Gjest Hot dog Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Angrer litt på at jeg ikke bare var grei nok til å uttrykke min sympati umiddelbart! Slapp av frosk, ingen skade skjedd 0 Siter
Gjest misunner deg ikke Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Så lenge de ikke er på det begrensede området en tilsvarende lang periode på dagtid også, så er det vel greit. men syv timer om natten og kanskje åtte timer om dagen, uten å se noe annet enn en gang og et vaskerom, det synes jeg ikke er noe hundeliv. Tørke opp etter omgangssyke er ekkelt! Min erfaring er heldigvis at hundene går til døren (eller så langt de rekker), og kaster opp / har diare der, hvis de ikke klarer å påkalle eieren. Så uansett om de har hatt begrenset eller ubegrenset plass, har de vært syke på et begrenset område, stort sett foran utgangsdøren. Misunner deg ikke morgenjobben.. Håper alt lukter fioler når du kommer hjem, og at ikke hundene er alene før du er sikker på at de er helt friske.. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Fytti helvete, dette er nok en påminnelse for meg at jeg ALDRI skal ha hund:-) Hunder lukter generelt vondt og har de vært ute en tur i regnvær, så oser det. I tillegg er det ofte hår overalt i huset. Nei, takke meg til. Men jeg skjønner godt at man blir glad i disse skapningene når man først har dem. Vår hund lukter ikke vondt (ikke bare noe vi sjøl sier, andre har kommentert det som en positiv ting). Selv når den har vært ute i regnet lukter det knapt av den! Og oppkast og annet griseri har kun forekommet noen svært få ganger i løpet av de snart 3 årene han har vært hos oss. :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Så lenge de ikke er på det begrensede området en tilsvarende lang periode på dagtid også, så er det vel greit. men syv timer om natten og kanskje åtte timer om dagen, uten å se noe annet enn en gang og et vaskerom, det synes jeg ikke er noe hundeliv. Tørke opp etter omgangssyke er ekkelt! Min erfaring er heldigvis at hundene går til døren (eller så langt de rekker), og kaster opp / har diare der, hvis de ikke klarer å påkalle eieren. Så uansett om de har hatt begrenset eller ubegrenset plass, har de vært syke på et begrenset område, stort sett foran utgangsdøren. Misunner deg ikke morgenjobben.. Håper alt lukter fioler når du kommer hjem, og at ikke hundene er alene før du er sikker på at de er helt friske.. Det med at de går til døren er vår erfaring også. 0 Siter
Gjest Iznowgood_007 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Vår hund lukter ikke vondt (ikke bare noe vi sjøl sier, andre har kommentert det som en positiv ting). Selv når den har vært ute i regnet lukter det knapt av den! Og oppkast og annet griseri har kun forekommet noen svært få ganger i løpet av de snart 3 årene han har vært hos oss. :-) Hva slags rase har dere? Min hund lukter heller ikke 'hund' :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hva slags rase har dere? Min hund lukter heller ikke 'hund' :-) Hovawart (ja, en lite kjent og forholdsvis sjelden rase) www.hovawart.no om du skulle ønske å se bilder eller vite mer :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Vår hund lukter ikke vondt (ikke bare noe vi sjøl sier, andre har kommentert det som en positiv ting). Selv når den har vært ute i regnet lukter det knapt av den! Og oppkast og annet griseri har kun forekommet noen svært få ganger i løpet av de snart 3 årene han har vært hos oss. :-) Skal ikke si at deres hund ikke lukter. Men generelt så lukter hunder vondt. Jeg kjenner det svært godt i og med at jeg ikke er vant til lukten av hund. Liker heller ikke hunder som hopper på meg, dessverre svært mange hunder som gjør det. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Skal ikke si at deres hund ikke lukter. Men generelt så lukter hunder vondt. Jeg kjenner det svært godt i og med at jeg ikke er vant til lukten av hund. Liker heller ikke hunder som hopper på meg, dessverre svært mange hunder som gjør det. Det er folk som ikke selv har hund, og som sjelden omgås hunder som har bemerket dette i positive ordelag. Enig i at det er en uting at hunder hopper. Det er et instinkt hos hunder (de vil hilse i ansiktshøyde, slik de gjør seg i mellom), men selvsagt skal man gjøre sitt beste for å avvenne hunden med dette. Vår hund hopper sjeldnere og sjeldnere nå heldigvis. Dersom han ikke får hilse på gjester som kommer er han imidlertid ikke særlig fornøyd, og vil stadig prøve å komme bort. Men for all del, jeg har selv vært livredd hunder, og hatet å komme i kontakt med hunder sjøl. Så jeg har det fortsatt i bakhodet... 0 Siter
Gjest Iznowgood_007 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hovawart (ja, en lite kjent og forholdsvis sjelden rase) www.hovawart.no om du skulle ønske å se bilder eller vite mer :-) Ja da vet jeg hvordan hund det er. Jeg har det stikk motsatte på hundeskalaen, italiener. De lukter heller ikke. 0 Siter
