi veileders oppmerksomhet var et helt annet sted.

Hvordan hadde dere reagert på dette her?. Er det helt vanlig at veileder eller sensor har sms samtaler under et eksamensfremlegg?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna! Han fikk jammen meg følge med på hva jeg drev med.

Var det viktig fikk han heller unnskylde og be meg begynne på nytt når jeg hadde hele oppmersomheten.

Angela1365380318
Skrevet

Har aldri hørt på maken! Forstår at du ble distrahert i noen minuter da dette var noe du overhodet ikke kunne ha forventet deg. Kansje du bør ta det opp med veilederen av dette var utenksomt og upofesjonelt av h*n? eller fortelle det til de som er sjefen til denne personen?

Vet ikke helt hva man skal gjøre i en slik situvasjon, man vil jo ha fulle og hele oppmerksomheten slik at du vet at sensors dømming er mest mulig korrekt. Dersom du kan holde på så lenge som mulig og det ikke går på tid så bør man vel stoppe opp til sms skrivingen er ferdig og man han sensors fulle oppmerksomhet igjen.

hare1365380455
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert! Så frekt.

Skrevet

Det syns jeg var både frekt og uhøflig!

Jeg ville sagt noe fra. Det er ikke lett å skulle fremføre noe for noen som ikke hører ordentlig etter.

Høres merkelig ut, syns jeg.

Gjest Astral
Skrevet

Lever formell klage, det har du rett til.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Herregud, snakk om være respektløs!

Klag Timari. Dette kan vel ikke være lov?!?!

Gjest togli
Skrevet

Fy Fillern! Jeg var selv sensor på eksamen denne uka her og kunne ikke drømt om å finne fram mobilen under sensureringen!! Hadde jeg vært deg, ville jeg klaga.

Gjest Timari
Skrevet

Fy Fillern! Jeg var selv sensor på eksamen denne uka her og kunne ikke drømt om å finne fram mobilen under sensureringen!! Hadde jeg vært deg, ville jeg klaga.

jeg vet jo ikke om han brukte mobilen til å notere med da. Men for meg virket det heller som han tekstet med noen.

kan jeg spørre hva du var sensor for?

Gjest frida123
Skrevet

Høres litt rart ut! Jeg villesagt i fraom dette, hvis jeg hadde blitt satt litt ut... Noe som er veldig forståelig.

Gjest togli
Skrevet

jeg vet jo ikke om han brukte mobilen til å notere med da. Men for meg virket det heller som han tekstet med noen.

kan jeg spørre hva du var sensor for?

Grunnstudium i tegnspråk for viderekommende.

Gjest Timari
Skrevet

Grunnstudium i tegnspråk for viderekommende.

ok, foregår eksamen fortsatt foran video etter sitter man foran en sensor og prater? kjenner du forresten LMN eller TR som er timelærer på tegnspråk?

Gjest togli
Skrevet

ok, foregår eksamen fortsatt foran video etter sitter man foran en sensor og prater? kjenner du forresten LMN eller TR som er timelærer på tegnspråk?

Jepp, kjenner begge to godt! TR jobber der ikke lenger, men LMN er den som har laget videoeksamen.

De siste tre årene har eksamen vært litt annerledes. Nå får man utdelt en video hver med to oppgaver. Den ene oppgaven er å avlese en språkmodell og deretter svare på 4-5 spm til innholdet. Den andre oppgaven går ut på å fortelle om et gitt tema. Studenten får en og ebn halv time å forberede seg på før h*n må inn til sensor. Inne hos sensor forteller studenten svarene på spm og forteller fra det gitte temaet. I tillegg kan sensor prate litt med studenten for å danne seg et bilde av hvordan studenten klarer å kommunisere på TS. Den "nye" eksamensformen er mye bedre da den gir et riktigere bilde av hva studenten kan!

Det er fortsatt noen "barnesykdommer" igjen når det gjelder selve studiet og eksamensformen, men ting blir stadig bedre. I år var det nærmest perfekt :-)

Gjest Timari
Skrevet

Jepp, kjenner begge to godt! TR jobber der ikke lenger, men LMN er den som har laget videoeksamen.

De siste tre årene har eksamen vært litt annerledes. Nå får man utdelt en video hver med to oppgaver. Den ene oppgaven er å avlese en språkmodell og deretter svare på 4-5 spm til innholdet. Den andre oppgaven går ut på å fortelle om et gitt tema. Studenten får en og ebn halv time å forberede seg på før h*n må inn til sensor. Inne hos sensor forteller studenten svarene på spm og forteller fra det gitte temaet. I tillegg kan sensor prate litt med studenten for å danne seg et bilde av hvordan studenten klarer å kommunisere på TS. Den "nye" eksamensformen er mye bedre da den gir et riktigere bilde av hva studenten kan!

Det er fortsatt noen "barnesykdommer" igjen når det gjelder selve studiet og eksamensformen, men ting blir stadig bedre. I år var det nærmest perfekt :-)

jeg selv gjorde det elendig på ts eksamen på video. ble kjempestresset av å måtte spille inn mitt bidrag på video og å måtte begynne på nytt hvis jeg gjorde en feil (noe som jeg gjorde hele tiden). Jeg innebiller meg at jeg hadde gjort det litt bedre om jeg hadde hatt en sensor til stede som jeg kunne snakke med og som kanskje kunne "varme" meg opp litt før jeg startet. Jeg har aldri vært noen kløpper i tegnspråk, men innbiller meg at en annen eksamensform ville hevet meg litt opp i motsetning til bare videoeksamen.

ps: har TR fått CI?

