Gjest Timari Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 og dette var en gruppeeksamen som ble vurdert til bestått ikke bestått. I det jeg begynner å prate så begynner veileder å skrive SMS!!. Jeg ble helt satt ut og lurte litt på om jeg skulle stopppe fremlegget. Veileder er ellers en ok fyr som jeg har fått mye faglig utbytte av, men dette her tok kaka. Jeg ble rimelig ukonsentrert og klarte ikke å konsentrere meg om hva jeg skulle si fordi veileders oppmerksomhet var et helt annet sted. Hvordan hadde dere reagert på dette her?. Er det helt vanlig at veileder eller sensor har sms samtaler under et eksamensfremlegg? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg hadde blitt forbanna! Han fikk jammen meg følge med på hva jeg drev med. Var det viktig fikk han heller unnskylde og be meg begynne på nytt når jeg hadde hele oppmersomheten. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Har aldri hørt på maken! Forstår at du ble distrahert i noen minuter da dette var noe du overhodet ikke kunne ha forventet deg. Kansje du bør ta det opp med veilederen av dette var utenksomt og upofesjonelt av h*n? eller fortelle det til de som er sjefen til denne personen? Vet ikke helt hva man skal gjøre i en slik situvasjon, man vil jo ha fulle og hele oppmerksomheten slik at du vet at sensors dømming er mest mulig korrekt. Dersom du kan holde på så lenge som mulig og det ikke går på tid så bør man vel stoppe opp til sms skrivingen er ferdig og man han sensors fulle oppmerksomhet igjen. 0 Siter
amber sun Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Det syns jeg var både frekt og uhøflig! Jeg ville sagt noe fra. Det er ikke lett å skulle fremføre noe for noen som ikke hører ordentlig etter. Høres merkelig ut, syns jeg. 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Lever formell klage, det har du rett til. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Herregud, snakk om være respektløs! Klag Timari. Dette kan vel ikke være lov?!?! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Fy Fillern! Jeg var selv sensor på eksamen denne uka her og kunne ikke drømt om å finne fram mobilen under sensureringen!! Hadde jeg vært deg, ville jeg klaga. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Fy Fillern! Jeg var selv sensor på eksamen denne uka her og kunne ikke drømt om å finne fram mobilen under sensureringen!! Hadde jeg vært deg, ville jeg klaga. jeg vet jo ikke om han brukte mobilen til å notere med da. Men for meg virket det heller som han tekstet med noen. kan jeg spørre hva du var sensor for? 0 Siter
Gjest frida123 Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Høres litt rart ut! Jeg villesagt i fraom dette, hvis jeg hadde blitt satt litt ut... Noe som er veldig forståelig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 jeg vet jo ikke om han brukte mobilen til å notere med da. Men for meg virket det heller som han tekstet med noen. kan jeg spørre hva du var sensor for? Grunnstudium i tegnspråk for viderekommende. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Grunnstudium i tegnspråk for viderekommende. ok, foregår eksamen fortsatt foran video etter sitter man foran en sensor og prater? kjenner du forresten LMN eller TR som er timelærer på tegnspråk? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 ok, foregår eksamen fortsatt foran video etter sitter man foran en sensor og prater? kjenner du forresten LMN eller TR som er timelærer på tegnspråk? Jepp, kjenner begge to godt! TR jobber der ikke lenger, men LMN er den som har laget videoeksamen. De siste tre årene har eksamen vært litt annerledes. Nå får man utdelt en video hver med to oppgaver. Den ene oppgaven er å avlese en språkmodell og deretter svare på 4-5 spm til innholdet. Den andre oppgaven går ut på å fortelle om et gitt tema. Studenten får en og ebn halv time å forberede seg på før h*n må inn til sensor. Inne hos sensor forteller studenten svarene på spm og forteller fra det gitte temaet. I tillegg kan sensor prate litt med studenten for å danne seg et bilde av hvordan studenten klarer å kommunisere på TS. Den "nye" eksamensformen er mye bedre da den gir et riktigere bilde av hva studenten kan! Det er fortsatt noen "barnesykdommer" igjen når det gjelder selve studiet og eksamensformen, men ting blir stadig bedre. I år var det nærmest perfekt :-) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jepp, kjenner begge to godt! TR jobber der ikke lenger, men LMN er den som har laget videoeksamen. De siste tre årene har eksamen vært litt annerledes. Nå får man utdelt en video hver med to oppgaver. Den ene oppgaven er å avlese en språkmodell og deretter svare på 4-5 spm til innholdet. Den andre oppgaven går ut på å fortelle om et gitt tema. Studenten får en og ebn halv time å forberede seg på før h*n må inn til sensor. Inne hos sensor forteller studenten svarene på spm og forteller fra det gitte temaet. I tillegg kan sensor prate litt med studenten for å danne seg et bilde av hvordan studenten klarer å kommunisere på TS. Den "nye" eksamensformen er mye bedre da den gir et riktigere bilde av hva studenten kan! Det er fortsatt noen "barnesykdommer" igjen når det gjelder selve studiet og eksamensformen, men ting blir stadig bedre. I år var det nærmest perfekt :-) jeg selv gjorde det elendig på ts eksamen på video. ble kjempestresset av å måtte spille inn mitt bidrag på video og å måtte begynne på nytt hvis jeg gjorde en feil (noe som jeg gjorde hele tiden). Jeg innebiller meg at jeg hadde gjort det litt bedre om jeg hadde hatt en sensor til stede som jeg kunne snakke med og som kanskje kunne "varme" meg opp litt før jeg startet. Jeg har aldri vært noen kløpper i tegnspråk, men innbiller meg at en annen eksamensform ville hevet meg litt opp i motsetning til bare videoeksamen. ps: har TR fått CI? