Gå til innhold

Når alt håp ser ut til å være borte, kan det være håp i hengende snøre:o)


bugge -jenta

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

Hei, bugge her, for dere som "kjenner" meg. Fikk lyst å fortelle om ukens siste begivenheter.

Jeg har nå vært syk imange uker, lagt stort sett til sengs med veldig lavt blodtrykk og mange andre symptomer, etter å ha prøvd ut blodtrykksmedisiner mot migreneproblemene mine.

For en uke siden innså jeg og bestemte meg for ikke å gå opp til eksamen. Det er hardt når en ikke har fått lese de siste 6-7 ukene opp mot eksamen, og fortsatt ikke er frisk.

Som dere vet går jeg på attføring, og det har vært så tungt å vente i 8 år på å komme i gang, og så opleve dette på slutten. Det skulle ikke være slik denne gangen. Jeg har alltid vært syk når jeg tidligere har studert, og denne gangen hadde jeg ikke lyst til å ha en følelse av å gamble. Denne gangen ville jeg ha det slik som alle andre, men så ble det ikke slik.

Det var vondt å akseptere, men jeg begynte å bli fortrolig med tanken på å lese i sommerferien. Tre dager før fredag skriver jeg til faglæreren min, og forteller han om situasjonen, og dagen etter får jeg melding tilbake om at han synes jeg skal prøve. Og så kjenner jeg at det begynner å skje noe inne i meg. Bære ,briste. Skal jeg prøve likevel?

Så kjente jeg en slags omveltning inne i meg, og bestemte meg for å lese det jeg maktet i to dager, håpe migrenen holdt seg borte. På fredag reiste jeg opp, fikk en oppgave som jeg besvarte, leverte inn 14 tettskrevne sider, og jeg tror det skal holde.

Det var beintøft vært minutt, og en halv time før eksamen besvimte jeg et kort øyeblikk. Jeg verket slik i brystet pga blodtrykket, men klarte å fortsette så jeg fikk skrevet en oppsummering. Det er så surrealistisk, og for å være helt ærlig er jeg ganske stolt av meg selv. Det er det ikke ofte at jeg sier og tenker om meg selv.

Holder det ikke, vet jeg at jeg har har gjort en hederlig innsats, alt som står i min makt, og da får det være godt nok.

Nå har jeg lagt siden, med store smerter her og der, men det har vært verdt det. Har noen råd for å få opp et lavt blodtrykk tas det i mot med takk.

Hilsen en verkende, men veldig glad Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Ja, noen ganger , i enkelte tilfeller, er det viktig (og riktig) å pushe seg selv så hardt man kan. Jeg tror de aller fleste, syk eller frisk, har godt av å gi flatt jern, -innimellom. Av og til må man ta sats, tenk om man skulle lykkes.

Godt jobbet bugge, nå håper jeg du hviler og slapper godt av. Uansett hva resultatet ble; så har du virkelig forsøkt. Du har dine lidelser å dra på og stiller dermed ikke likt som dine andre medstudenter... Jeg håper virkelig du er fornøyd med innsatsen din.

god hilsen fra bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!!

Gratulerer så mye,bugge! Ja du kan virkelig være stolt nå.

Og god bedring. Håper du snart er oppe på beinan igjen.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Du har all grunn til å være stolt, det er en stor innsats du har gjort.

Du må også ha en utrolig bra faglærer, som rådet deg til å gjøre dette, og ikke bare føyde deg inn i rekken over "klarer ikke"

Håper du får gode resultater på eksamen, og ønsker deg god bedring :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Hei alle sammen som var så koselige å svare meg på noe som strengt tatt ikke angår andre enn meg.

Det er rart å nesten skryte av seg selv, og si at nå er jeg faktisk stolt av meg selv. Skummelt.

MEN vi skulle gjort det oftere. Det er ikke ofte jeg er stolt av meg selv, men i dette tilfellet kommer /kom jeg ut av skapet :o)

Jeg er stolt av meg selv!!!

(Grave meg ned i skam og annen dritt kommer jeg tidsnok til å gjøre.)

Håper dere alle har det bra.

Sommerklem fra Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh..Gratlerer Bugge! Jeg er SÅ GLAD på dine vegne (faktisk så glad at jeg ble litt rørt. Du viser jo andre at man kan klare det utroligste bare man tør satse og vil nok!)

Lavt blodtrykk har jeg ikke peiling på.Mitt blodtrykk er altfor høyt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:-)))

Hei bugge-jenta!

Vet ikke helt hva jeg skal si, men du er kjempetøff!Ønsker deg god bedring og alt godt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde en tøff oppkjøringsperiode til eksamen, og det var flott at du fullførte. Men du beskriver også det klassiske dilemmaet mange av oss som liker å ha kontroll til eksamen sliter med - du er ikke den første som først har funnet grunn til å trekke deg for så å mobilisere i siste øyeblikk. Jeg tror en relativt stor andel av studentmassen ville kunne kjenne seg igjen, i allefall gjør jeg det.-)

Jeg hadde også en gang en faglærer som kjeftet så mye at jeg skrev den semesteroppgaven jeg mente jeg ikke kunne rekke å få gjort i løpet av tre dager, og resultatet var helt ok.

Velkommen til de "eksamensgale studenters forbund"...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flinkpike

Hei Bugge-jenta!

GRATULERER med vel gjennomført eksamen - tross alle odds! Dette kan kanskje ses på som et tegn på at du virkelig har begynt å få det bedre med deg selv?!

Du har all grunn til å være stolt av deg selv! Forøvrig har du kommet med så mange konstruktive, hjertevarme innspill her på forumet, som forteller at du har mye å være stolt over!! (Utfordringen er gjerne å ta det innover seg..)

Jeg krysser fingrene for at du får et eksamensresultat du vil være fornøyd med, forholdene tatt i betraktning. Det går som oftest bedre enn man tror, eller bare tør håpe på! Hilsen en som har "vært i dine sko".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, bugge!

Der ser du hva du klarer når du virkelig VIL!

Tenk at du skrev en besvarelse på 14 sider! Imponerende! Det går vel ikke an å skrive 14 sider om ingen ting. Så jeg tror du står med glans!

Dessuten hadde nok ikke faglæreren din anbefalt deg å gå opp til eksamen hvis han ikke trodde du skulle greie det. Han har vel litt peiling på hva du er god for.

Du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Modig er du også. Tror ikke jeg hadde turt å gå opp til eksamen etter så lang sykdomsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...