Gå til innhold

Hunden må jo få gå løs i huset (udelikat innlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest Hot dog
Skrevet

Jeg kom ned trappa i dag morres, og kjente en rar lukt.

Bikkjene, har to av dem, er innlokte på vaskerommet med tilhørende gang om natta. (delt fra kjøkken med trappegrind.)

Joda, den store hunden hadde hatt noe som kan minne om omgangssjuke i løpet av natta.

Det var altså spy og dritt over alt, en 6 store hauger og resten av gulvene var dekket av mindre dråper og hauger.

Takk og lov så står jeg opp en halvtime "for tidlig" slik at jeg kan kose meg med kaffe og røyk før resten av huset skal opp.

Fin, fint i dag, for jeg brukte 35 minutter på det griseriet.

Skuffing av klin først og skuring av gulv for hånd i glovarmt såpevann etterpå.

Litt av en start på dagen, og selv med handsker på og skurede never etterpå så var det nesten litt vemmelig å smøre niste til resten av gjengen senere.

Lukta sitter i neseborene ennå og jeg tror ikke jeg vil være særlig matlysten på noen timer.

Det eneste komiske med dette er å tenke på tidligere tråder her inne, hyl og skrik fra folk som mener dyr er jevne med mennesket og at de skakkars dyra må jo få gå løse i hele huset.

Ha ha sier jeg bare, dere har aldri, ALDRI hatt stor hund med "omgangssyke", det er nå helt sikkert.

:)

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• flisa

6

• mrxx

5

• frosken

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi lar også hunden få gå løs i huset, i alle fall i en del av rommene, soverom, kjøkken og til dels bad er "off limits".

Det hadde jo uansett vært noe gris å tørke opp etter hunden, og når den slapp å ligge i sitt eget spy, så hadde nok hunden det tross alt bedre.

Og joda, vår hund har også hatt et par sånne episoder, men det er jo noe som skjer svært sjelden da.

mil1365380270
Skrevet

Hvis du ikke hadde lukket inn hundene hadde du kanskje fått med deg at den ville ut?

Jeg ser verdien av at hunden ikke får adgang til hele huset, men det er forskjell på det, og å sperre den inne i et lite rom mange timer hver dag. De har det sikkert bedre når de har selskap også. Selv om den ene kanskje ikke syntes det var så topp med selskap akkurat i natt? ;-)

Har vasket litt diare og oppkast, men det ekleste var da jeg tråkket i noe mykt og varmt på vei til badet en morgen *urgh* ;-)

Gjest Hot dog
Skrevet

Hvis du ikke hadde lukket inn hundene hadde du kanskje fått med deg at den ville ut?

Jeg ser verdien av at hunden ikke får adgang til hele huset, men det er forskjell på det, og å sperre den inne i et lite rom mange timer hver dag. De har det sikkert bedre når de har selskap også. Selv om den ene kanskje ikke syntes det var så topp med selskap akkurat i natt? ;-)

Har vasket litt diare og oppkast, men det ekleste var da jeg tråkket i noe mykt og varmt på vei til badet en morgen *urgh* ;-)

Fått med meg at den ville ut?

Det var i natt det hendte da, og det er kun en barnegrind som deler så hadde hunden sagt fra hadde jeg hørt det i etg.over.

Forskjellen med å ha dem innlokket om natta og ikke er at nå har jeg måttet skure de to rommene to ganger i steden for å lempe ut alt av tepper og ting og tang for å skure et hus på over 200 kvm.

Maken til griseri har jeg aldri sett på de mange årene jeg har hatt hund.

Gjest Hot dog
Skrevet

Vi lar også hunden få gå løs i huset, i alle fall i en del av rommene, soverom, kjøkken og til dels bad er "off limits".

Det hadde jo uansett vært noe gris å tørke opp etter hunden, og når den slapp å ligge i sitt eget spy, så hadde nok hunden det tross alt bedre.

Og joda, vår hund har også hatt et par sånne episoder, men det er jo noe som skjer svært sjelden da.

Rommene er så store at hunden hadde klart å lage seg en liggeplass uten griseri.

Den lille hunden var også "lukket inne" på en liten plass og så helt hysterisk ut da jeg kom ned.

Aldri, ALDRI om noen av mine hunder skal få gå løs i hele huset om natta eller når jeg er borte.

Liksom en trøst at hunden har det bedre når en annen må niskure 200 kvm liksom.

Ikke fanden,nei, not me.

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Rommene er så store at hunden hadde klart å lage seg en liggeplass uten griseri.

Den lille hunden var også "lukket inne" på en liten plass og så helt hysterisk ut da jeg kom ned.

Aldri, ALDRI om noen av mine hunder skal få gå løs i hele huset om natta eller når jeg er borte.

Liksom en trøst at hunden har det bedre når en annen må niskure 200 kvm liksom.

Ikke fanden,nei, not me.

Ta deg en kaffekopp du også og vit at jeg føler med deg. Den lukta er noe en ikke glemmer i løpet av de første timene. Bra du ikke hadde hundene løse over hele huset.

Annonse

Skrevet

Hvis hunden har spydd seks ganger, bør du kanskje ta den med til dyrlege?