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 jeg selv gjorde det elendig på ts eksamen på video. ble kjempestresset av å måtte spille inn mitt bidrag på video og å måtte begynne på nytt hvis jeg gjorde en feil (noe som jeg gjorde hele tiden). Jeg innebiller meg at jeg hadde gjort det litt bedre om jeg hadde hatt en sensor til stede som jeg kunne snakke med og som kanskje kunne "varme" meg opp litt før jeg startet. Jeg har aldri vært noen kløpper i tegnspråk, men innbiller meg at en annen eksamensform ville hevet meg litt opp i motsetning til bare videoeksamen. ps: har TR fått CI? Ja, jeg kjenner til problemet... Selv følte jeg at det studentene presterte på dem "gamle" eksamen ble litt for tilfeldig.. TR har fått ci nå, ja. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Ja, jeg kjenner til problemet... Selv følte jeg at det studentene presterte på dem "gamle" eksamen ble litt for tilfeldig.. TR har fått ci nå, ja. jeg pratet med LMN her om dagen men skjønte svært lite av hva hun sa, noe jeg synes er svært pinlig. har ikke hatt så store problemer med å forstå TR eller LCS som jobbet der før. Vet du om LMN bruker spesielt gamle tegn eller er utydelig på noen måte? Jeg fatter ikke hvorfor ikke skjønner en dritt av hva hun sier og dette er pinlig. Vet du hva det kan være? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 jeg pratet med LMN her om dagen men skjønte svært lite av hva hun sa, noe jeg synes er svært pinlig. har ikke hatt så store problemer med å forstå TR eller LCS som jobbet der før. Vet du om LMN bruker spesielt gamle tegn eller er utydelig på noen måte? Jeg fatter ikke hvorfor ikke skjønner en dritt av hva hun sier og dette er pinlig. Vet du hva det kan være? Hehe, det må nok væfre din manglende kompetanse i TS som er årsaken ;-) LMN bruker kanskje endel eldre tegn, men de fleste synes hun er veldig god å avlese.... *dukker* Jeg erfarer ofte at mange hørende som faktisk kan endel tegn (men som ikke er ofte nok i døvemiljøet) får jernteppe når de skal avlese en døv. Kanskje var det det som skjedde? Man konsentrerer seg voldsomt og opplever at man plutselig ikke skjønner noenting. Sikkert ikke spesielt gøy, nei ;-) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hehe, det må nok væfre din manglende kompetanse i TS som er årsaken ;-) LMN bruker kanskje endel eldre tegn, men de fleste synes hun er veldig god å avlese.... *dukker* Jeg erfarer ofte at mange hørende som faktisk kan endel tegn (men som ikke er ofte nok i døvemiljøet) får jernteppe når de skal avlese en døv. Kanskje var det det som skjedde? Man konsentrerer seg voldsomt og opplever at man plutselig ikke skjønner noenting. Sikkert ikke spesielt gøy, nei ;-) kanskje det hele ligger i at hun ofte hopper fra ett tema til et annet uten at jeg har fulgt med på det? Jeg har ikke hatt noe problemer med feks følge med på teoriforelesningene til OIS uten tolk, men da er det litt mere forutsigbart hva som blir sagt, fordi jeg kan teorien. Hvis noen døve begynner å pensle samtalen inn på noe annet enn hva jeg tror de kommer til å gjøre så får jeg store problemer med å henge med. kanskje det ikke er selv avlesningen men at jeg ikke skjønner konteksten som er problemet? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 kanskje det hele ligger i at hun ofte hopper fra ett tema til et annet uten at jeg har fulgt med på det? Jeg har ikke hatt noe problemer med feks følge med på teoriforelesningene til OIS uten tolk, men da er det litt mere forutsigbart hva som blir sagt, fordi jeg kan teorien. Hvis noen døve begynner å pensle samtalen inn på noe annet enn hva jeg tror de kommer til å gjøre så får jeg store problemer med å henge med. kanskje det ikke er selv avlesningen men at jeg ikke skjønner konteksten som er problemet? Mulig det. Det blir vel omtrent som med meg noen ganger når jeg skal snakke med hørende det.. Jeg kan oppfatte moren min så vidt i telefonen (med høreappaatene innstilt på T), vel og merke hvis jeg vet hva vi snakker om ;-) En gang fortalte hun at de hadde hatt besøk av japanere som skulle få omvisning i barnehagen. Jeg oppfatta barnehagen og besøk (mamma jobber i barnehage). "Japanere" skjønte jeg ingenting av. Det er liksom ikke dagligdags med en masse japanere på besøk i en norsk barnehage.. Mamma forklarte tyyyydelig og rolig: "Sånne mennesker med skjeve øyne". "Jaaa, kinesere!" kommer det fra meg. "Nei, de andre" sier mamma. Tilslutt fatta jeg heldigvis hva vi snakka om ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 kanskje det hele ligger i at hun ofte hopper fra ett tema til et annet uten at jeg har fulgt med på det? Jeg har ikke hatt noe problemer med feks følge med på teoriforelesningene til OIS uten tolk, men da er det litt mere forutsigbart hva som blir sagt, fordi jeg kan teorien. Hvis noen døve begynner å pensle samtalen inn på noe annet enn hva jeg tror de kommer til å gjøre så får jeg store problemer med å henge med. kanskje det ikke er selv avlesningen men at jeg ikke skjønner konteksten som er problemet? siden du oppfatter OIS må du være ganske god i tegnspråk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.