Gå til innhold

Har ikke lyst!!!


m.s77

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Nå har jeg vært hos psykiateren min, og han mener at jeg er ganske utslitt og har lov til å være sliten. Godt var det å få bekreftet det iallefall:)

Han mener nå at jeg skal begynne og kombinere Efexor med Cipramilen. Det har jeg ikke mye lyst til! Har ikke lyst til å bruke medisiner i det hele tatt... Er det noen her som har erfaring med Efexor? Og blanding av to typer preparater? Burde jeg gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickgirl

Hei på deg.

Jeg skjønner ikke helt, har du skrevet inn her et annet sted som jeg ikke finner?? Du skriver jo ikke om du har en diagnose av noe slag...?? En psykolog/psykiater skriver vel ikke ut medikamenter fordi pasienten er sliten? Det er mange ting her i livet vi blir slitne og tappet av, og om det ikke ligger noe psykisk sykdom til grunn så syns jeg du skal prøve å jobbe deg igjennom uten medisiner. Om det er noe i livet ditt du blir utslitt av eller om det er noe du har opplevd som sliter på deg så håper jeg du går inn for å jobbe med dette isteden. Medisiner løser jo ikke årsaken i slike tilfeller!!

Gå inn på en terapiform som hjelper deg med å få taket på livet ditt fra ståstedet du er på nå!

Dette er mitt råd til deg, uten at jeg vet noe som helst om grunnen til at du sliter i livet ditt.

Oppmuntringsklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Jeg skjønner ikke helt, har du skrevet inn her et annet sted som jeg ikke finner?? Du skriver jo ikke om du har en diagnose av noe slag...?? En psykolog/psykiater skriver vel ikke ut medikamenter fordi pasienten er sliten? Det er mange ting her i livet vi blir slitne og tappet av, og om det ikke ligger noe psykisk sykdom til grunn så syns jeg du skal prøve å jobbe deg igjennom uten medisiner. Om det er noe i livet ditt du blir utslitt av eller om det er noe du har opplevd som sliter på deg så håper jeg du går inn for å jobbe med dette isteden. Medisiner løser jo ikke årsaken i slike tilfeller!!

Gå inn på en terapiform som hjelper deg med å få taket på livet ditt fra ståstedet du er på nå!

Dette er mitt råd til deg, uten at jeg vet noe som helst om grunnen til at du sliter i livet ditt.

Oppmuntringsklem fra meg.

Hei nickgirl:) sorry, tenkte ikke på det.. Har skrevet inn her flere ganger men det begynner å bli en stund siden. Jeg har panikkangst og GAD. Blir liksom ikke bra. slitt siden før jul og er helt tappet for krefter føler jeg. Hadde dette for 4 år siden også, men da ble jeg "bra" etter 3 uker, og har gått på cipramil siden. men prøvde og kutte dem i begynnelsen av desember, og da var helv...løs:) stor klem til deg oxo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nickgirl:) sorry, tenkte ikke på det.. Har skrevet inn her flere ganger men det begynner å bli en stund siden. Jeg har panikkangst og GAD. Blir liksom ikke bra. slitt siden før jul og er helt tappet for krefter føler jeg. Hadde dette for 4 år siden også, men da ble jeg "bra" etter 3 uker, og har gått på cipramil siden. men prøvde og kutte dem i begynnelsen av desember, og da var helv...løs:) stor klem til deg oxo

Hej..

Så innlegget!

Å endelig noen som føler seg slik jeg kanskje føler meg..? Føler meg dagelig ebbet ut av krefter og energi..

Helt uten videre. Eneste jeg tenker på er å sove nesten.. er grusomt.. Så takler jeg heller ikke sove, for da "for jeg ikke levd livet.." går glipp av noe liksom.

Men uansett om jeg sover lenge, føler jeg meg like energilaus og sliten.

- Noe som også komb. m depresjoner. Jeg merker det i allefall.

Når det er slik på tider av dagen, blir jeg bare sur og sliten.

Å er liksom ikke den "blide" jenta jeg ønsker å være.

Må anstrenge meg for å holde meg på bena, snakke osv..

For foreldrene mine mener dem jeg bare er giddalaus.

Men det er helT GRUSOMT å ikke fungere=(..herregud..

