ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Nå tar du opp en ny debatt som jeg heller ikke føler meg truffet av. Du snakker om menneskesynet mitt. Jeg gir her uttrykk for at jeg ikke dømmer henne for å selge seg dersom hun tar en gjennomtenkt beslutning om å gjøre det. Hvor er det jeg dømmer noen? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Tydeligvis ikke godt nok siden jeg må spörre deg selv om jeg har lest de andre svarene dine;) "Jeg synes det ihvertfall er merkelig å sammenlikne det å faktisk selge kroppen sin fordi man trenger penger, og det å bli spandert på på byen.." Jeg sammenligner ikke en jente som blir spandert på på byen med det å selge seg. Jeg sammenligner en jente som blir med gutten hjem og har sex med han fordi han har spandert hele kvelden hennes, med å selge seg. Mange jenter gjør det. Jeg er ganske bevandret i bymiljøet og er ikke blind. Jeg kjenner gutter som kjører trikset og jenter som har latt seg kjøpe. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 "Jeg synes det ihvertfall er merkelig å sammenlikne det å faktisk selge kroppen sin fordi man trenger penger, og det å bli spandert på på byen.." Jeg sammenligner ikke en jente som blir spandert på på byen med det å selge seg. Jeg sammenligner en jente som blir med gutten hjem og har sex med han fordi han har spandert hele kvelden hennes, med å selge seg. Mange jenter gjør det. Jeg er ganske bevandret i bymiljøet og er ikke blind. Jeg kjenner gutter som kjører trikset og jenter som har latt seg kjøpe. Jeg synes ihvertfall ikke dette er samme sak, ettersom hun som har skrevet her vurderer å selge seg for å få penger til og overleve. "Ute på byen-opplegget" ser jeg mer på som et spill, og som ikke har med overlevlse/nödvendighet å gjöre. Selvfölgelig finnes det andre muligheter for hun som har skrevet her, men det virker jo ikke som hun ser det helt. 0 Siter
Gjest ttttttttttttttttt Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 "Jeg synes det ihvertfall er merkelig å sammenlikne det å faktisk selge kroppen sin fordi man trenger penger, og det å bli spandert på på byen.." Jeg sammenligner ikke en jente som blir spandert på på byen med det å selge seg. Jeg sammenligner en jente som blir med gutten hjem og har sex med han fordi han har spandert hele kvelden hennes, med å selge seg. Mange jenter gjør det. Jeg er ganske bevandret i bymiljøet og er ikke blind. Jeg kjenner gutter som kjører trikset og jenter som har latt seg kjøpe. Auchh. Håper du kødder. Dette overgår til og med Terje Møllers tilnærmelser fra scenen til det kvinnelige publikum. "spy" 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg synes ihvertfall ikke dette er samme sak, ettersom hun som har skrevet her vurderer å selge seg for å få penger til og overleve. "Ute på byen-opplegget" ser jeg mer på som et spill, og som ikke har med overlevlse/nödvendighet å gjöre. Selvfölgelig finnes det andre muligheter for hun som har skrevet her, men det virker jo ikke som hun ser det helt. Hvis hun gjør det for å overleve må det vel i så fall være enda mer forståelig enn om hun bare deltar i spillet på byen? Jeg har verken rakket ned på henne fordi hun vurderer å selge seg, eller de som selger seg for en bedre middag eller det å kunne skryte på seg sex med de tidligere bartegutta på TVN. De eneste jeg har kritisert er vel strengt gutter som faller ned til det patetiske nivået jeg mener det er å bruke en drink som første framstøt. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hvis hun gjør det for å overleve må det vel i så fall være enda mer forståelig enn om hun bare deltar i spillet på byen? Jeg har verken rakket ned på henne fordi hun vurderer å selge seg, eller de som selger seg for en bedre middag eller det å kunne skryte på seg sex med de tidligere bartegutta på TVN. De eneste jeg har kritisert er vel strengt gutter som faller ned til det patetiske nivået jeg mener det er å bruke en drink som første framstøt. Jeg spurte ikke om du synes det er forståelig, men om du setter likhetstegn ved de to situasjonene. Er enig med deg i at det er lettere å forstå prostitusjon, siden det handler om å ikke se eller ha andre muligheter. 0 Siter