Gemini Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Ja da vet jeg hvordan hund det er. Jeg har det stikk motsatte på hundeskalaen, italiener. De lukter heller ikke. Italiener? Er det Italiensk mynde? (Hadde aldri hørt om hund kalt italiener, så jeg måtte søke litt...) 0 Siter
Gjest Iznowgood_007 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Italiener? Er det Italiensk mynde? (Hadde aldri hørt om hund kalt italiener, så jeg måtte søke litt...) Ja, mynde. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det er folk som ikke selv har hund, og som sjelden omgås hunder som har bemerket dette i positive ordelag. Enig i at det er en uting at hunder hopper. Det er et instinkt hos hunder (de vil hilse i ansiktshøyde, slik de gjør seg i mellom), men selvsagt skal man gjøre sitt beste for å avvenne hunden med dette. Vår hund hopper sjeldnere og sjeldnere nå heldigvis. Dersom han ikke får hilse på gjester som kommer er han imidlertid ikke særlig fornøyd, og vil stadig prøve å komme bort. Men for all del, jeg har selv vært livredd hunder, og hatet å komme i kontakt med hunder sjøl. Så jeg har det fortsatt i bakhodet... At jeg ikke liker at hunder hopper er ikke fordi jeg er redd hunder, men mest fordi jeg ikke ønsker det. I tillegg kan den være møkkete også. Nabohunden gikk løs i en periode og den var fæl til å hoppe. En morgen jeg skulle hente avisen kom den og hoppet, så søla skvatt. Jeg fikk den unna, men da jeg kom tilbake hoppet den på nytt. Ble så forbannet at jeg tok tak i hunden i nakkeskinnet og slo den sidelengs i bakken, så søla skvatt rundt oss begge. Ikke pent gjort men hunden har ikke hoppet på med siden. Men som sagt, jeg skjønner godt at man blir glad i dem. Hadde jeg pådratt meg hund, så hadde jeg tatt godt vare på den. 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Nei, man må gjøre noe aktivt, mens enkelte barn kommer rekandes på ei fjøl! Men selv om barna kommer nettopp rekandes, så er de aller aller fleste glad for at de har barn, selv om det er litt spy og bæsj innimellom. Akkurat som hundeeiere synes det er "verdt" å ha hun selv om spyog bæsj er ille - DER også! ;-) Jeg skjønner det 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Du har helt rett. Har hatt dyr i alle år, men nå begynner jeg å bli ferdig med dette. Nå er det slik at når dyra forsvinner så blir det ikke noen flere. Javisst er dyr hærlige, trofaste, gode, men de krever virkelig en god del av en. Og det er ikke alltid livet er like rolig for å si det sånn. Jeg er nok for lat 0 Siter
frosken Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg har ikke problemer med motstand. Og kan som hundeeier bukke for både gode og dårlige sider ved å ha hund. Tråden ble laget på grunnlag av noen svar jeg leste her om dagen. Det var liksom slik at hunden ikke burde stå innelukket om den ikke hadde panoramautsikt omtrent. Jeg mente og mener fortsatt at disse som sier slikt ikke har hatt tilstede en stor hund med den omgangssyken som min har vært rammet av nå. Det hender jeg ikke vet hvor bikkja er, og da kan det være lurt å se etter om jeg har latt bildøren stå åpen. I såfall går han og legger seg i buret sitt i bilen:-) 0 Siter
Gjest Hot dog Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det hender jeg ikke vet hvor bikkja er, og da kan det være lurt å se etter om jeg har latt bildøren stå åpen. I såfall går han og legger seg i buret sitt i bilen:-) Sånn gjør gjerne denne her også. Det er to ting i livet : bil og ball En gang jeg var hos noen for en periode bandt jeg ham i hengerfeste på bilen når han skulle stå ute litt på dagen, slik brukte han bilen (st.v) som liggeplass når han ikke snuste rundt. Toppers syntes han som ikke kunne stått ute noe bedre sted. Men da skal jeg si jeg fikk høre det gett, dyreplageri var det, å binde hunden til bilen sånn. Ja, ja, hva skal en si. (Kjefta kjerringa tilbake jeg da men, som alltid og som her inne for den saks skyld tråkker man alltid noen på tærne) 0 Siter
Moraki Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Skal ikke si at deres hund ikke lukter. Men generelt så lukter hunder vondt. Jeg kjenner det svært godt i og med at jeg ikke er vant til lukten av hund. Liker heller ikke hunder som hopper på meg, dessverre svært mange hunder som gjør det. Jeg synes det er flere mennesker enn dyr som lukter vondt. 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Poenget mitt er at kanskje en skulle ikke si mere negativt om andres hunder enn en selv tåler å høre om sine egne unger. Jeg skrev om dyrehold - ikek om en spesiell hund, syns ikke det kan sammenlignes med "barnehold"..... Det har faktisk eksistert hunder på denne jord som til og med jeg har likt - jeg vil likevel ikke ha dyr selv. 0 Siter
karisma Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Usj! Jeg kan vel ikke klage jeg da, som bare har hatt en datter med spysyke i natt. 0 Siter
Gjest Hot dog Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Usj! Jeg kan vel ikke klage jeg da, som bare har hatt en datter med spysyke i natt. He he, er jo ikke så lett å ha syke barn heller da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.