Gå til innhold

Hunden må jo få gå løs i huset (udelikat innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok noe i det ja.

Med en hund kan det være nok med fòrbytte, er det ikke riktig mat tar den til å ete sin egen møkk.

Katteavføring går gjerne også med.

Skulle kanskje begynt å lufte dem med munnkurv ;)

*KVALM*

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• flisa

6

• mrxx

5

• frosken

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er vel det samme svaret som mange uten barn har lyst til å si når de leser om foreldre som tørker opp spy og bøsj etter ungene sine! ;-)

Ja, meg inkludert før jeg fikk barn - heldigvis "får" man ikke dyr sånn uten videre - hehe

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Ja, meg inkludert før jeg fikk barn - heldigvis "får" man ikke dyr sånn uten videre - hehe

Vet du, hundeeiere kan faktisk bli litt såret over slike kommentarer.

Skrevet

Minner meg på venner av meg som hadde hundene i gang/bad om natta. De syns de hadde hørt lyder om natta, sjekket ikke. Om morgenen lå hunden død på badegulvet, hadde fått magedreining. Mannen i huset var vetreinær, og de hadde selvfølgelig reddet hunden om de hadde hørt den... Tar jo en stund å dø av magedreining.

Så jeg vil tippe at du hadde hørt at hunden ville ut dersom den hadde vært nærmere soverommet.

Enig:-) Vår har alltid klart å vekke meg slik at han kommer seg ut i tide! Han står ved siden av sengen min og dytter i meg med snuten dersom det er viktig nok å få vekket meg.

Skrevet

Nei, man må gjøre noe aktivt, mens enkelte barn kommer rekandes på ei fjøl!

Men selv om barna kommer nettopp rekandes, så er de aller aller fleste glad for at de har barn, selv om det er litt spy og bæsj innimellom.

Akkurat som hundeeiere synes det er "verdt" å ha hun selv om spyog bæsj er ille - DER også! ;-)

Skrevet

*KVALM*

*he he* og OGJEN må jeg få trekke parallellen til barn! ;-)

Har du aldri opplevd barn som stapper alt mulig rart inn i munnen? *S*

Ps: For ordens skyld: Jeg har ikke hund! ;-) Men jeg kan godt se gleden ved å ha det, til tross for fordøyelsen dens! *S*

Annonse

Gjest Hot dog
Skrevet

jeg fatter ikke at dere orker i det hele tatt.

Du har helt rett.

Har hatt dyr i alle år, men nå begynner jeg å bli ferdig med dette.

Nå er det slik at når dyra forsvinner så blir det ikke noen flere.

Javisst er dyr hærlige, trofaste, gode, men de krever virkelig en god del av en.

Og det er ikke alltid livet er like rolig for å si det sånn.

:)

Skrevet

Nei, man må gjøre noe aktivt, mens enkelte barn kommer rekandes på ei fjøl!

Men selv om barna kommer nettopp rekandes, så er de aller aller fleste glad for at de har barn, selv om det er litt spy og bæsj innimellom.

Akkurat som hundeeiere synes det er "verdt" å ha hun selv om spyog bæsj er ille - DER også! ;-)

Vi har en hund på snart 3 år, og jeg kan love at vi har tørket opp langt mindre spy og bæsj etter han, enn om vi hadde hatt et tre år gammelt barn... hehe

Gjest Hot dog
Skrevet

Vet du, hundeeiere kan faktisk bli litt såret over slike kommentarer.

Det kan de jo, men det er jo greit at vi ikke er for hårsåre heller da.

Hunder er trofaste, gode, snille - for det meste - og masse annet positivt.

Men det er ikke koselig når hunden spiser opp de nye skoene dine, spyr og driter til langt oppetter veggen, kommer seg løs og dreper naboens and.

Det er dyr tross alt, på tross av hvor glade vi er i dem.

Og jeg har full forståelse for at ikke alle folk er like begeistret for dyret mitt som meg, for hår, hopping og spretting, uhell uten sidestykke mm.

Gjest Hot dog
Skrevet

Enig:-) Vår har alltid klart å vekke meg slik at han kommer seg ut i tide! Han står ved siden av sengen min og dytter i meg med snuten dersom det er viktig nok å få vekket meg.

Selv trente hunder kan tie stille i satte situasjoner vet du.

Denne hunden sier "alltid" i fra ellers, i natt gjorde han det ikke.

Ant. kommer det av at han fikk det på "styrt" og at det da "ikke var noe poeng" i å bruke energi på å larme da det alikavel kom fort.

Gjest Hot dog
Skrevet

*he he* og OGJEN må jeg få trekke parallellen til barn! ;-)

Har du aldri opplevd barn som stapper alt mulig rart inn i munnen? *S*

Ps: For ordens skyld: Jeg har ikke hund! ;-) Men jeg kan godt se gleden ved å ha det, til tross for fordøyelsen dens! *S*

Jeg har hund, og har alltid hatt det,

men jeg ser ikke sjarmen ved at den dytter i seg møkk og lort, kattens skitt eller sin egen

;)

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Det kan de jo, men det er jo greit at vi ikke er for hårsåre heller da.

Hunder er trofaste, gode, snille - for det meste - og masse annet positivt.

Men det er ikke koselig når hunden spiser opp de nye skoene dine, spyr og driter til langt oppetter veggen, kommer seg løs og dreper naboens and.

Det er dyr tross alt, på tross av hvor glade vi er i dem.

