Gjest dritredd i dag Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Er en skikkelig pingle når det gjelder narkoser og sånne ting. Men nå skal jeg til pers og ta mandlene mine i voksen alder :-( Noen som kan si meg litt om forløpet - og om det er mye smerter etterpå?? 0 Siter
Gjest mandle Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Tok dem i voksen alder jeg og. Møtte opp fastende, fikk en sånn kanyle i hånda, med drypp i. Og noen tabletter tror jeg, tror det var smertestillende. Så ble jeg trillet inn på operasjonssalen, fikk narkosen gjennom kanylen i hånda, det brant skikkelig i 3 sekunder så var jeg borte. Våkna opp i ørska, hadde vel ikke gått mer enn 30-60 minutter. Var skikkelig fjern. Og SÅ ble jeg kvalm. Skikkelig kvalm. Fikk noe for det, og en is, men begynte likevel å kaste opp. Narkose gjør en kvalm, det samme blod i magen, og det hadde jeg mye av. Kjæresten min kom og hentet meg og når jeg følte for å gå ut i bilen, så fikk jeg dra. Kasta opp hvert 5 minutt fram til midnatt omtrent, ikke så kult med nyoperert hals, men det var egentlig ikke så vondt enda da. Smertene kom senere, jeg hadde fått litt milde smertestillere, fikk sterkere etter 1 uke og det hjalp. Klarte ikke spise nesten noe, ikke drikke så mye heller. Var ikke noe godt, men absolutt verdt det. 14 dager med vondt må man tåle for å ha det bra etterpå. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Narkosen var jo bare gøy. Ble borte på et blunk, og våkna igjen skikkelig i ørska. Etter operasjonen lå jeg en natt på sykehuset før jeg kunne dra hjem. Samme dag og dagen etter var jeg så overaska over hvor lite vondt det gjorde, hadde forventa å ha mer vondt. Men smertene de kom, tro meg! Jeg hadde fått smertestillende i stikkpilleform men disse hjalp meg ingenting. Jeg klarte ikke prate, jeg klarte ikke svelge, jeg hadde så vondt i halsen at det spredte seg ut til øra og jeg kunne kjenne pulsen min i hele hodet. Tunga var tykk som en svær potet. Jeg spytta på en flaske for jeg klarte ikke svelge mitt eget spytt engang. Det var helt forferdelig. Så lukta det også visstnok helt grønnjævlig av ånden min og vi fant ut at dette ikke var helt som det skulle, så vi dro til sykehuset igjen og fikk vite at jeg hadde fått en postoperativ infeksjon. Jeg fikk sterkere smertestillende, Voltaren het disse husker jeg, og disse hjalp, men jeg kunne bare ta 3 av disse i løpet av et døgn så det ble noen smertefulle timer etter det også. Men tross de smertene som var den gang, jeg har ikke vært plaget med halsen siden, så jeg er superglad jeg fikk fjerna mandla. Jeg hadde jo halsbenennelse annenhver uke hadde jeg følelsen av. Så lykke til!! Dem sier at is skal være så godt etterpå, være lindrende og sånn, men det er bare tull synes nå jeg. Jeg fikk så mye slim av is, og dette slimet var vondt å svelge. Isbiter av vann fungerer sikkert bra! Og når du begynner å bli bra i halsen etter operasjonen så husk å ikke spise noe med harde kanter før skorpene har detti av (du merker når dette skjer), ellers kan du risikrere å rive av skorpene før det er grodd ordentlig og få styrtblødning slik min søster fikk. Så.. lykke til! Når er det du skal inn? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Var da voldsomt til skrekkhistorier du fikk da! Jeg tok mandlene i fjor høst og det gikk veldig greit. Ble lagt i narkose kl. 14:30, våkna ca. kl. 16, ble kjeppjagd ut kl. 17. Du må bli hentet av noen med bil, evt. at noen møter deg og er med deg hjem i taxien. Du får heller ikke tilbringe første natta alene. Jeg hadde ikke så mye smerter, men jeg gikk på smertestillende et par uker. 1 voltaren om morran og en bextra om kvelden + evt. paralgin forte på dagen om nødvendig. Det gikk mye drikke, krem, is og fruktkompott... ) Å drikke/spise varmt er kjempevondt så det kan du glemme sånn et par-tre ukers tid. Jeg var sykemeldt i 15 dager, men hadde nok klart meg med 12-13... Og siden har jeg vært frisk som en fisk, mens ungene, deres far og deres stemor har ligget strødd i perioder, gjentatte ganger! Ha! 0 Siter
Gjest dritredd i dag Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Narkosen var jo bare gøy. Ble borte på et blunk, og våkna igjen skikkelig i ørska. Etter operasjonen lå jeg en natt på sykehuset før jeg kunne dra hjem. Samme dag og dagen etter var jeg så overaska over hvor lite vondt det gjorde, hadde forventa å ha mer vondt. Men smertene de kom, tro meg! Jeg hadde fått smertestillende i stikkpilleform men disse hjalp meg ingenting. Jeg klarte ikke prate, jeg klarte ikke svelge, jeg hadde så vondt i halsen at det spredte seg ut til øra og jeg kunne kjenne pulsen min i hele hodet. Tunga var tykk som en svær potet. Jeg spytta på en flaske for jeg klarte ikke svelge mitt eget spytt engang. Det var helt forferdelig. Så lukta det også visstnok helt grønnjævlig av ånden min og vi fant ut at dette ikke var helt som det skulle, så vi dro til sykehuset igjen og fikk vite at jeg hadde fått en postoperativ infeksjon. Jeg fikk sterkere smertestillende, Voltaren het disse husker jeg, og