Gå til innhold

Konfirmasjonsgave-penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen "nabounger" som skal konfirmeres i helga, og skal gi en liten oppmerksomhet. Vi bor i samme grend, men har nesten ingenting med hverandre å gjøre.. (Jeg er musikklæreren deres,da, - men jeg gir ikke til alle elevene mine, nei!;-(

Hvor mye ville dere gitt, da!? Vi tenker kanskje 100,-, er det for lite?! For mye?! _Hvor_ mye!?

Trenger tips, for dette er helt nytt for oss!:-)

Skrevet

Jeg syns at 100 kr er passe, når det er sånn, selv om jeg syns at penger i konfirmasjonsgave er en uting, da størstedelen av ungdommene konfirmerer seg KUN pga pengegavene.

Ris på rompa skulle de hatt!

Skrevet

Jeg syns at 100 kr er passe, når det er sånn, selv om jeg syns at penger i konfirmasjonsgave er en uting, da størstedelen av ungdommene konfirmerer seg KUN pga pengegavene.

Ris på rompa skulle de hatt!

Forsåvidt enig, men siden vi ikke kjenner dem særlig godt,er det ikke aktuelt å betale noe særlig mer, - og hva får du for en hundrings, liksom!?

Konfirmantene får jo mange hundringser, så da kan de kjøpe noe ordentlig sjøl (ønsketenkning, kanskje,- men jeg liker å tenke det...)!

Skrevet

Forsåvidt enig, men siden vi ikke kjenner dem særlig godt,er det ikke aktuelt å betale noe særlig mer, - og hva får du for en hundrings, liksom!?

Konfirmantene får jo mange hundringser, så da kan de kjøpe noe ordentlig sjøl (ønsketenkning, kanskje,- men jeg liker å tenke det...)!

Enig med du.

Hundre kroner synes jeg er passe og greit.

Gjest Flystripa
Skrevet

100 kr er ok til naboens snørrunger. Jeg gir 200 til snille jenter som passer litt på ungene mine ute. *hehe*

Skrevet

Min niese fikk stort sett 100 fra mer tilfeldige bygdefolk. Jeg mener hun fikk mindre enn 100 fra kun 2 stk. Selv gir jeg 100 til ungene i nabolaget, om jeg ikke har noe spesielt å gjøre med dem. D.v.s nå er her nesten ikke unger, men før i tiden ga jeg 50.

matildes mor
Skrevet

vi gir 100 kr til konfirmanter i nabolaget.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi ga 100 kroner til en av guttene i nabolaget.

Skrevet

Vi ga 100 kroner til en av guttene i nabolaget.

Synes 100 kroner er helt greit å gi jeg, så lenge dere ikke har så mye kontakt heller! Eller så går det ann åbare gi en symbolsk gave også liksom som ikke koster så mye penger. Men er ikke alltid så lett å finne, kommer jo ann på interessene til konfirmantene.

Skrevet

hehe :) 100 kr. for mye?! :)

Vi gav 100,- vi, fordi vi syntes vi ikke kunne gi mindre!;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...