Gå til innhold

Snille mennesker blir tråkka på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du ha hjelp til en skoleoppgave, nå? Man lærer ikke mye av å få andre til å gjøre arbeidet for seg :-)

"................................."

Gjest Call me Al
Skrevet

Definér "snille mennesker".

Hva legger du i begrepet?

Gjest Call me Al
Skrevet

Snill = selvutslettende?

Ikke sånn jeg ser på det.

Skrevet

Skal du ha hjelp til en skoleoppgave, nå? Man lærer ikke mye av å få andre til å gjøre arbeidet for seg :-)

"................................."

Tenkte akkurat det samme.

Skrevet

Å si "drøft dette" blir jo som å si "gjør denne oppgaven for meg". :-)

"...................................."

Skrevet

Hva legger du i begrepet?

Har aldri tenkt på det som et "begrep" egentlig. Jeg kjenner mange "snille" mennesker, men de har også sine sider.

Skulle jeg trukket frem den jeg anser som selve "prototypen", så måtte det bli Jesus, en mann som led en grusom død for at du og jeg skulle få tilgivelse for vår manglende evne til å være snille. Men de fleste snur ryggen til dette.

De har satt Barabas fri isteden, so you tell me... =^)

Gjest driit lei kjipinger
Skrevet

Å si "drøft dette" blir jo som å si "gjør denne oppgaven for meg". :-)

"...................................."

Tror ikke trådstarter mener at noen skal drøfte oppgaven i fulltekst her.. Uansett, hva er galt i å hjelpe om man har noe fornuftig å si ang problemstillingen? Hallo?

Gjest JesusJesus
Skrevet

Jeg ville som Mr Kahn, trukket frem Jesus. Han var veldig snill, og ble til de grader "tråkket på". Må være det perfekte eksempel.

Skrevet

Har aldri tenkt på det som et "begrep" egentlig. Jeg kjenner mange "snille" mennesker, men de har også sine sider.

Skulle jeg trukket frem den jeg anser som selve "prototypen", så måtte det bli Jesus, en mann som led en grusom død for at du og jeg skulle få tilgivelse for vår manglende evne til å være snille. Men de fleste snur ryggen til dette.

"Men de fleste snur ryggen til dette."

Nah, det er ikke så enkelt. De fleste anser den historien som mer oppspinn enn sannhet, og da mister det det meste bortsett fra symbolske poenger.

"..................................."

Gjest Call me Al
Skrevet

Det forteller vel kanskje noe om deg. Føler du at folk ofte prøver å utnytte deg?

For min del var det ikke annet enn at jeg var interessert i hva forskjellige mente om dette. Lenge siden jeg har gått på skole.

Gjest snakker av erfaring
Skrevet

Ja, det blir vi. Snille folk blir utnytta, tråkka på, skvisa ut, holdt utafor i sosiale sammenhenger, arbeidsliv etc. Lista er lang.

Gjest Call me Al
Skrevet

Nei, hva det vil si å være et snilt menneske... Det jeg tenker på er at det ofte kan virke som om en må ha litt spisse albuer, være litt ego, og ikke ha for stor evne til empati hvis en vil komme seg opp og fram her i verden. Jeg får selv ofte høre at jeg er snill, og det er jeg jo i hovedsak fornøyd med. Men samtidig opplever jeg ofte at snillheten min forveksles med svakhet, og kanskje det endog er en svakhet, og at folk utnytter dette. Og noen ganger føler jeg at jeg lar folk tråkke på meg. Det er ikke positivt. Men alt i alt koker det ned til et spørsmål om hva slags menneske jeg ønsker å være. Og jeg er igrunn glad for at jeg ikke er som de som tråkker på meg. Samtidig tenker jeg at jeg kanskje oftere i livet burde ha gitt enkelte bokstavelig talt en midt på trynet. For det tjener heller ikke noe godt å la andre få ture fram som de vil.

Gjest begonia
Skrevet

En bør ikke være dumsnill selv om en er snill!

Jeg er snill sålenge folk er snille mot meg. Men da kan jg bite fra meg. Men jeg biter aldri først. Jeg forsvarer meg.

Skrevet

Det forteller vel kanskje noe om deg. Føler du at folk ofte prøver å utnytte deg?

For min del var det ikke annet enn at jeg var interessert i hva forskjellige mente om dette. Lenge siden jeg har gått på skole.

Nei, jeg føler ikke at folk prøver å utnytte meg, men innlegget ditt hørtes akkurat ut som noe som kunne vært en oppgavetekst fra tentamen på vgs f.eks.

Gjest Call me Al
Skrevet

Nei, jeg føler ikke at folk prøver å utnytte meg, men innlegget ditt hørtes akkurat ut som noe som kunne vært en oppgavetekst fra tentamen på vgs f.eks.

I know. Det var litt humoristisk ment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...