Gå til innhold

Hvor tidlig kan man allergiteste barn?

Anbefalte innlegg

Har en datter på 7 mnd. Min mann er sterkt plaget av nøtteallergi, noe fruktallergi, pollenallergi og har hatt eksem da han var liten. Jeg har ingen allergier. Datteren min har fått en liten eksem liknende flekk på hånden - den går ikke bort når jeg smører med forskjellige kremer. Jeg gir henne morsmelkerstatning, grøt og middagsglass. Dersom hun skulle reagere på noe jeg gir henne - hva er symptomene?? Bør jeg gå til lege med den lille tørre flekken??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18595-hvor-tidlig-kan-man-allergiteste-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Så lenge datteren din ikke har større eksemplager enn en liten flekk synes jeg du kan vente med å oppsøke lege. Det er slett ikke sikkert hun er allergisk for noe selv om hun har litt eksem.

Forøvrig er det ingen nedre aldersgrense for å allergiteste barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...