Er jo egentlig en blid jente.. Men uten energi.

Prøver å spise sunt t tider, ta vitamin, jern osv.

Sjekket blodet, ikke noe galt m det... Var blodfattig for n stund tilbake ..

Men ikke nå. Så jeg forstår bare ikke hva som er galt=(å det irriterer meg så grusomt:(uff...

Jaja. noen andre som har dt slik, eller vet hva dt kan være??

Jeg føler at når jeg er sånn, får jeg ikke "nådd ut med det jeg vil si". I forhold til når jeg har energi og er blid, snakker jg hele tiden:D det er dt som er så rart at jg blir sånn slapp og trøtt og deppa osv... :S uff..

Klem fra moi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nickgirl:) sorry, tenkte ikke på det.. Har skrevet inn her flere ganger men det begynner å bli en stund siden. Jeg har panikkangst og GAD. Blir liksom ikke bra. slitt siden før jul og er helt tappet for krefter føler jeg. Hadde dette for 4 år siden også, men da ble jeg "bra" etter 3 uker, og har gått på cipramil siden. men prøvde og kutte dem i begynnelsen av desember, og da var helv...løs:) stor klem til deg oxo

Hei m.s77....

Jeg sliter m litt av det samme som deg...det tok relativt lang tid før medisinen tok knekken på symptomene mine( 3 mnd) (går på 20 mg cipralex), men nå er energien på vei tilbake, og boble/uvirkelighetsfølesen er helt borte :)..mulig cipramilen ikke er nok for deg ,og at psyk. din vil sette igang m kombinasjonsbeh av 2 typer meds. Tror at effexor også virker på nodrnalin(tror cipramil bare virker på serotonin), noe som visstnok også har innv. på angst og dep. Ønsker deg lykke til..du blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej..

Så innlegget!

Å endelig noen som føler seg slik jeg kanskje føler meg..? Føler meg dagelig ebbet ut av krefter og energi..

Helt uten videre. Eneste jeg tenker på er å sove nesten.. er grusomt.. Så takler jeg heller ikke sove, for da "for jeg ikke levd livet.." går glipp av noe liksom.

Men uansett om jeg sover lenge, føler jeg meg like energilaus og sliten.

- Noe som også komb. m depresjoner. Jeg merker det i allefall.

Når det er slik på tider av dagen, blir jeg bare sur og sliten.

Å er liksom ikke den "blide" jenta jeg ønsker å være.

Må anstrenge meg for å holde meg på bena, snakke osv..

For foreldrene mine mener dem jeg bare er giddalaus.

Men det er helT GRUSOMT å ikke fungere=(..herregud..

Er jo egentlig en blid jente.. Men uten energi.

Prøver å spise sunt t tider, ta vitamin, jern osv.

Sjekket blodet, ikke noe galt m det... Var blodfattig for n stund tilbake ..

Men ikke nå. Så jeg forstår bare ikke hva som er galt=(å det irriterer meg så grusomt:(uff...

Jaja. noen andre som har dt slik, eller vet hva dt kan være??

Jeg føler at når jeg er sånn, får jeg ikke "nådd ut med det jeg vil si". I forhold til når jeg har energi og er blid, snakker jg hele tiden:D det er dt som er så rart at jg blir sånn slapp og trøtt og deppa osv... :S uff..

Klem fra moi

Hei:) Tusen takk for svar:) Godt å høre at jeg ikke er alene om dette, selv om jeg ikke ønsker andre den samme smerten selvfølgelig:) Det er no ordentlig dritt spør du meg! Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre når det gjelder medisinene, har veldig lyst på barn også, men da kan jeg ikke bruke noe. også er jeg livredd for og slutte med dem igjen også, tenk om jeg aldi klarer å slutte med dem da!!! Klem til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kombinerer cipralex og tolvon. De forsterker hverandres virkning. Sikkert det samme som skjer med medisinene legen din har foreslått.

Hvorfor ikke prøve en stund og se om du får det bedre? Du kan alltids trappe ned og kutte ut om de ikke gir den effekten som var forventet.

Men, gi det tid. Selv etter et halvt år på AD varierer det ganske mye hvordan jeg har det. Jevnt over mye bedre, men noen dager her og der er fortsatt tunge og svarte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...