Gjest togli
Skrevet

jeg selv gjorde det elendig på ts eksamen på video. ble kjempestresset av å måtte spille inn mitt bidrag på video og å måtte begynne på nytt hvis jeg gjorde en feil (noe som jeg gjorde hele tiden). Jeg innebiller meg at jeg hadde gjort det litt bedre om jeg hadde hatt en sensor til stede som jeg kunne snakke med og som kanskje kunne "varme" meg opp litt før jeg startet. Jeg har aldri vært noen kløpper i tegnspråk, men innbiller meg at en annen eksamensform ville hevet meg litt opp i motsetning til bare videoeksamen.

ps: har TR fått CI?

Ja, jeg kjenner til problemet... Selv følte jeg at det studentene presterte på dem "gamle" eksamen ble litt for tilfeldig..

TR har fått ci nå, ja.

Gjest Timari
Skrevet

Ja, jeg kjenner til problemet... Selv følte jeg at det studentene presterte på dem "gamle" eksamen ble litt for tilfeldig..

TR har fått ci nå, ja.

jeg pratet med LMN her om dagen men skjønte svært lite av hva hun sa, noe jeg synes er svært pinlig. har ikke hatt så store problemer med å forstå TR eller LCS som jobbet der før. Vet du om LMN bruker spesielt gamle tegn eller er utydelig på noen måte? Jeg fatter ikke hvorfor ikke skjønner en dritt av hva hun sier og dette er pinlig. Vet du hva det kan være?

Gjest togli
Skrevet

jeg pratet med LMN her om dagen men skjønte svært lite av hva hun sa, noe jeg synes er svært pinlig. har ikke hatt så store problemer med å forstå TR eller LCS som jobbet der før. Vet du om LMN bruker spesielt gamle tegn eller er utydelig på noen måte? Jeg fatter ikke hvorfor ikke skjønner en dritt av hva hun sier og dette er pinlig. Vet du hva det kan være?

Hehe, det må nok væfre din manglende kompetanse i TS som er årsaken ;-)

LMN bruker kanskje endel eldre tegn, men de fleste synes hun er veldig god å avlese.... *dukker*

Jeg erfarer ofte at mange hørende som faktisk kan endel tegn (men som ikke er ofte nok i døvemiljøet) får jernteppe når de skal avlese en døv. Kanskje var det det som skjedde? Man konsentrerer seg voldsomt og opplever at man plutselig ikke skjønner noenting. Sikkert ikke spesielt gøy, nei ;-)

Gjest Timari
Skrevet

Hehe, det må nok væfre din manglende kompetanse i TS som er årsaken ;-)

LMN bruker kanskje endel eldre tegn, men de fleste synes hun er veldig god å avlese.... *dukker*

Jeg erfarer ofte at mange hørende som faktisk kan endel tegn (men som ikke er ofte nok i døvemiljøet) får jernteppe når de skal avlese en døv. Kanskje var det det som skjedde? Man konsentrerer seg voldsomt og opplever at man plutselig ikke skjønner noenting. Sikkert ikke spesielt gøy, nei ;-)

kanskje det hele ligger i at hun ofte hopper fra ett tema til et annet uten at jeg har fulgt med på det? Jeg har ikke hatt noe problemer med feks følge med på teoriforelesningene til OIS uten tolk, men da er det litt mere forutsigbart hva som blir sagt, fordi jeg kan teorien.

Hvis noen døve begynner å pensle samtalen inn på noe annet enn hva jeg tror de kommer til å gjøre så får jeg store problemer med å henge med. kanskje det ikke er selv avlesningen men at jeg ikke skjønner konteksten som er problemet?

Gjest togli
Skrevet

kanskje det hele ligger i at hun ofte hopper fra ett tema til et annet uten at jeg har fulgt med på det? Jeg har ikke hatt noe problemer med feks følge med på teoriforelesningene til OIS uten tolk, men da er det litt mere forutsigbart hva som blir sagt, fordi jeg kan teorien.

Hvis noen døve begynner å pensle samtalen inn på noe annet enn hva jeg tror de kommer til å gjøre så får jeg store problemer med å henge med. kanskje det ikke er selv avlesningen men at jeg ikke skjønner konteksten som er problemet?

Mulig det. Det blir vel omtrent som med meg noen ganger når jeg skal snakke med hørende det..

Jeg kan oppfatte moren min så vidt i telefonen (med høreappaatene innstilt på T), vel og merke hvis jeg vet hva vi snakker om ;-)

En gang fortalte hun at de hadde hatt besøk av japanere som skulle få omvisning i barnehagen. Jeg oppfatta barnehagen og besøk (mamma jobber i barnehage). "Japanere" skjønte jeg ingenting av. Det er liksom ikke dagligdags med en masse japanere på besøk i en norsk barnehage.. Mamma forklarte tyyyydelig og rolig: "Sånne mennesker med skjeve øyne". "Jaaa, kinesere!" kommer det fra meg. "Nei, de andre" sier mamma. Tilslutt fatta jeg heldigvis hva vi snakka om ;-)

Gjest togli
Skrevet

kanskje det hele ligger i at hun ofte hopper fra ett tema til et annet uten at jeg har fulgt med på det? Jeg har ikke hatt noe problemer med feks følge med på teoriforelesningene til OIS uten tolk, men da er det litt mere forutsigbart hva som blir sagt, fordi jeg kan teorien.

Hvis noen døve begynner å pensle samtalen inn på noe annet enn hva jeg tror de kommer til å gjøre så får jeg store problemer med å henge med. kanskje det ikke er selv avlesningen men at jeg ikke skjønner konteksten som er problemet?

siden du oppfatter OIS må du være ganske god i tegnspråk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...