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Bra noen er litt våken :-)

*sjenker meg en kaffe til*

Gjest Hot dog
Skrevet

Ta deg en kaffekopp du også og vit at jeg føler med deg. Den lukta er noe en ikke glemmer i løpet av de første timene. Bra du ikke hadde hundene løse over hele huset.

Det har du rett i.

Jeg blir helt oppgitt over folk som mener dyr er helt opptil mennesket og skal behandles deretter.

Kjære vene, vi driver jo ikke å dytter i oss alskens skitt når vi går ut en tur da.

Jeg tør ikke tenke på hvordan huset ville hatt sett ut med dem løse i natt.

Har hatt hund/dyr i mange år og aldri sett lignende.

Stakkaren kan jo ikke noe for at han er uvel, men kjære vakre vene, heller innelokt på natta enn at jeg skal skure hele huset.

Tror aldri jeg hadde følt at det ble rent heller jeg, men minnene om hvordan det så ut på vaskerommet ferskt i hodet.

*grøsser*

Skrevet

Minner meg på venner av meg som hadde hundene i gang/bad om natta. De syns de hadde hørt lyder om natta, sjekket ikke. Om morgenen lå hunden død på badegulvet, hadde fått magedreining. Mannen i huset var vetreinær, og de hadde selvfølgelig reddet hunden om de hadde hørt den... Tar jo en stund å dø av magedreining.

Så jeg vil tippe at du hadde hørt at hunden ville ut dersom den hadde vært nærmere soverommet.

Gjest Hot dog
Skrevet

Selvsakt skjønner jeg at hunden ikke er ved sine fulle fem.

Jeg var dum nok til å forære ham et bein med litt godis på forleden dag og det er nok det som er årsaken.

Lærdom, ikke gi en hund med sart mage annet enn hundefòr.

Skrevet

Selvsakt skjønner jeg at hunden ikke er ved sine fulle fem.

Jeg var dum nok til å forære ham et bein med litt godis på forleden dag og det er nok det som er årsaken.

Lærdom, ikke gi en hund med sart mage annet enn hundefòr.

Kjenner til det ja.... Mitt problem er bare at "barnevakta" til hunden stapper i ham alt mulig uansett hva jeg sier. Resultat: dårlig mage.

Skrevet

Det har du rett i.

Jeg blir helt oppgitt over folk som mener dyr er helt opptil mennesket og skal behandles deretter.

Kjære vene, vi driver jo ikke å dytter i oss alskens skitt når vi går ut en tur da.

Jeg tør ikke tenke på hvordan huset ville hatt sett ut med dem løse i natt.

Har hatt hund/dyr i mange år og aldri sett lignende.

Stakkaren kan jo ikke noe for at han er uvel, men kjære vakre vene, heller innelokt på natta enn at jeg skal skure hele huset.

Tror aldri jeg hadde følt at det ble rent heller jeg, men minnene om hvordan det så ut på vaskerommet ferskt i hodet.

*grøsser*

Fikk meg til å tenke på at hunder og barn er ganske like da: "døtter i seg all mulig dritt".

Annonse

Gjest Hot dog
Skrevet

Minner meg på venner av meg som hadde hundene i gang/bad om natta. De syns de hadde hørt lyder om natta, sjekket ikke. Om morgenen lå hunden død på badegulvet, hadde fått magedreining. Mannen i huset var vetreinær, og de hadde selvfølgelig reddet hunden om de hadde hørt den... Tar jo en stund å dø av magedreining.

Så jeg vil tippe at du hadde hørt at hunden ville ut dersom den hadde vært nærmere soverommet.

Det kan avkreftes da hunden har sakt fra før, og jeg våkner av det uten problemer.

Denne gangen har han av en eller annen grunn ikke sakt fra.

Grunnen kan være at han normalt kjenner i god tid når han må ut og at han derfor har tid til å gjø.

I natt har han ant. fått det på "styrt" og ikke brydd seg med å si ifra da det alikavel går galt.

Slik jeg kjenner dyret er det dette som har skjedd.

Gjest Hot dog
Skrevet

Fikk meg til å tenke på at hunder og barn er ganske like da: "døtter i seg all mulig dritt".

Er nok noe i det ja.

Med en hund kan det være nok med fòrbytte, er det ikke riktig mat tar den til å ete sin egen møkk.

Katteavføring går gjerne også med.

Skulle kanskje begynt å lufte dem med munnkurv ;)

Skrevet

Det kan avkreftes da hunden har sakt fra før, og jeg våkner av det uten problemer.

Grunnen kan være at han normalt kjenner i god tid når han må ut og at han derfor har tid til å gjø.

I natt har han ant. fått det på "styrt" og ikke brydd seg med å si ifra da det alikavel går galt.

OK! Da høres det greit ut!

Skrevet

"sagt fra"

Gjest Hot dog
Skrevet

"sagt fra"

Ahaaa...another Leifekompis

Skrevet

jeg fatter ikke at dere orker i det hele tatt.

Skrevet

jeg fatter ikke at dere orker i det hele tatt.

Det er vel det samme svaret som mange uten barn har lyst til å si når de leser om foreldre som tørker opp spy og bøsj etter ungene sine! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...