Gå til innhold

e-postbeskjed om fravær

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Å, dette VEIT jeg at jeg har spurt om før, og at jeg fikk svar, som jeg prøvde ut men ikke fikk til!

Men en gang til, da: Hvor finner jeg (om den fins på min maskin) den tjenesten som går ut på å legge inn beskjed om at jeg p.t. er borte, og eventuelt når jeg kommer igjen, - som svar på e-mailer til meg mens jeg er på reise eller av annen grunn ikke får svart på mail?

Jeg har Windows XP, nettleser: Internett Explorer, e-post: Outlook Express.

*lever i håper*

Skrevet

Først skriver du den mailen du vil skal bli sendt, og lagrer et sted.

Så går du på Verktøy - meldingsregler - e-post og i øverste feltet velger du "alle meldinger" i neste feltet "svar med melding" og i tredje feltet trykker du på linken "melding" og finner e-mailen du har lagret.

For at dette skal funke må selvsagt pcen stå på hele tiden du er borte, og sjekke automatisk etter mail med jevne mellomrom.

Skrevet

Først skriver du den mailen du vil skal bli sendt, og lagrer et sted.

Så går du på Verktøy - meldingsregler - e-post og i øverste feltet velger du "alle meldinger" i neste feltet "svar med melding" og i tredje feltet trykker du på linken "melding" og finner e-mailen du har lagret.

For at dette skal funke må selvsagt pcen stå på hele tiden du er borte, og sjekke automatisk etter mail med jevne mellomrom.

Jeg ville aldri mlatt PC'en stå på om jeg var vekke noen dager eller uker.

På jobber bruker vi Microsoft outlook, og da er det inten problem. Jeg legger f.eks. en melding om at jeg er på ferie hele juli, slår av PC'en og drar på ferie. Så får alle som sender mail automatisk svar med den meldingen jeg har skrevet.

Har ikke funnet noen tilsvrende i outlook express hjemme.

Skrevet

På jobber bruker vi Microsoft outlook, og da er det inten problem. Jeg legger f.eks. en melding om at jeg er på ferie hele juli, slår av PC'en og drar på ferie. Så får alle som sender mail automatisk svar med den meldingen jeg har skrevet.

Tror det har mest

med oppsettet til serveren på jobben din, i så fall, og ingenting med epostprogrammet å gjøre.

Programmet kan ikke jobbe med pc'en avskrudd.

Skrevet

Arbeidsplassen din bruker nok MS Exchange, og da er det serveren som står for svaret, ikke mailklienten. Men en hjemmebruker med OE har ikke sånne muligheter.

Forøvrig ser jeg ikke problemet med å la PCen stå på. Jeg har tre PCer som står på 24/7, også når jeg er bortreist. Skjermen bør selvsagt skrus av.

Skrevet

Arbeidsplassen din bruker nok MS Exchange, og da er det serveren som står for svaret, ikke mailklienten. Men en hjemmebruker med OE har ikke sånne muligheter.

Forøvrig ser jeg ikke problemet med å la PCen stå på. Jeg har tre PCer som står på 24/7, også når jeg er bortreist. Skjermen bør selvsagt skrus av.

Tror ikke det er så selvsagt for vanlige folk at skjermen bør skrus av men at det er helt ok at pcer står på.

Gjest LucySky
Skrevet

Takk for svar.

Til citoyen: jeg er hjemmebruker, dvs hjemmekontor er det jeg har.

Jeg er interessert i det du sier at du ikke ser det som noe problem å la pc'en stå på når du er borte.

Er det kanskje bare noen "gammeldags" møl?

Om det blir torden, da ...

Jeg er sånn som flyr rundt og skrur av alt, og har bare såvidt kommet meg over stadiet med å dekke til blanke ting (spøk, spøk!!) - men ettersom jeg har stor tillit til citoyen i disse tingene, så vurderer jeg nå å la maskina stå på - med avskrudd skjerm!

Skrevet

Det er vel kanskje ok når du sier det da...

Jeg vet noen også drar ut ledningene når de er hjemmefra noen dager, bl.a. fordi de er redd for tordenvær.

På jobben slo vi av PC'ene hver dag før. Nå nylig har vi fått beskjed om å bare slå av skjermen hver dag.

Skrevet

Takk for svar.

Til citoyen: jeg er hjemmebruker, dvs hjemmekontor er det jeg har.

Jeg er interessert i det du sier at du ikke ser det som noe problem å la pc'en stå på når du er borte.

Er det kanskje bare noen "gammeldags" møl?

Om det blir torden, da ...

Jeg er sånn som flyr rundt og skrur av alt, og har bare såvidt kommet meg over stadiet med å dekke til blanke ting (spøk, spøk!!) - men ettersom jeg har stor tillit til citoyen i disse tingene, så vurderer jeg nå å la maskina stå på - med avskrudd skjerm!

Blir det torden, så er det vel fare for at nettverkskortet ryker, men utover det skal det mye til før noe går galt. Og dette kan jo selvsagt skje dersom maskinen står av også, så lenge ledningene er i. Det er vel ingen som tar ut alle ledningene fra elektriske dippedutter, nettverk, telefon osv når de går på jobb, selv om det kan hende at det blir torden mens man er på jobb. Eller for den saks skyld mens man sover.

Skrevet

Tror ikke det er så selvsagt for vanlige folk at skjermen bør skrus av men at det er helt ok at pcer står på.

Kanskje ikke? Vanlige ("gammeldagse", dvs CRT) PC-skjermer inneholder samme teknologi som TVer. Jeg trodde de fleste var opplært i at TV skal skrus av når den er ikke er i bruk, pga brannfare. Men det er jo ingen som driver og skrur av andre strømdrevne dippedutter i hytt og pine. Kanskje problemet er at mange tenker på PC og PC-skjerm som samme produkt? Men det er altså ikke større forbindelse mellom dem enn mellom TVen og videospilleren.

Skrevet

Kanskje ikke? Vanlige ("gammeldagse", dvs CRT) PC-skjermer inneholder samme teknologi som TVer. Jeg trodde de fleste var opplært i at TV skal skrus av når den er ikke er i bruk, pga brannfare. Men det er jo ingen som driver og skrur av andre strømdrevne dippedutter i hytt og pine. Kanskje problemet er at mange tenker på PC og PC-skjerm som samme produkt? Men det er altså ikke større forbindelse mellom dem enn mellom TVen og videospilleren.

Tror nok at de fleste er flinke til å skru av skjermer, men det skurrer litt for mange at det er helt ok å la en pc stå på i en uke når man ikke er hjemme.

Skrevet

Tror nok at de fleste er flinke til å skru av skjermer, men det skurrer litt for mange at det er helt ok å la en pc stå på i en uke når man ikke er hjemme.

Jeg har vært hjemmefra i to måneder i slengen uten å skru av pc. Kjekt å ha tilgang til den når jeg er borte :) (via ftp og ssh)

Skrevet

Jeg ville heller ikke latt Pc'n stå på en uke om sommeren ihvertfall. På jobben er det ikke bare et nettverkskort som har blitt ødelagt, men også skjerm, skjermkort og strømforsyning.

Men hvis det er et privatabb. du har, så tilbyr vel de fleste internettleverandører en slik løsning? Telenor har ihvertfall denne muligheten via epostleseren deres på ww.online.no

Gjest engel 49+
Skrevet

fant du ut av det? På telenors kundeservicesider, der du kan lese epost fra annen maskin. Der kan du lage sånn fraværsmeldning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...