citoyen Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Nja, det er ikke så enkelt da det gjelder tv'en som ei avis, det forstår du nok:-) Egentlig ikke. Jeg abonnerer på avis, men har ingen tv. Det er jo bare møl på tv uansett.. men har dvd-spiller i PCen. 0 Siter
ariadne Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Ulempen er jo at da ville lisensen være helt prisgitt de ulike regjeringspartiene og Stortingets sammensetning - og således gjort det svært vanskelig å drive en langsiktig planlegging for NRK. Noe som igjen ville gått ut over tilbudet til seerne/lytterne. Det har blitt gjennomført i både Nederland og Australia - med særdeles dårlig erfaring fra begge land i etterkant. Det må da gå an å lage ordninger som gjelder frem i tid, og som ikke endres etter hvert budsjettår. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Gjør du vel ikke. Det er ingenting som heter radiolisens. Det ble avskaffet for en generasjon siden. Jeg bor i Danmark, og her er det fortsatt radiolisens. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Lisensen for å ha radio har vel forsvunnet for mange år siden? Nå er det kun kringkastingslisensen som gjelder, og den er knyttet opp til TV-mottakere. Ikke i Danmark.... 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Jeg bor i Danmark, og her er det fortsatt radiolisens. I Danmark heter kringkasteren fremdeles "Danmarks Radio" - selv om de produserer både radio og TV. Jeg tror at "radiolisensen" i danmark er nøyaktig det samme som kringkasterlisensen (eller fjernsynslisensen - kjært barn mange navn:-) i Norge. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Ikke i Danmark.... Se svaret mitt til deg lenger opp. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Det må da gå an å lage ordninger som gjelder frem i tid, og som ikke endres etter hvert budsjettår. Du mener at det burde gå an å stole på politikerløfter.....? ha-ha-ha-ha-ha-ha.....! 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 I Danmark heter kringkasteren fremdeles "Danmarks Radio" - selv om de produserer både radio og TV. Jeg tror at "radiolisensen" i danmark er nøyaktig det samme som kringkasterlisensen (eller fjernsynslisensen - kjært barn mange navn:-) i Norge. Nei, den er ikke det. Jeg bor i Danmark og her i huset betaler vi radiolisens to ganger i året. Det koster ca. 300 kr i året. Tv-lisensen koster rundt 3000 kr. 0 Siter
ariadne Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Du mener at det burde gå an å stole på politikerløfter.....? ha-ha-ha-ha-ha-ha.....! LOL, et poeng til deg! 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Nei, den er ikke det. Jeg bor i Danmark og her i huset betaler vi radiolisens to ganger i året. Det koster ca. 300 kr i året. Tv-lisensen koster rundt 3000 kr. OK - skal ikke si deg i mot lenger da. Ser absolutt ut til at du har helt rett i det - spesielt ut i fra beløpenes størrelse. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 LOL, et poeng til deg! ps: det var det som skar seg i Nederland og Australia også. Ingen politikere føler seg bundet av andres tidligere løfter - og da er det bare en ting du kan stole på, og det er påstanden om at politikere ikke er til å stole på. Noe vi jo alle vet fra før......:-) 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 OK - skal ikke si deg i mot lenger da. Ser absolutt ut til at du har helt rett i det - spesielt ut i fra beløpenes størrelse. :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Egentlig ikke. Jeg abonnerer på avis, men har ingen tv. Det er jo bare møl på tv uansett.. men har dvd-spiller i PCen. Jeg ser også veldig lite på tv, men jeg er tross alt ikke alene hjemme, de andre vil nok ha en ord med i laget de også vil jeg tro:-) Men hadde nok savnet tv likevel, har jo parabol, så det er jo endel å se på hvis det er ønskelig. 0 Siter
org Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 For mange år siden betalte vi ikke lisens, og fikk kontrollør på døren. Mannen min gikk ut, og fortalte en grå løgn om at vi hadde nettopp kjøpt tv. Den gikk glatt gjennom. 0 Siter
bb71 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hørte den på nitimen, veldig morsom! Ellers er linsensen veldig dyr da... sparer tusenvis av kroner! 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 *Hehe* Her i huset hadde vi akkurat slått av tv'n som sto på full guffe og benket oss rundt middagsbordet da kontrolløren kom... *Plystre* 0 Siter
Freya Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg var iskald som aldri før da lisenskontrolløren kom på døra på studenthybelen i hine hårde dager. "Har du tv," spurte han. "Nei," sa jeg litt nervøst, men heldigvis spurte han ikke mer. Selvfølgelig hadde jeg TV, men gadd ikke betale lisens når jeg likevel skulle flytte hjem om et halvår og samboeren allerede hadde betalt lisensen der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.