Gå til innhold

Bilkjøp

Anbefalte innlegg

Gjest Wanderlust
Skrevet

Har 200.000-300.000 å bruke på bil. Bor i by, ikke familie. Hva bør jeg se etter?

Gjest Tittenteioandrefondrei
Skrevet

kommer an på hva du vil ha bilen til. Hva dine krav er.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Bør nok finne ut hva slags biltype du er ute etter, hva du skal bruke den til etc. Tok et søk for artig på Finn.no med det prisspennet du oppga, fikk 400 treff bare i Oslo, alt fra gammel Ferrari til ny Golf, så her er det litt av hvert å velge i :)

Gjest Wanderlust
Skrevet

kommer an på hva du vil ha bilen til. Hva dine krav er.

Ingen spesielle krav, egentlig, det er kanskje problemet? Kul men praktisk bil ;-) Alle tips taes imot med takk!

Gjest Wanderlust
Skrevet

Bør nok finne ut hva slags biltype du er ute etter, hva du skal bruke den til etc. Tok et søk for artig på Finn.no med det prisspennet du oppga, fikk 400 treff bare i Oslo, alt fra gammel Ferrari til ny Golf, så her er det litt av hvert å velge i :)

Jeg vet egentlig ikke. Hovedsaklig kjøring i/rundt byen, men samtidig bør det være mulig å få med ski etc.når det trengs.

Hva bør jeg fokusere på? Hvilke behov er det viktig å tenke på?

Gjest Mercedesfriken
Skrevet

Ingen spesielle krav, egentlig, det er kanskje problemet? Kul men praktisk bil ;-) Alle tips taes imot med takk!

Mercedes. Jeg har en gammel 300D som har gått 500000 km. Jeg skifter olje hver 10000 km, og fyller diesel. Den bare går og går.

Gjest Dardy
Skrevet

Med såpass mye penger, så ville jeg kjøpt meg en splitter ny bil, jeg.

Med en helt ny bil slipper du verkstedutgifter på den de første årene, da det inngår i garantien.

Pluss du slipper omregistreringsavgiften som er på 12-15000 for en to års gammel VW-passat

Dine penger regnet ut om det lønte seg økonomisk å kjøpe en ny bil eller en 6-års gammel. Og konklusjonen var klar.

Hvorfor kjøpe 6 år gammel bil, når 2 år gammel bil bare koster 1000 kr mer i året.

Når bilen har kjørt 150 000 km bør du etter Dine Pengers mening selge den. For da står du foran en stor reprasjonsbøge.

Dette gjelder selvsagt om du har mulighet til å kjøpe bil i den prisklassen, men det har du jo.

Vi kjøpte ny bil for fire år siden til 320 000,- og med fem års service inkludert i prisen.

Vi har ikke hatt en krone i utgifter på bilen bortsett fra de vanlige statlige avgiftene.

Bilmerke og sånn skal ikke jeg begi meg inn på. Her får smak og behag avgjøre. Du finner mange fine sider på nett med tester av forskjellige biltyper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...