Gå til innhold

Tatovering av tre prikker

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

Kom på spørsmål når jeg leste tråd under her, hehe. Har sett at enkelte mannfolk har tatovert tre prikker (mersom punktene på en trekant) på hånda, like oppenfor tommel og pekefinger. Hva betyr dette?

laguna1365380434
Skrevet

Det er "bomsemerket"

Forenklet sjømannstatovering, istedet for kors, anker og hjerte, symboliserer prikkene tro, håp og kjærlighet..

:-)

lalala1365380457
Skrevet

Det er "bomsemerket"

Forenklet sjømannstatovering, istedet for kors, anker og hjerte, symboliserer prikkene tro, håp og kjærlighet..

:-)

ah =) trodde kanskje det hadde noe med sjømenn og gjøre, men var usikkert. så nå vet jeg det =) tusen takk!

laguna1365380434
Skrevet

ah =) trodde kanskje det hadde noe med sjømenn og gjøre, men var usikkert. så nå vet jeg det =) tusen takk!

Bare hyggelig! :-)

Skrevet

Det har på en måte det. De som dro til sjøs og ikke turte eller ville ta en ordentlig tatovering, tattoverte de tre prikkene. Det er sånn ca. lite harry som et anker :-)

".................................."

Skrevet

Det har på en måte det. De som dro til sjøs og ikke turte eller ville ta en ordentlig tatovering, tattoverte de tre prikkene. Det er sånn ca. lite harry som et anker :-)

like

"................................."

lalala1365380457
Skrevet

hehe, ok =) takk!

Gjest girasol
Skrevet

I Spania har jeg vørt borti at de tre prikkene ikke bare brukes for sjømenn, men for alle som vil være boms! F.eks.gjenger, narkomane, "tøffinger", de som har gitt opp, samfunnets bakgråd e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...