Gå til innhold

Jeg spør igjen.


ivar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk ingen svar sist jeg spurte, så jeg prøver igjen.

Jeg lurer på om noen kan gi meg svar på hva jeg opplevde i en periode for et år siden. Jeg var ute å kjørte bil, da det plutselig 'smalt' i hodet. Jeg ble umiddelbart veldig svimmel og hadde store problemer med å få kjørt bilen inn til siden. Svimmelheten forsvant etter noen minutter, men pulsen steg veldig (150+). Etter 10-15 minutter var symptomene borte. Har også senere hatt et par 'smell' i hodet, men da har ikke symptomene etterpå vært like sterke. Har også senere vært plaget av svimmelhet/ustøhet i kortere perioder. Var hos lege etterpå, og ble sendt på CT-scan av hodet, uten at de fant noe. Legen hadde ingen forklaring på hva det kunne være. Jeg er jo bekymret for at det kan ha vært et 'drypp',hjerneslag,svulst e.l. Er det noen som kan gi meg noen svar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad, spesialist allmennme

Til ivar vedr. svimmelhet/smell. Dette blir jo litt spekulasjon. Mener at du kan være trygg på at det ikke er slag, drypp eller svulst når CTen er normal. Nakkeplager kan gi følelse av smell, og at noe "glipper" i bakhodet, samt forbigående svimmelhet, mulig pga. helt midlertidige små sirkulasjons-endringer. Menieres sykdom kan arte seg ved plutselig kraftige svimmelhetsanfall, og eventuelt nedsatt hørsel. Dette må en øre-nese-halslege undersøke. Enda mindre sannsynlig er epilepsi eller begynnende MS, dette må en nevrolog utelukke. Pulsstigningen etterpå er mest sannsynlig en stress/angstreaksjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...