mumitrollet Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Min lille engel på 4,5 har et par "uvaner": For det første. Han stikker av. I tide og utide. I barnehagen som hjemme, i trafikken, parkeringsplasser, på turer i barnehagen, i nabolaget hjemme, i utlandet, overalt! Vi må alltid ha et øye med ham. Han er overhodet ikke til å stole på, det hjelper ikke hvilke avtaler og "kors på halsen vi inngår. Ingenting i veien med verken hørsel eller hukommelse, han bare driter i hva vi sier. Han er selvsagt, som alle (?) barn i den alderen, usårlig og udødelig, og uansett hvilke konsekvenser vi skisserer så gjelder det ikke ham. Et h... leven for å få ham til å holde i hånda på parkeringsplasser etc. Det har vært et par "nesten-situasjoner". Kanskje er det bare en periode, men vi må ha null-toleranse på dette. Det er SOMLING! Han er muligens den treigeste ungen på planeten. Tror han har verdensrekord i hvor lang tid man kan bruke for å få på seg et klesplagg osv. Han forsinker de andre i barnehagen hele tiden, til utetid, samling, måltider... you name it! Har bare ett barn og fleksibel arbeidstid, så jeg kan for så vidt leve med en del somling om morgenen, legging osv (selv om jeg av og til holder på å sprekke), men skjønner at andre ikke har tid til dette. Det er god kommunikasjon mellom oss og barnehagen omkring dette, men vi har egentlig ingen løsninger. Tips? 0 Siter
Freya Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Kanskje du bør legge dette innlegget inn på Foreldre-Småbarnsforum? 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg ville brukt sele til barnet, sånn at han ikke hadde hatt muligheten til å stikke av. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 1. Sele. Om han ikke klarer å holde seg i nærheten av dere så hadde jeg truet med sele - og gjort alvor av det! 2. Han kan umulig være tregere enn husets 4 1/2-åring. 20 min på et par sokker... Fikk nesten fnatt i bhg da de kunne fortelle at hun hadde brukt tre kvarter på genser, dress, støvler og lue... Hun _kan_ utmerket godt kle seg mye fortere, men det er jo så kjedelig.. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Skulle være "Det andre er SOMLING" 0 Siter
mumitrollet Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Kanskje du bør legge dette innlegget inn på Foreldre-Småbarnsforum? Rotet litt rundt, trodde jeg var på Foreldre-Småbarnsforum... 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det finnes en slik greie man kan kjøpe hvor man fester barnet sitt håndledd (borrelås, gjør ikke vondt) i en snor også mors hånledd i den andre enden, slik at barnet ikke kan komme bort fra mor på feks flyplasser. Det er vel mer 2-3åringer som bruker disse, sikkert ganske pinlig når man er 4,5 men dersom han skjønner hva dere sier og hvorfor (ikke løp ut i veien for bilene kan kjøre på deg) så hadde jeg gjort det som straff, dersom det er så gale at det går på sikkerheten løs. Når det gjelder treigeten så søk på foreldre og barn, har vært mange tråder om det fra frustrerte foreldre, en gang tok flere tiden for å se hvem som var værst, det var litt morsomt. Når dere har god til så la han somle, om han vil bruke halve barndommen sin på å ta på sokker sistedet for å leke så er det hans valg, når man han dårlig tid må og han skjønner dette så kam man kjefte litt og hjelpe til om han ikke klarer det innen avsatt tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.