Gå til innhold

Konfirmasjonsgave-penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen "nabounger" som skal konfirmeres i helga, og skal gi en liten oppmerksomhet. Vi bor i samme grend, men har nesten ingenting med hverandre å gjøre.. (Jeg er musikklæreren deres,da, - men jeg gir ikke til alle elevene mine, nei!;-(

Hvor mye ville dere gitt, da!? Vi tenker kanskje 100,-, er det for lite?! For mye?! _Hvor_ mye!?

Trenger tips, for dette er helt nytt for oss!:-)

Skrevet

Jeg syns at 100 kr er passe, når det er sånn, selv om jeg syns at penger i konfirmasjonsgave er en uting, da størstedelen av ungdommene konfirmerer seg KUN pga pengegavene.

Ris på rompa skulle de hatt!

Skrevet

Jeg syns at 100 kr er passe, når det er sånn, selv om jeg syns at penger i konfirmasjonsgave er en uting, da størstedelen av ungdommene konfirmerer seg KUN pga pengegavene.

Ris på rompa skulle de hatt!

Forsåvidt enig, men siden vi ikke kjenner dem særlig godt,er det ikke aktuelt å betale noe særlig mer, - og hva får du for en hundrings, liksom!?

Konfirmantene får jo mange hundringser, så da kan de kjøpe noe ordentlig sjøl (ønsketenkning, kanskje,- men jeg liker å tenke det...)!

Skrevet

Forsåvidt enig, men siden vi ikke kjenner dem særlig godt,er det ikke aktuelt å betale noe særlig mer, - og hva får du for en hundrings, liksom!?

Konfirmantene får jo mange hundringser, så da kan de kjøpe noe ordentlig sjøl (ønsketenkning, kanskje,- men jeg liker å tenke det...)!

Enig med du.

Hundre kroner synes jeg er passe og greit.

Gjest Flystripa
Skrevet

100 kr er ok til naboens snørrunger. Jeg gir 200 til snille jenter som passer litt på ungene mine ute. *hehe*

Skrevet

Min niese fikk stort sett 100 fra mer tilfeldige bygdefolk. Jeg mener hun fikk mindre enn 100 fra kun 2 stk. Selv gir jeg 100 til ungene i nabolaget, om jeg ikke har noe spesielt å gjøre med dem. D.v.s nå er her nesten ikke unger, men før i tiden ga jeg 50.

matildes mor
Skrevet

vi gir 100 kr til konfirmanter i nabolaget.