Freya Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Viste nettsiden til Jelly Belly til jentungen: 'Oj! Hva er det der? Å det er sånne ja!' Kort pause. 'Skal vi bestille? Så kommer de i posten.' Ser for meg en dreven netthandler med årene.... Kanskje hun bare hadde lyst på godis. 0 Siter
annegunn Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Kjøp, kjøp, kjøp! Tips: haugenbok.no http://na-prod.tv2.no/shared/nemi/img/27.05.05.gif Litt sånn føler jeg meg nå... Bortsett fra at ingen stuper fram og drar ut pluggen. Hehe! Jeg har 'the long dark teatime of the soul' og 'Dirk Gently's holistic detective agency' et par meter bak meg, men har klart å fortrenge at det finnes mer. Men om tre uker skal jeg jo på ferie, da må jeg vel ha noe..... 0 Siter
annegunn Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Kanskje hun bare hadde lyst på godis. Nei, hun har ikke spist opp alle Jelly bellyene vi har i skapet, så det kan ikke være det. Eller kanskje hun har glemt dem *øyner en mulighet* 0 Siter
sissilina Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Ja. Jeg tror jeg er shoppoman. Mye gøyere å kjøpe tingene enn å bruke de. Handler ikke så mye klær, men har f.eks 20 sengesett, 5 stekespader, og i dag har jeg kjøpt ny vogn til tuppa, og planlegger neste vognkjøp... Ideen min om å starte med scrapping var vel ikke så innmari god tror jeg, der kan man shoppe til man blir både gul og blå, så shopping blir det mye av, scrapping blir det lite av. Sjokoladen derimot, den nyter jeg like mye mens jeg spiser som når jeg kjøper den. Kjenner meg absolutt igjen!!!Sånn er jeg, samt så og si ALLEmine venninner... Jeg kan gå i butikker til krampa tar meg, og handle til det står 0 på kontoen... Er jo så gøy da:):) Men blir vanskelig med sparingen... Venninnegjengen min reiser på shopping turer flere ganger i året til helt andre steder rundt om også. ELSKER Å SHOPPE!!!!!!! Får håpe vi vinner i lotto:):) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Akkurat sånn er jeg også. En "stor" ting som er dyr er mye vanskeligere å kjøpe enn å kjøpe mange små ting som til sammen koster like mye som den dyre tingen. Men det er jo klart at jeg bare MÅTTE ha The Dirk Gently omnibus, The Meaning of Liff og The Deeper Meaning of Liff, ikke sant? Det vet ikke jeg hva er..:-o Men det er sikkert noe jeg MÅ ha?;-) *nyssgjerrig* 0 Siter
Freya Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Det vet ikke jeg hva er..:-o Men det er sikkert noe jeg MÅ ha?;-) *nyssgjerrig* Det er bøker, skrevet av Douglas Adams. Han som har skrevet "Hitchhiker's guide to the galaxy". Den bør du lese hvis du ikke har gjort det, da. P.S. Hitchhiker's guide er en trilogi bestående av fem bøker. 0 Siter
Freya Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Hehe! Jeg har 'the long dark teatime of the soul' og 'Dirk Gently's holistic detective agency' et par meter bak meg, men har klart å fortrenge at det finnes mer. Men om tre uker skal jeg jo på ferie, da må jeg vel ha noe..... The Dirk Gently omnibus inneholder både Holistic Detective Agency og The long dark teatime. Gleder meg! Lånte nettopp The Salmon of Doubt på biblioteket, Adams skriver virkelig fornøyelig. The Meaning of Liff og The Deeper Meaning of Liff er ordbøker, regner med det er noen godbiter der. Den mannen hadde en vill fantasi. 0 Siter
Freya Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Nei, hun har ikke spist opp alle Jelly bellyene vi har i skapet, så det kan ikke være det. Eller kanskje hun har glemt dem *øyner en mulighet* Da er det nok handlemanien som rår! 0 Siter
