Gå til innhold

Værsjuk eller "etterpåplaget"?

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky

Har ikke hatt skikkelig firbroanfall på ganske lenge, bare vanlig småverking. Men de tre siste ukene har jeg vært veldig plaget.

Nå lurer jeg selvsagt på hva det kommer av. Og håper noen her kan hjelpe.

1)Det har vært veldig skiftende vær (Østlandet) her, med vind og sol og regn i ett.

2)Jeg var sjuk med nyrebekkenbetennelse og langvarig antibiotikakur i begynnelsen av måneden - vet noen om det kan trigge firboanfall?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186085-v%C3%A6rsjuk-eller-etterp%C3%A5plaget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LucySky

I min uvitenhet spør jeg; hva er et fibroanfall?

Jeg har fått diagnosen kronisk muskelsmertesyndrom som jeg forstår er likstilt med fibromyalgi.

Det var et dårlig ord jeg brukte.Glem det med "anfall".

Det er slik at det fins like mange måter å ha fibromyalgi på som det fins folk.

Personlig har jeg det sånn at det går fint i dager, til og med måneder, med bare litt verking av og til (om jeg passer meg og ikke tretter meg ut, eller har uflaks med været o.s.)

Men innimellom, og oftest så jeg ikke begriper hvorfor det skjer, blir jeg verre. Det verker intenst, og både om dagen og om natta.

Så - vips! - er det vekk igjen. Til neste gang.

Det var det jeg mente når jeg brukte det misvisende ordet anfall.

Det var et dårlig ord jeg brukte.Glem det med "anfall".

Det er slik at det fins like mange måter å ha fibromyalgi på som det fins folk.

Personlig har jeg det sånn at det går fint i dager, til og med måneder, med bare litt verking av og til (om jeg passer meg og ikke tretter meg ut, eller har uflaks med været o.s.)

Men innimellom, og oftest så jeg ikke begriper hvorfor det skjer, blir jeg verre. Det verker intenst, og både om dagen og om natta.

Så - vips! - er det vekk igjen. Til neste gang.

Det var det jeg mente når jeg brukte det misvisende ordet anfall.

Takk for svaret, nå skjønte jeg hva du mente.

Annonse

Jeg har også merket mere til fibro'n de siste ukene og har tro på at det ustabile været spiller inn her.

Har også hørt at det er sammenheng mellom hyppig vannlating og fibro, noe jeg merker i perioder. Har hatt en veldig lang periode nå med mye doflying.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...