Gå til innhold

Æ har det vondt

Anbefalte innlegg

Gjest Bare gråter
Skrevet

Har nettop funnet ut at mannen min er utro.Det er ingen ting å gjøre med det og jeg tilgir han aldri.No må jeg og sønnen min flytte men jeg veit ikke hvordan vi skal klare oss økomomisk.Jeg jobber son vikar og lønnen varierer fra mnd til mnd.Noen råd?

Gjest bebba
Skrevet

Det er greit å gråte en skvett, men når du slutter med det så må du tenke rasjonelt. Det kan hende at det finnes veier til å tilgi, og hvis det ikke gjør det så finnes det veier til å leve som alenemor. Ingen skal sulte i dette landet. Hev hodet i alle fall.

Gjest printa
Skrevet

Er det virkelig du som har nødt til å flytte? Kan ikke han flytte? Det er jo han som er utro, og har rota det til.

Dere har et barn, som du må flytte ut med. Har ikke pappan noen formening om det er bra eller dårlig? Det er blodig urettferdig å kaste dere på gata, spør du meg!

Kunne dere ikke forsøke å komme til en løsning? Iallfall gjøre overgangen for gutten din, så skånsom som mulig?

Ellers vil jeg råde deg til å bruke kontaktene dine, mht. å finne sted å bo. Ellers har du rett på alle stønader som en aleneforsørger har i en slik situasjon. Spør på trygdekontoret - eller sjekk websiden for informasjon.

Gjest Bare gråter
Skrevet

Er det virkelig du som har nødt til å flytte? Kan ikke han flytte? Det er jo han som er utro, og har rota det til.

Dere har et barn, som du må flytte ut med. Har ikke pappan noen formening om det er bra eller dårlig? Det er blodig urettferdig å kaste dere på gata, spør du meg!

Kunne dere ikke forsøke å komme til en løsning? Iallfall gjøre overgangen for gutten din, så skånsom som mulig?

Ellers vil jeg råde deg til å bruke kontaktene dine, mht. å finne sted å bo. Ellers har du rett på alle stønader som en aleneforsørger har i en slik situasjon. Spør på trygdekontoret - eller sjekk websiden for informasjon.

Han kaster oss ikke ut men akkurat no vil jeg bort fra han så fort som mulig.Og tilgi han det gjør jeg ikke 1 gang til.Ja,det har skjedd før.

Gjest printa
Skrevet

Han kaster oss ikke ut men akkurat no vil jeg bort fra han så fort som mulig.Og tilgi han det gjør jeg ikke 1 gang til.Ja,det har skjedd før.

Jeg skjønner, jeg er faktisk slik sjøl. Skulle helst vært ute i går!

Men, kan ikke han flytte.......Du kan faktisk kreve det, siden du automatisk skal ha gutten med deg. Det er enklere for en å flytte ut, enn for to.

Gjest Bare gråter
Skrevet

Jeg skjønner, jeg er faktisk slik sjøl. Skulle helst vært ute i går!

Men, kan ikke han flytte.......Du kan faktisk kreve det, siden du automatisk skal ha gutten med deg. Det er enklere for en å flytte ut, enn for to.

Jo det kan jeg.Men økonomisk sliter jeg uansett

Skrevet

Huff da...

For å tenke på det praktiske med én gang (så det går fort) - dra på Trygdekontoret i morgen. Ta med deg papirer på husleie, inntekt, søk om ekstra barnetrygt (du får ei ekstra som alenemor dersom du har hovedansvaret for barnet)...

Søk bostøtte straks du har funnet leilighet! Papirer får du på kommunen.

Trenger du barnepass, evt har du? Søk om stønad til barnepass. Du får dekket 64% av utgiftene.

Og viktigst av alt - ta vare på deg selv! Hold deg aktiv, så du får minst mulig tid for deg selv til å tenke for mye....

Jeg har vært alenemor til tre små i fire år snart, og nå har vi det helt topp!

Stå på - dette klarer du!

Gjest Bare gråter
Skrevet

Det værste er at jeg hater han.Virkelig hater han.Etter å vært sammen i 12 år er det bare hat jeg føler.

Skrevet

Glemte å si at du må søke om barnebidrag fra faren snarest også. Han skal betale 8% av lønna si.

Du klarer deg utmerket økkonomisk, så lenge du utnytter mulighetene her.

*Klem*

Skrevet

Men er det en selvfølge at han lar deg ha ungen da? Jeg synes du skal sjekke det først. Du kan ikke bare ta med deg barnet og dra.

Ellers så skjønner jeg godt at du har det vondt men det er ikke umulig å tilgi og finne tilbake til hverandre etter utroskap.

Gjest printa
Skrevet

Det værste er at jeg hater han.Virkelig hater han.Etter å vært sammen i 12 år er det bare hat jeg føler.

Følg rådene til Line som svarer deg. Du har mange muligheter skjønner du.