Gjest Dardy Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Uff, kjenner meg så altfor godt igjen. Jeg får dilla på ting i perioder. En stund var det gull. Gull gull gull. Kjøpte meg blakk på ringer og armbånd. Etter en stund så dabbet det av, for det ble rett og slett for dyrt. Men jeg kjenner draget når jeg titter feks her: http://www.gifteringen.no/ Får lyst til både å gifte meg, og handle. Så hadde vi undertøysperioden: Undertøy i alle varianter måtte kjøpes. Resultatet: To stappfulle skuffer. En med string, og en med boxer. (Og en liten en med vanlige truser til mens) Og: En stor bærepose med (jeg har ikke telt dem) mellom 60-100 tuser fra Ellos. Hver gang jeg handlet derfra kjøpte jeg noen pakker med truser. *Skamme seg skikkelig* Kles-perioden: Det var første gangen mannen og jeg kranglet. For jeg hadde kjøpt så mye klær at jeg ikke fikk plass til alt, derfor begynte jeg å rydde vekk hans, og gjøre om hyllene til mine. Han gikk resolutt ned på butikken og kjøpte med seg fire lego-bokser til å skyve under sengen, og la klæra mine der, og dyttet dem på plass. Nå er det deodoranter som opptar hodet mitt. Deodoranter i alle former og fasonger og lukter. Kan nesten ikke la vær å kjøpe når jeg går forbi et parfymeri. Mannen himler med øya, men sier ikke noe. Nå skal vi til Danmark, og jeg har i god tid sendt mail til en klesprodusent for å få oversikt over utsalgene deres. Har funnet reiseveien mellom sommerhuet og butikkene på kartet og printet det ut. Heldigvis har vi GPS-navigasjon i bilen, så det er lett å finne frem der.Det skal tittes og kanskje kjøpes bittelitt der. Ellers har jeg det ganske bra. :-) Ingen fritidsproblemer eller PF av noe slag. Bare glad i å bruke resten av lønna mi når regninger er betalt. 0 Siter
Freya Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Uff, kjenner meg så altfor godt igjen. Jeg får dilla på ting i perioder. En stund var det gull. Gull gull gull. Kjøpte meg blakk på ringer og armbånd. Etter en stund så dabbet det av, for det ble rett og slett for dyrt. Men jeg kjenner draget når jeg titter feks her: http://www.gifteringen.no/ Får lyst til både å gifte meg, og handle. Så hadde vi undertøysperioden: Undertøy i alle varianter måtte kjøpes. Resultatet: To stappfulle skuffer. En med string, og en med boxer. (Og en liten en med vanlige truser til mens) Og: En stor bærepose med (jeg har ikke telt dem) mellom 60-100 tuser fra Ellos. Hver gang jeg handlet derfra kjøpte jeg noen pakker med truser. *Skamme seg skikkelig* Kles-perioden: Det var første gangen mannen og jeg kranglet. For jeg hadde kjøpt så mye klær at jeg ikke fikk plass til alt, derfor begynte jeg å rydde vekk hans, og gjøre om hyllene til mine. Han gikk resolutt ned på butikken og kjøpte med seg fire lego-bokser til å skyve under sengen, og la klæra mine der, og dyttet dem på plass. Nå er det deodoranter som opptar hodet mitt. Deodoranter i alle former og fasonger og lukter. Kan nesten ikke la vær å kjøpe når jeg går forbi et parfymeri. Mannen himler med øya, men sier ikke noe. Nå skal vi til Danmark, og jeg har i god tid sendt mail til en klesprodusent for å få oversikt over utsalgene deres. Har funnet reiseveien mellom sommerhuet og butikkene på kartet og printet det ut. Heldigvis har vi GPS-navigasjon i bilen, så det er lett å finne frem der.Det skal tittes og kanskje kjøpes bittelitt der. Ellers har jeg det ganske bra. :-) Ingen fritidsproblemer eller PF av noe slag. Bare glad i å bruke resten av lønna mi når regninger er betalt. Wow! Du er 10 ganger verre enn meg til og med. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Uff, kjenner meg så altfor godt igjen. Jeg får dilla på ting i perioder. En stund var det gull. Gull gull gull. Kjøpte meg blakk på ringer og armbånd. Etter en stund så dabbet det av, for det ble rett og slett for dyrt. Men jeg kjenner draget når jeg titter feks her: http://www.gifteringen.no/ Får lyst til både å gifte meg, og handle. Så hadde vi undertøysperioden: Undertøy i alle varianter måtte kjøpes. Resultatet: To stappfulle skuffer. En med string, og en med boxer. (Og en liten en med vanlige truser til mens) Og: En stor bærepose med (jeg har ikke telt dem) mellom 60-100 tuser fra Ellos. Hver gang jeg handlet derfra kjøpte jeg noen pakker med truser. *Skamme seg skikkelig* Kles-perioden: Det var første gangen mannen og jeg kranglet. For jeg hadde kjøpt så mye klær at jeg ikke fikk plass til alt, derfor begynte jeg å rydde vekk hans, og gjøre om hyllene til mine. Han gikk resolutt ned på butikken og kjøpte med seg fire lego-bokser til å skyve under sengen, og la klæra mine der, og dyttet dem på plass. Nå er det deodoranter som opptar hodet mitt. Deodoranter i alle former og fasonger og lukter. Kan nesten ikke la vær å kjøpe når jeg går forbi et parfymeri. Mannen himler med øya, men sier ikke noe. Nå skal vi til Danmark, og jeg har i god tid sendt mail til en klesprodusent for å få oversikt over utsalgene deres. Har funnet reiseveien mellom sommerhuet og butikkene på kartet og printet det ut. Heldigvis har vi GPS-navigasjon i bilen, så det er lett å finne frem der.Det skal tittes og kanskje kjøpes bittelitt der. Ellers har jeg det ganske bra. :-) Ingen fritidsproblemer eller PF av noe slag. Bare glad i å bruke resten av lønna mi når regninger er betalt. Du er i hvert fall heldig som har noe til overs når regningene er betalt. Kanskje det ikke blir så lenge hvis du fortsetter sånn. Det finnes andre ting i livet som gir mye større glede enn handle. 0 Siter
Freya Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Du er i hvert fall heldig som har noe til overs når regningene er betalt. Kanskje det ikke blir så lenge hvis du fortsetter sånn. Det finnes andre ting i livet som gir mye større glede enn handle. Penger er til for å brukes, mener nå jeg. Det er ikke lommer i likskjorta. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Penger er til for å brukes, mener nå jeg. Det er ikke lommer i likskjorta. Det er ikke stor fare for at kisten min blir tung av penger når jeg blir begravd;) Jeg har aldri hatt problemer med å bruke penger, men å bruke dem på hundrevis av truser nei da vil jeg heller ha dem i lomma når jeg dør. Å fortelle meg at det gir langvarig glede å handle går ikke, og enda mindre at det gir glede i det hele tatt å handle truser. 0 Siter
Freya Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Det er ikke stor fare for at kisten min blir tung av penger når jeg blir begravd;) Jeg har aldri hatt problemer med å bruke penger, men å bruke dem på hundrevis av truser nei da vil jeg heller ha dem i lomma når jeg dør. Å fortelle meg at det gir langvarig glede å handle går ikke, og enda mindre at det gir glede i det hele tatt å handle truser. Nå var det ikke jeg som handlet hundrevis av truser. Skjønner poenget ditt altså. Men å kjøpe seg noe småtteri i ny og ne er jo mye morsommere enn å gni og knuge på hver en krone. Jeg skal skjerpe meg nå, altså. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Det er bøker, skrevet av Douglas Adams. Han som har skrevet "Hitchhiker's guide to the galaxy". Den bør du lese hvis du ikke har gjort det, da. P.S. Hitchhiker's guide er en trilogi bestående av fem bøker. Ah..Står i bokhyllen her..