disse hjalp, men jeg kunne bare ta 3 av disse i løpet av et døgn så det ble noen smertefulle timer etter det også. Men tross de smertene som var den gang, jeg har ikke vært plaget med halsen siden, så jeg er superglad jeg fikk fjerna mandla. Jeg hadde jo halsbenennelse annenhver uke hadde jeg følelsen av. Så lykke til!! Dem sier at is skal være så godt etterpå, være lindrende og sånn, men det er bare tull synes nå jeg. Jeg fikk så mye slim av is, og dette slimet var vondt å svelge. Isbiter av vann fungerer sikkert bra! Og når du begynner å bli bra i halsen etter operasjonen så husk å ikke spise noe med harde kanter før skorpene har detti av (du merker når dette skjer), ellers kan du risikrere å rive av skorpene før det er grodd ordentlig og få styrtblødning slik min søster fikk. Så.. lykke til! Når er det du skal inn? Skal inn i morgen tidlig :-( Var bra å lese at iallefall lillemus hadde en grei erfaring!! Huff jeg er så livredd for at jeg skal bli så dårlig - men som dere sier det at jeg slipper halsinfeksjoner er det viktigste! Håper de utstyrer meg med smertestillende som har god effekt! Noen tips? 0 Siter
marthe25 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Skal inn i morgen tidlig :-( Var bra å lese at iallefall lillemus hadde en grei erfaring!! Huff jeg er så livredd for at jeg skal bli så dårlig - men som dere sier det at jeg slipper halsinfeksjoner er det viktigste! Håper de utstyrer meg med smertestillende som har god effekt! Noen tips? jeg tok mandlerne mine i 2001,etter årevis med halsbetennelser! har ikke vært sjuk siden!!!!! det var vondt etterpå ja men det er verdt det,helt sikkert! vær forsiktig hvis du får voltaren stikkpiller,jeg hadde nesten en følelse av avhengighet,tro det eller ei! det er jo en glimrende slankekur da,jeg gikk ned nesten 10 kilo på 16 dager jeg! spis masse iskrem,sov så mye du kan,slapp av,ha gode dvdèr som du kan kose deg med!!! lykke til!! 0 Siter
Gjest fortsatt bekymret Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 jeg tok mandlerne mine i 2001,etter årevis med halsbetennelser! har ikke vært sjuk siden!!!!! det var vondt etterpå ja men det er verdt det,helt sikkert! vær forsiktig hvis du får voltaren stikkpiller,jeg hadde nesten en følelse av avhengighet,tro det eller ei! det er jo en glimrende slankekur da,jeg gikk ned nesten 10 kilo på 16 dager jeg! spis masse iskrem,sov så mye du kan,slapp av,ha gode dvdèr som du kan kose deg med!!! lykke til!! 10 kilo er akkurat det jeg trenger å gå ned for å komme i mach vekt :-) ikke så galt akkurat det da. Men takk for at skrev et positivt innlegg - føler meg litt bedre :-) er voltaren avhengihetsskapende? hva med meg som ikke tåler betennelsedempende midler da skal tro?? 0 Siter
Speak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Venninna mi gjorde det i voksen alder, og dattra mi da ho var 5. Dattra mi var sengeliggende i noen dager (sikker fordi ho ikke drakk eller spiste no i det hele tatt). Alt var over da skorpene løsnet. Tror det var dag 10. Venninna mi mente det gikk greit. VELDIG ømt i starten, så det var en effektiv slankekur. Etter skorpene hadde gått var det fortsatt litt ømt. Uansett er det snakk om noen dager. Bedre det enn plager i årevis. Lykke til. 0 Siter
Gjest dritredd i går Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Venninna mi gjorde det i voksen alder, og dattra mi da ho var 5. Dattra mi var sengeliggende i noen dager (sikker fordi ho ikke drakk eller spiste no i det hele tatt). Alt var over da skorpene løsnet. Tror det var dag 10. Venninna mi mente det gikk greit. VELDIG ømt i starten, så det var en effektiv slankekur. Etter skorpene hadde gått var det fortsatt litt ømt. Uansett er det snakk om noen dager. Bedre det enn plager i årevis. Lykke til. Tusen takk for svar speak! I går forsvant mandlene mine - ikke noe morsomt å ta narkose, men det gikk greit. I går og nå er jeg fryktelig øm. Og det med slankekur tror jeg på gitt..... bare siden i forgårs er jeg 2 kilo lettere.. jeg klarer ikke å spise noe, jeg prøver å drikke litt. 0 Siter
Speak Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Tusen takk for svar speak! I går forsvant mandlene mine - ikke noe morsomt å ta narkose, men det gikk greit. I går og nå er jeg fryktelig øm. Og det med slankekur tror jeg på gitt..... bare siden i forgårs er jeg 2 kilo lettere.. jeg klarer ikke å spise noe, jeg prøver å drikke litt. Vesla mi drakk ett glass vann til sammen de første to dagene...og da begynte jeg å frykte at dette ikke gikk bra. Men på dag tre fikk ho i seg bittelitt, og da begynte tross alt oppturen:-) 0 Siter
marthe25 Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 10 kilo er akkurat det jeg trenger å gå ned for å komme i mach vekt :-) ikke så galt akkurat det da. Men takk for at skrev et positivt innlegg - føler meg litt bedre :-) er voltaren avhengihetsskapende? hva med meg som ikke tåler betennelsedempende midler da skal tro?? hei du..hvordan går det? regner med at du er over det værste nå? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.