Om du hater han allerede nå, da er du kommet langt. Det er faktisk et utmerket potensiale for å greie deg meget bra på egen hånd.

Du, dette går bra. Ta deg en dag i morgen, ordne opp i praktiske ting, jobb målrettet.

Ikke gi opp, bare stå på!

Gjest Føler med deg.
Skrevet

Jeg skrev et lignende innlegg for en tid tilbake, og vil bare spørre om du er helt sikker.

Har du snakket med han?

Ting er ikke alltid som man først tror.

Skrevet

Det er vondt nå, men jeg lover deg at om du bryter ut, så vil du få det SÅ bra med deg selv om et par år!

Ja, det tar tid, og det er tøft, men når du lar tida hjelpe deg så er det utrolig hvor godt du kommer deg videre.

Fra bunnen går det bare oppover, selv om det kan komme noen motbakker inn i mellom. Du blir faktisk sterkere av det!

You go girl!

Gjest Bare gråter
Skrevet

Jeg skrev et lignende innlegg for en tid tilbake, og vil bare spørre om du er helt sikker.

Har du snakket med han?

Ting er ikke alltid som man først tror.

Jeg oppdaget en e-post han hadde fått.Ikke noe tvil der hva som har skjedd.

Gjest Føler med deg.
Skrevet

Jeg oppdaget en e-post han hadde fått.Ikke noe tvil der hva som har skjedd.

Jeg trodde også at mannen min hadde vært utro pga en e-post han hadde skrevet, men jeg tok feil.

Snakk med han først. Ting kan være helt annerledes enn man først tror.

Jeg har skrevet om det på samliv.

Tør du å si hva som sto i mailen?

Gjest Bare gråter
Skrevet

Jeg trodde også at mannen min hadde vært utro pga en e-post han hadde skrevet, men jeg tok feil.

Snakk med han først. Ting kan være helt annerledes enn man først tror.

Jeg har skrevet om det på samliv.

Tør du å si hva som sto i mailen?

Hun hadde skrevet at hun så fran til hver gang hun fikk se han og t hun tenkte på han hele tiden.Han hadde tydligvis fortalt at han var var ulykkelig med meg.Det vistaeikke jeg.

Gjest Bare gråter
Skrevet

Vi hadde snakket om å få et barn til no.Men det kommer ikke til å skje no.

Gjest Føler med deg.
Skrevet

Hun hadde skrevet at hun så fran til hver gang hun fikk se han og t hun tenkte på han hele tiden.Han hadde tydligvis fortalt at han var var ulykkelig med meg.Det vistaeikke jeg.

Kan det være at det er hun som prøver seg på han?

Kan du se han har svart på mailene?

Gjest min medfølelse
Skrevet

Vil bare si at du har min fulle medfølelse i dette, og jeg orker ikke tenke på hvor vondt du har det nå.Jeg har selv vært i lignende situasjon, men heldigvis ingen barn i forholdet. Følg rådene du har fått her så fort du kan, kan være godt å få ordnet med de praktiske ting først som sist.

Kan tenke meg at du er sint og "hatefull" denne tiden... bruk derfor tiden nå til å få gjort ting. Si til deg selv at du skal holde ut psykisk til du har kommet deg vekk fra denne j**** drittsekken, eller fått han ut av huset. Jeg lover deg at du får det bedre med deg selv etter hvert.

Jeg kunne ikke komme med så mange råd til deg som du ikke har fått fra før, men jeg ville bare svare for også å vise min avsky over folk som er utro. Kan ha forståelse for at det kan bli dårlig med spenning i et forhold, men har INGEN forståelse for at man vil gjøre den man er i gla i så vondt, bare for en kortvarig spenning. Utroskap har ødelagt mye for mange, og sånn vil det desverre fortsette..., så lenge ikke verden blir forandret og mennesker begynner å bruke fornuften og moralen sin fremfor sine egoistiske lyster.

Ønsker deg all hell og lykke i verden! *Trøsteklem*

Gjest Første skritt først
Skrevet

Huff da...

For å tenke på det praktiske med én gang (så det går fort) - dra på Trygdekontoret i morgen. Ta med deg papirer på husleie, inntekt, søk om ekstra barnetrygt (du får ei ekstra som alenemor dersom du har hovedansvaret for barnet)...

Søk bostøtte straks du har funnet leilighet! Papirer får du på kommunen.

Trenger du barnepass, evt har du? Søk om stønad til barnepass. Du får dekket 64% av utgiftene.

Og viktigst av alt - ta vare på deg selv! Hold deg aktiv, så du får minst mulig tid for deg selv til å tenke for mye....

Jeg har vært alenemor til tre små i fire år snart, og nå har vi det helt topp!

Stå på - dette klarer du!

Man får ikke en øre av Trygdekontoret så lenge man bor sammen og ikke er separert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...