ivar Skrevet 8. august 2000 Del Skrevet 8. august 2000 Hei Jeg fikk ingen svar sist jeg spurte, så jeg prøver igjen. Jeg lurer på om noen kan gi meg svar på hva jeg opplevde i en periode for et år siden. Jeg var ute å kjørte bil, da det plutselig 'smalt' i hodet. Jeg ble umiddelbart veldig svimmel og hadde store problemer med å få kjørt bilen inn til siden. Svimmelheten forsvant etter noen minutter, men pulsen steg veldig (150+). Etter 10-15 minutter var symptomene borte. Har også senere hatt et par 'smell' i hodet, men da har ikke symptomene etterpå vært like sterke. Har også senere vært plaget av svimmelhet/ustøhet i kortere perioder. Var hos lege etterpå, og ble sendt på CT-scan av hodet, uten at de fant noe. Legen hadde ingen forklaring på hva det kunne være. Jeg er jo bekymret for at det kan ha vært et 'drypp',hjerneslag,svulst e.l. Er det noen som kan gi meg noen svar ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1859-jeg-sp%C3%B8r-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad, spesialist allmennme Skrevet 9. august 2000 Del Skrevet 9. august 2000 Til ivar vedr. svimmelhet/smell. Dette blir jo litt spekulasjon. Mener at du kan være trygg på at det ikke er slag, drypp eller svulst når CTen er normal. Nakkeplager kan gi følelse av smell, og at noe "glipper" i bakhodet, samt forbigående svimmelhet, mulig pga. helt midlertidige små sirkulasjons-endringer. Menieres sykdom kan arte seg ved plutselig kraftige svimmelhetsanfall, og eventuelt nedsatt hørsel. Dette må en øre-nese-halslege undersøke. Enda mindre sannsynlig er epilepsi eller begynnende MS, dette må en nevrolog utelukke. Pulsstigningen etterpå er mest sannsynlig en stress/angstreaksjon.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1859-jeg-sp%C3%B8r-igjen/#findComment-7053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.