Gjest kattemamma Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Forleden kveld kom jeg over kattemor mens hun stod og slikket en død kattunge; den lå på en fillerye i gangen. Kattemors halvbrødre var også inne (de er gode venner). Jeg var i et annet rom et øyeblikk, men det var intet bråk fra gangen. Vips så var kattungen vekk! Jeg finner den ingen steder, og katten ser ikke ut til å lete. Kan noen av kattene ha spist kattungen, eller har kattemor gjemt den et lurt sted? Det vil nok snart lukte råttent i så fall. Katten fikk også (ifølge nabo) minst en levende kattunge ute på plenen mens jeg var på jobb. Den var ikke å se da jeg kom hjem. Hvor er det lurt å lete? 0 Siter
Gjest kattunger Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 hei. hannkatter kan drepe(spise kattunger, de tror det er mus. (virker det som). det er ikke så lett å finne de om de evt. er gjemt, men du kan jo prøve å følge med på hvor katten går , og om den går til en spesiell plass ofte? det er dessverre ikke så lett å passe på at de andre kattene ikke tar kattungene. vår hannkatt tok 3 av våre, men vi greide ta fra ham 2 av de før de ble skadet. vi var i samme rom, mens den 3 var det for sent med. men det er ikke sikkert du finner de igjen. er kaskje like greit, er jo ikke det kjekkeste å plukke opp når de er døde. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 hei. hannkatter kan drepe(spise kattunger, de tror det er mus. (virker det som). det er ikke så lett å finne de om de evt. er gjemt, men du kan jo prøve å følge med på hvor katten går , og om den går til en spesiell plass ofte? det er dessverre ikke så lett å passe på at de andre kattene ikke tar kattungene. vår hannkatt tok 3 av våre, men vi greide ta fra ham 2 av de før de ble skadet. vi var i samme rom, mens den 3 var det for sent med. men det er ikke sikkert du finner de igjen. er kaskje like greit, er jo ikke det kjekkeste å plukke opp når de er døde. Nah - de tar nok ikke kattungene fordi de tror det er mus (så dumme er de ikke!). men for å få hunnkatten i brunst igjen og få parret seg med henne og dermed få videreført _sine_ gener og ikke annens. 0 Siter
Gjest kattunger Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Nah - de tar nok ikke kattungene fordi de tror det er mus (så dumme er de ikke!). men for å få hunnkatten i brunst igjen og få parret seg med henne og dermed få videreført _sine_ gener og ikke annens. det kan godt være, men en hannkatt som selv er så liten den ikke vet eller ikke kan parre seg gør jo ikke det.. 0 Siter
Gjest ekkelt å tenke på Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 En kattemor som får en død unge, vil spise den selv i mange tilfeller. De spiser morkake, døde kattunger og ordner opp. Fælr å tenke på, men de er DYR. Lett å glemme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.