ariadne Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Du snakker om menneskesynet mitt. Jeg gir her uttrykk for at jeg ikke dømmer henne for å selge seg dersom hun tar en gjennomtenkt beslutning om å gjøre det. Hvor er det jeg dømmer noen? Du blander sammen de kulturelle kodene for sjekking med kjøp og salg. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg spurte ikke om du synes det er forståelig, men om du setter likhetstegn ved de to situasjonene. Er enig med deg i at det er lettere å forstå prostitusjon, siden det handler om å ikke se eller ha andre muligheter. Jeg setter naturligvis likhetstegn med kvinner som selger seg for drinker og kvinner som selger seg for cash. Men det er forskjell på å ta imot en drink eller tre og å ha sex for en helkveld ute. Jeg har noen kompiser som er taxisjåfører, og det går nesten ikke en jobbhelg uten at de blir tilbudt annen betaling enn kontanter. Mange ser vel rett og slett ikke på sex som en big deal. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Du blander sammen de kulturelle kodene for sjekking med kjøp og salg. Nope. Jeg har ikke snakket om sjekking her. Jeg snakker om kvinner som tar imot drinker hele kvelden og gir noe igjen. 0 Siter
ariadne Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Nope. Jeg har ikke snakket om sjekking her. Jeg snakker om kvinner som tar imot drinker hele kvelden og gir noe igjen. Og du vet at hun blir med ham hjem og har sex med ham bare på grunn av at hun har fått drinker? Hvordan vet du det? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Og du vet at hun blir med ham hjem og har sex med ham bare på grunn av at hun har fått drinker? Hvordan vet du det? Jeg kjenner gutter som kjører trikset og jenter som har gjort det. Jeg har vært mye ute og ser det med det blåtte øyet. Jeg sto sammen med en jeg kjenner i en taxikø engang. Han pirket borti en vrien svensk berte foran oss i køen og spurte henne om hun visste hvem han var. Det gjorde hun selvsagt ikke. Han sa så at han hadde vunnet Big Brother i Norge. Det var nok. De tok taxi hjem sammen. Han hadde naturligvis aldri deltatt i noe BB. Hun fant det sikkert ut hvis hun søkte på nettet dagen etter. 0 Siter
ariadne Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg kjenner gutter som kjører trikset og jenter som har gjort det. Jeg har vært mye ute og ser det med det blåtte øyet. Jeg sto sammen med en jeg kjenner i en taxikø engang. Han pirket borti en vrien svensk berte foran oss i køen og spurte henne om hun visste hvem han var. Det gjorde hun selvsagt ikke. Han sa så at han hadde vunnet Big Brother i Norge. Det var nok. De tok taxi hjem sammen. Han hadde naturligvis aldri deltatt i noe BB. Hun fant det sikkert ut hvis hun søkte på nettet dagen etter. Nå begynnerdu å skrive om noe annet - igjen. Hvis du har lyst å lese litt populærvitenskapelig om sjekking, så se her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=558336 Nå sier jeg god natt til deg. 0 Siter
Gjest tante Pofie Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Nope. Jeg har ikke snakket om sjekking her. Jeg snakker om kvinner som tar imot drinker hele kvelden og gir noe igjen. Knegg; må være slitsomt å være så tander, når man samtidig er sååååå dreven i utelivet. Sjekking må muligens inn som eget fag i grunnskolen, for her var det mye rart gitt! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Nå begynnerdu å skrive om noe annet - igjen. Hvis du har lyst å lese litt populærvitenskapelig om sjekking, så se her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=558336 Nå sier jeg god natt til deg. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg nevnte kjendisfaktene allerede i mitt første innlegg. At mange jenter selger seg til menn som har (eller skryter på seg å ha...) veldig mye penger, er vel ingen stor overraskelse for noen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Knegg; må være slitsomt å være så tander, når man samtidig er sååååå dreven i utelivet. Sjekking må muligens inn som eget fag i grunnskolen, for her var det mye rart gitt! Man trenger ikke å synke ned til den alt for åpenbare drinkespanderingen dersom man har et snev av humor. 0 Siter
Gjest tante Pofie Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Man trenger ikke å synke ned til den alt for åpenbare drinkespanderingen dersom man har et snev av humor. Ganske vanlig gest å spandere drinker i de miljøer jeg ferdes, både blant venner og potensielle sjekkeofre. Får for min skyld håe at ikke allle legger like mye i dette som du gjør, da ligger jeg tynt an! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Ganske vanlig gest å spandere drinker i de miljøer jeg ferdes, både blant venner og potensielle sjekkeofre. Får for min skyld håe at ikke allle legger like mye i dette som du gjør, da ligger jeg tynt an! Det er vanlig i de fleste miljøer å spandere drinker på venner og kjente, uansett kjønn. Det er ikke det det er snakk om. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det er jo nettopp det jeg gjør! Dere vet ikke hva dere snakker om når dere nevner sosialkontor og trygdekontor. Jeg kan alt om dette, da jeg selv er utdannet sosionom :-) Jeg har lyst til å kjøpe ting til barna, ta de med på reiser osv. Det er kun snakk om ca. 3 mnd. Kan det være noe angre på det da? Jeg har ikke tenkt til å dele dette med barna noen gang. Du har ikke tenkt å dele det med barna. Det har du faktisk ikke full kontroll over. De som jobber på hotellet skjønner hva som skjer. Du kan møte mennene eller noen som har fått med seg hva du gjorde på butikken, på skolen og i arbeidslivet, resten av livet. Også når du har med barna. En av dem kan bli oppdaget av kona f.eks, og tilstå hele greia. Du vet ikke hva hun gjør med saken. Eller han i resepsjonen, som senere viser seg å ha en datter på samme skole som et av barna dine? Eller du treffer en ny mann om noen år, og denne viser seg å være kompis med en av kundene, eller noen andre som vet. Verden er ikke så stor. Tar du sjansen? Og mennene virker hyggelige nå, og mange er sikkert det, men de trenger ikke være det når alt kommer til alt. Hvordan forklarer du en evt. blåveis, eller en voldtekt? 0 Siter
morsan Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 ehm........ så hvis kvinner går etter en mann for å få noe hun vil ha så SELGER hun noe, mens en mann som går etter noe han vil ha KJØPER noe? Hvis en mann spanderer en drink på meg før jeg blir med ham hjem kjøper han meg egentlig, mens hvis jeg prøver å sjekke opp den samme mannen så selger jeg en vare? Liten artigper du sikkert. "ehm........ så hvis kvinner går etter en mann for å få noe hun vil ha så SELGER hun noe, mens en mann som går etter noe han vil ha KJØPER noe?" Viktig poeng! Trist å se at det fortsatt i 2005 er slik at det er verre for en kvinne på være med på ONS enn for en mann. 0 Siter
org Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg har ikke framstilt det som om kvinner er det noe mer enn menn. Men akkurat nå var det en kvinne som stilte spørsmålet i hovedinnlegget, og derfor svarte jeg i forhold til hennes kjønn. Jeg har aldri sagt at menn er noe bedre enn kvinner. Kommer det et kvinnfolk bort til meg, altså en jeg ikke finner frastøtende, og hun tilbyr meg 5000 for et knull, så er jeg, forutsatt at jeg er singel, med jeg. Jeg hadde til og med skrytt litt av det etterpå. ISJ, det kan du da ikke mene! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.