Gå til innhold

Hva bør jeg gi tilbake som takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå gått tre år på BI og vært så heldig at jeg har fått låne alle skolebøkene jeg har behøvd (han ville ikke selge) Har spart flere tusen på dette og er selvfølgelig svært takknemlig. Ikke minst fordi jeg ikke en gang kjente han jeg fikk låne bøkene av noe særlig. Traff ham bare et par ganger via noen felles venner som jeg ikke engang har kontakt med lengre. Nå vet jeg ikke en gang hvor han bor, men har tenkt å spore ham opp og gi ham tilbake alle bøkene i godt behold og en real gave. Så blir spørsmålet mitt: HVA skal jeg gi?? Føler ikke det er nok med blomster og vin, som jeg hadde tenkt å gi først. Bør vel gi noe penger også? I såfall hvor mye? Takker for alle gode tips!

Gjest en ny bok eller to
Skrevet

Et gavekort i en bokhandel som selger bøker du tror han synes er interessante, sammen med en flaske vin eller en blomst?

Gjest Elextra
Skrevet

Vil tro det viktigste er at du viser deg takknemlig, og at du leverer bøkene tilbake på en ordentlig måte

En fin flaske vin og et hyggelig kort burde være fint, synes

Gjest Elextra
Skrevet

Et gavekort i en bokhandel som selger bøker du tror han synes er interessante, sammen med en flaske vin eller en blomst?

Gavekort i bokhandel var ingen dum idé.

Skrevet

Gavekort i bokhandel var ingen dum idé.

Nei, det var et godt tips. problemet er bare at jeg ikke kjenner ham og vet ikke om han liker å lese bøker en gang. Jeg tror kanskje jeg gir ham vin, en blomst med kort og 500 kroner. Høres ikke det greit ut?

Skrevet

Nei, det var et godt tips. problemet er bare at jeg ikke kjenner ham og vet ikke om han liker å lese bøker en gang. Jeg tror kanskje jeg gir ham vin, en blomst med kort og 500 kroner. Høres ikke det greit ut?

Hva med et mer generelt gavekort, fx til et Steen & Strømsenter (kortene gjelder i alle sentrene i kjeden - se http://www.steenstrom.no om du trenger en oversikt).

Gjest bokorme
Skrevet

Hva med et mer generelt gavekort, fx til et Steen & Strømsenter (kortene gjelder i alle sentrene i kjeden - se http://www.steenstrom.no om du trenger en oversikt).

Da kan man jo heller gi penger.

Ettersom han gjerne ville ta vare på bøkene fra studiet, kan man vel anta han er interessert i bøker. Og de beste bokhandlene finnes neppe på Steen & Strøm.

Skrevet

Ettersom han gjerne ville ta vare på bøkene fra studiet, kan man vel anta han er interessert i bøker. Og de beste bokhandlene finnes neppe på Steen & Strøm.

Steen & Strøm har 26 sentre rundt i landet, ikke bare Steen & Strøm i Oslo sentrum.

Hva er galt med Notabene (bare ett eksempel) på helt normale kjøpesentre?

Gjest my 2 cents
Skrevet

Å gi penger er "tacky".

Gjest på og av
Skrevet

"Og de beste bokhandlene finnes neppe på Steen & Strøm".

På Steen & Strøm-sentrene jeg vet om finnes det da både Norli, Libris, Ark og Notabene. Uansett kan vel hvilke som helst bokhandel bestille det man måtte ønske.

Gjest heller et gavekort
Skrevet

Å gi penger er "tacky".

Hva betyr "tacky"?

Jeg syns gavekort er mye, mye bedre enn penger. Penger får det til å virke som ren betaling, mer enn som takknemlighet.

Gjest en ny bok eller to
Skrevet

Hvis han ikke vil selge bøkene sine fra faget, så er han antageligvis en perosn som bryr seg om bøker / liker å ha egne bøker. Et gavekort i en bokhandel som har god faglitteratur om deres felles fag, og som også har andre fine bøker, burde jo treffe.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

En god suging gjør nytta.

Hehe...noen sier det andre tenker men holder seg for gode til å poste ;)

Gjest en du ikke kjenner
Skrevet

Kanskje han allerede har svart deg i denne tråden?

; )

Skrevet

Jeg har også lånt mange skolebøker, men da av ei jeg kjenner litt... Tenkte å kjøpe en blomst, eller et lite smykke til henne. Du kan jo lage en slags kurv med godteri og ei flaske vin!? Eller hva med etlite gavekort etc... Trenger jo ikke være så dyrt. Uansett, så viser du jo hvor takknemmelig du er :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...