Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wer bist du?
Skrevet

I dette tilfelle var utlending et skjellsord. Spiller lite rolle hvor han er født og oppdratt så lenge han oppfører seg kjipt. Hadde han snakket nord-norsk hadde trådstarteren kanskje sagt jævla nordlending i stedet og kanskje han var fra troms for alt hun kunne vite. Det er jo akkurat samme greia.

Hadde neppe blitt noen diskusjon her hadde det vært en nordlending (norsk utseende). Ikke tror jeg nordlendingen hadde tatt det særlig tungt heller. Litt verre hvis du f.eks. er adoptert eller født og oppvokst i norge men tilfeldigvis ikke ser "etnisk norsk" ut, og folk driver og kaller deg "jævla utlending"...

Skrevet

Hadde neppe blitt noen diskusjon her hadde det vært en nordlending (norsk utseende). Ikke tror jeg nordlendingen hadde tatt det særlig tungt heller. Litt verre hvis du f.eks. er adoptert eller født og oppvokst i norge men tilfeldigvis ikke ser "etnisk norsk" ut, og folk driver og kaller deg "jævla utlending"...

Altså, siden man hører om folk er utlendinger eller ikke er jo ikke det noe problem. Man kan jo høre på tredje generasjons innvandrere at de ikke er adopterte.

Jeg ser ikke forskjellen jeg om noen blir kalt jævla utlending eller jævla nordlending eller jævla fiskebolle. Er utlendinger spesielt sårbare mener du?

Skrevet

"Jeg synes du fortjente å bli kastet ut av Burger King. Det var en mild straff."

En for mild straff, mener du? Skulle hun kanskje ha fått bot for det? Ærlig talt - den dagen vi begynner å straffe alle små feil og uriktige uttalelser, er den dagen vi er blitt en sojvetstat.

"..............................."

"...den dagen vi begynner å straffe alle små feil og uriktige uttalelser, er den dagen vi er blitt en sojvetstat."

Ja, begynn å pusse hagla, Krag'en og salongrifla, pråsak. Bresnjevs spøkelse lurer bak gardinene.

*ler*

Skrevet

"...den dagen vi begynner å straffe alle små feil og uriktige uttalelser, er den dagen vi er blitt en sojvetstat."

Ja, begynn å pusse hagla, Krag'en og salongrifla, pråsak. Bresnjevs spøkelse lurer bak gardinene.

*ler*

Nei, akkurat den biten med å ligge på lur bak låven med krag'en og den gamle mauseren (som er ombygd fra 6.5 til 22cal.) er det du som tar deg av :-)

"..................................."

Gjest dina2
Skrevet

Hi hi, jeg må le litt jeg. Synes jeg ser deg. Altså, det var ikke pent sagt men endel mannlige utlendinger har en tendens til å behandle norske damer på en respektløs måte så jeg kunne nok funnet på å si det samme i sinne.

Hadde det vært en nordmann hadde jeg nok sagt noe annet som var like ille.

ja, det var selvsagt dumt sagt, men alle kan jo dumme seg ut innimellom:) Koselig svar fra deg, takk for det:)

Gjest mausern
Skrevet

Nei, akkurat den biten med å ligge på lur bak låven med krag'en og den gamle mauseren (som er ombygd fra 6.5 til 22cal.) er det du som tar deg av :-)

"..................................."

De gamle Mauserne var som regel 7,62.

Skrevet

he-he....

Har faktisk opplevd det samme på Burger King for noen år siden.

Var på vei hjem fra en bytur sent på kvelden, og trengte litt nattmat. Da kom det to mørkhudede (sansynligvis pakistanere) som bare gikk forbi køen som om det var deres "rett".

Men i stedet for å klage til de som jobber der, så sa jeg det direkte til de det gjaldt - på en høflig og forholdsvis klar måte.

Og da brøt "helvete løs". Han ene grep tak i meg, mens han andre forsøkte å treffe meg med slag.

Når det hele var over så gikk jeg ut av Burger King spisende på burgeren min mens jeg smålo for meg selv. Inne så lå den ene av dem bevistløs, og han andre skrek av smerte på et språk jeg ikke kan forstå.

Og alt samman til en hyggelig applaus fra alle de andre gjestene på Burger King:-)

Var det smart av meg? Neppe....

Men jeg sov veldig godt den natten:-)

Skrevet

De gamle Mauserne var som regel 7,62.

Jada jada.

".............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...