(typen sin)..Har ikke lest den ennå, men får gjøre det..Jeg pleier ikke å være så på sci-fi og fantasy, men denne er det jo mange som anbefaler.. :-) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Ja. Jeg tror jeg er shoppoman. Mye gøyere å kjøpe tingene enn å bruke de. Handler ikke så mye klær, men har f.eks 20 sengesett, 5 stekespader, og i dag har jeg kjøpt ny vogn til tuppa, og planlegger neste vognkjøp... Ideen min om å starte med scrapping var vel ikke så innmari god tror jeg, der kan man shoppe til man blir både gul og blå, så shopping blir det mye av, scrapping blir det lite av. Sjokoladen derimot, den nyter jeg like mye mens jeg spiser som når jeg kjøper den. Så dum som jeg er må jeg spørre hva er egentlig scrapping????????????? 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Så dum som jeg er må jeg spørre hva er egentlig scrapping????????????? Fotoalbum. Med masseviss tonnevis av stæsj i tillegg til bildene. Se f.eks scrapping.no 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Nå var det ikke jeg som handlet hundrevis av truser. Skjønner poenget ditt altså. Men å kjøpe seg noe småtteri i ny og ne er jo mye morsommere enn å gni og knuge på hver en krone. Jeg skal skjerpe meg nå, altså. Jeg svarte heller ikke deg her;) Jeg er ikke den som gnir og knuger på hver krone hvis jeg ikke trenger det. Jeg har trengt det og vet hva det er å måtte la pengene strekke. Jeg er ikke opptatt av å spare og eie og har ikke noe særlig sans for altfor mye dilldall rundt meg. Hvis jeg har penger så reiser jeg, kjøper av og til bøker/cder og nå som skilt med voksne barn unner jeg meg å gå mer ut på restaurant/kino/utstillinger/museum etc. enn før. Jeg er nok en god del eldre enn deg og de fleste i denne tråden og har forlengst måttet stå på egne ben. Situasjonen var slik for meg at jeg har forsørget meg selv fra jeg var 16 år, ja selvom jeg studerte og skaffet meg høyere utdannelse. Jeg vet at dette er umulig for mine døtre og deres generasjon, men likevel samle på truser, sengesett, håndklær, jåleting i leiligheten og slikt..........huff nei det har jeg aldri savnet. Jeg er politisk aktiv bl.a. litt i internasjonal politikk og blir lei meg når jeg hører om slike interesser i vår rike del av verden. Noe så til de grader vanvittig. For tre - fire år siden ble jeg skilt og etablerte meg på nytt med døtrene mine i tenårene. Jeg beholdt selvsagt alle trusene mine;), men vi måtte dele på alt, ja alt og deriblant husholdningsutstyr. Det kostet og da trålet jeg butikker og alle loppemarkeder for å finne billige ting. Jeg er så utrolig glad for at den perioden er over og at jeg nå kan bruke fritiden min på noe annet. Forsåvidt så liker jeg fremdeles å gå på loppemarkeder og rote der engang i blant. 0 Siter
Freya Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Ah..Står i bokhyllen her..(typen sin)..Har ikke lest den ennå, men får gjøre det..Jeg pleier ikke å være så på sci-fi og fantasy, men denne er det jo mange som anbefaler.. :-) Den er ikke akkurat som andre sci-fi-bøker... Gleder meg til filmen som skal komme i sommer! 0 Siter
Reg@l Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Viste nettsiden til Jelly Belly til jentungen: 'Oj! Hva er det der? Å det er sånne ja!' Kort pause. 'Skal vi bestille? Så kommer de i posten.' Ser for meg en dreven netthandler med årene.... Jeg måtte klikke meg bort derfra i en faderlig fart ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.