Og jeg har full forståelse for at ikke alle folk er like begeistret for dyret mitt som meg, for hår, hopping og spretting, uhell uten sidestykke mm.

Poenget mitt er at kanskje en skulle ikke si mere negativt om andres hunder enn en selv tåler å høre om sine egne unger.

Skrevet

Det har du rett i.

Jeg blir helt oppgitt over folk som mener dyr er helt opptil mennesket og skal behandles deretter.

Kjære vene, vi driver jo ikke å dytter i oss alskens skitt når vi går ut en tur da.

Jeg tør ikke tenke på hvordan huset ville hatt sett ut med dem løse i natt.

Har hatt hund/dyr i mange år og aldri sett lignende.

Stakkaren kan jo ikke noe for at han er uvel, men kjære vakre vene, heller innelokt på natta enn at jeg skal skure hele huset.

Tror aldri jeg hadde følt at det ble rent heller jeg, men minnene om hvordan det så ut på vaskerommet ferskt i hodet.

*grøsser*

Jeg synes det er helt greit at du velger å sperre hundene inne om natta, men skjønner ikke hvorfr du synes det er problematisk at andre ikke gjør det. Poenget må vel være at hundene har det bra og at eierne trives ?

Annonse

Gjest Hot dog
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at du velger å sperre hundene inne om natta, men skjønner ikke hvorfr du synes det er problematisk at andre ikke gjør det. Poenget må vel være at hundene har det bra og at eierne trives ?

Bevares, det er slettes ikke noe problem for meg at andre gjør dette.

Som du sier, så lenge eiere og dyr er fornøyde så er jo alt helt topp.

Men jeg sa med humoristisk snært at "dere har aldri hatt stor hund med omgangssyke", og det var forde at om folk hadde hatt den sjauen som jeg har hatt i natt hadde de helt sikkert ikke tort å slippe hunden løs nattestid en gang til.

Jeg har overhode ingen problem med andres dyrehold, har - som du sikkert har lest nok om nå - mer enn nok med mitt eget.

Skrevet

Fytti helvete, dette er nok en påminnelse for meg at jeg ALDRI skal ha hund:-)

Hunder lukter generelt vondt og har de vært ute en tur i regnvær, så oser det. I tillegg er det ofte hår overalt i huset. Nei, takke meg til.

Men jeg skjønner godt at man blir glad i disse skapningene når man først har dem.

Skrevet

Det er vel det samme svaret som mange uten barn har lyst til å si når de leser om foreldre som tørker opp spy og bøsj etter ungene sine! ;-)

Kanskje, men bakdelen med en hund er at den aldri blir voksen nok til å klare seg selv, som et barn gjør.

Dette er som å ha små barn i huset hele tiden og som fortsetter på dette stadiet så lenge de lever.

Gjest Hot dog
Skrevet

Fytti helvete, dette er nok en påminnelse for meg at jeg ALDRI skal ha hund:-)

Hunder lukter generelt vondt og har de vært ute en tur i regnvær, så oser det. I tillegg er det ofte hår overalt i huset. Nei, takke meg til.

Men jeg skjønner godt at man blir glad i disse skapningene når man først har dem.

Ja, ta det som en advarsel ;)

Klart man er glad i dyrene sine, men det gjør jo ikke de uheldige dagene noe mindre fæle av den grunn.

Jeg er faktisk litt sliten av det selv, så når disse bestemmer seg for å dra så blir det ikke mer dyr her i huset.

Skrevet

Selv trente hunder kan tie stille i satte situasjoner vet du.

Denne hunden sier "alltid" i fra ellers, i natt gjorde han det ikke.

Ant. kommer det av at han fikk det på "styrt" og at det da "ikke var noe poeng" i å bruke energi på å larme da det alikavel kom fort.

Alle kan selvfølgelig bli sjuke :-) Det er du som har valgt å blande inn dette med forskjellig syn på hvor fritt hunder får ferdes i hjemmet, så du har bedt om å få litt motstand. Misunner deg forøvrig slett ikke starten på dagen!!!

Skrevet

Bevares, det er slettes ikke noe problem for meg at andre gjør dette.

Som du sier, så lenge eiere og dyr er fornøyde så er jo alt helt topp.

Men jeg sa med humoristisk snært at "dere har aldri hatt stor hund med omgangssyke", og det var forde at om folk hadde hatt den sjauen som jeg har hatt i natt hadde de helt sikkert ikke tort å slippe hunden løs nattestid en gang til.

Jeg har overhode ingen problem med andres dyrehold, har - som du sikkert har lest nok om nå - mer enn nok med mitt eget.

Angrer litt på at jeg ikke bare var grei nok til å uttrykke min sympati umiddelbart!

Gjest Hot dog
Skrevet

Alle kan selvfølgelig bli sjuke :-) Det er du som har valgt å blande inn dette med forskjellig syn på hvor fritt hunder får ferdes i hjemmet, så du har bedt om å få litt motstand. Misunner deg forøvrig slett ikke starten på dagen!!!

Jeg har ikke problemer med motstand.

Og kan som hundeeier bukke for både gode og dårlige sider ved å ha hund.

Tråden ble laget på grunnlag av noen svar jeg leste her om dagen.

Det var liksom slik at hunden ikke burde stå innelukket om den ikke hadde panoramautsikt omtrent.

Jeg mente og mener fortsatt at disse som sier slikt ikke har hatt tilstede en stor hund med den omgangssyken som min har vært rammet av nå.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...