Gjest Mor som vil hjelpe Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Dette er snakk om 3 venninner på 12 år. Datteren ble for 2 uker siden beskylt for å stjele 35 kr hos den ene venninnas mor. Datteren min bedyrer at hun ikke har gjort det, og hun er svært lei seg fordi disse to venninnene har fryst henne ut på skolen og fortalt om de pengene som er stjålet til de andre elevene uten at datteren min visste hva det var for noe. De snakker ikke til min datter, og svarer ikke henne når hun prøver å snakke med de. Datteren min har fortalt at venninnen som det er stjålet hos har fortalt at hun selv har brukt å sjelt penger hos stemoren og faren og de har aldri oppdaget det. Jeg har ringt til venninnens mor og spurt og hun sier at datteren aldri har stjålet noe. Hva gjør jeg? datteren min er svært lei seg og vil nesten ikke gå på skolen, og heller snart være med på klassetur som de skal på. Den ene av venninnene er hennes bestevenn i tillegg.Det er ingenting som er bevist. 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Vet ikke om jeg har noen gode råd til deg, men måtte bare sympatiserer litt... En veldig vond situasjon du/dere har kommet i... Hvis ikke det er mulig å få de andre foreldrene til å hjelpe til å ordne opp mellom jentene så er det vel ikke mer du kan gjøre. Dessverre er det ikke et ukjent fenomen at foreldre stiller seg bak ungene sine uansett hva de gjør. Veldig rart, men det har jeg selv erfart i ulike situasjoner. Det du kan håpe på er at situasjonen vil bedres når det har gått noen dager. Slike konflikter mellom jenter i den alderen har jo en tendens til å være forbigående. Men det er selvfølgelig veldig vondt for datteren din mens det pågår. håper noen andre her kan gi deg noen gode råd. 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Dette må du ta ved roten! Du skal forlange et møte med de andre jentene og deres foreldre. Sannheten MÅ frem, og ingen skal få skylda om de er uskyldige. Din datter kan jo bli dønn ulykkelig og ødelagt av sånne rykter. Og viser det seg at hun likvel har gjort det - så skal hun får jobbe tilbake pengene med en passende straff. 0 Siter
Gjest Nettopp Ja Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Var borti tilsvarende utfrysing da jeg var yngre. For meg ble det svært alvorlig. Fikk depresjoner og andre psykiske problemer på grunn av det. Selv om det nå er 6 år siden går jeg fortsatt i terapi (men er så å si frisk). I og med at utfrysingen foregår på skolen burde du ta kontakt med klassestyrer og evt. ledelsen. De fleste skoler har kompetanse til å løse slike konfliktsituasjoner. Dere bør arrangere et møte med foreldrene og de to andre jentene. Gi klart uttrykk for at denne oppførselen ikke kan tolereres. 35 kr er ikke verdt en slik konflikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.