Gå til innhold

Kan katter spise kattunger?

Anbefalte innlegg

Gjest kattemamma
Skrevet

Forleden kveld kom jeg over kattemor mens hun stod og slikket en død kattunge; den lå på en fillerye i gangen. Kattemors halvbrødre var også inne (de er gode venner). Jeg var i et annet rom et øyeblikk, men det var intet bråk fra gangen. Vips så var kattungen vekk! Jeg finner den ingen steder, og katten ser ikke ut til å lete. Kan noen av kattene ha spist kattungen, eller har kattemor gjemt den et lurt sted? Det vil nok snart lukte råttent i så fall.

Katten fikk også (ifølge nabo) minst en levende kattunge ute på plenen mens jeg var på jobb. Den var ikke å se da jeg kom hjem. Hvor er det lurt å lete?

Gjest kattunger
Skrevet

hei.

hannkatter kan drepe(spise kattunger, de tror det er mus. (virker det som).

det er ikke så lett å finne de om de evt. er gjemt, men du kan jo prøve å følge med på hvor katten går , og om den går til en spesiell plass ofte? det er dessverre ikke så lett å passe på at de andre kattene ikke tar kattungene. vår hannkatt tok 3 av våre, men vi greide ta fra ham 2 av de før de ble skadet. vi var i samme rom, mens den 3 var det for sent med.

men det er ikke sikkert du finner de igjen. er kaskje like greit, er jo ikke det kjekkeste å plukke opp når de er døde.

Skrevet

hei.

hannkatter kan drepe(spise kattunger, de tror det er mus. (virker det som).

det er ikke så lett å finne de om de evt. er gjemt, men du kan jo prøve å følge med på hvor katten går , og om den går til en spesiell plass ofte? det er dessverre ikke så lett å passe på at de andre kattene ikke tar kattungene. vår hannkatt tok 3 av våre, men vi greide ta fra ham 2 av de før de ble skadet. vi var i samme rom, mens den 3 var det for sent med.

men det er ikke sikkert du finner de igjen. er kaskje like greit, er jo ikke det kjekkeste å plukke opp når de er døde.

Nah - de tar nok ikke kattungene fordi de tror det er mus (så dumme er de ikke!). men for å få hunnkatten i brunst igjen og få parret seg med henne og dermed få videreført _sine_ gener og ikke annens.

Gjest kattunger
Skrevet

Nah - de tar nok ikke kattungene fordi de tror det er mus (så dumme er de ikke!). men for å få hunnkatten i brunst igjen og få parret seg med henne og dermed få videreført _sine_ gener og ikke annens.

det kan godt være, men en hannkatt som selv er så liten den ikke vet eller ikke kan parre seg gør jo ikke det.. ;)

Gjest ekkelt å tenke på
Skrevet

En kattemor som får en død unge, vil spise den selv i mange tilfeller. De spiser morkake, døde kattunger og ordner opp. Fælr å tenke på, men de er DYR. Lett å glemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...