Gjest hanna25 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Dildo party er populært hos mange enda og det er som regel alkohol inni bildet når selger kommer. Jeg har bestilt noe jeg angrer på, jeg angrer rett og slett fordi jeg var litt påvirket av alkohol og nu i ettertid kunne jeg ikke tenke meg det produktet. Jeg lurer da på er det lov for selger å selge til mennesker som er alkohol påvirket? Finnes det ikke en lov om slikt? 0 Siter
Prozak Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg tror ikke loven som beskytter folk under påvirkning av alkohol omfatter dildokjøp :-) Dessuten - det ville være veldig "low" av deg å skylde på selgeren for at du selv ikke kan styre deg i fylla. Det er en helt uakseptabel ansvarsfraskrivelse. "................................" 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Vet ikke..Men hvordan skulle det egentlig funke i praksis? Hva med øl? Kunne jeg gått ned på kneipa på hjørnet her og angret på at jeg kjøpte de fire siste halvliterne i helga mens jeg var full og forlangt penga tilbake?;-) Jeg synes ikke det ville være fair, kjøpt er kjøpt. På den annen side ville jeg synes det var nedrig av vennene mine å skjenke meg full og velvillig og deretter prakke på meg noe dyrt jeg ikke trenger og ikke egentlig vil ha;) Men jeg hadde nok syntes det var såpass fårete at jeg hadde holdt kjeft og ikke tatt det opp igjen, ever, hvis jeg hadde overhandlet dildoer eller tupperware i fylla.. Mitt råd : Ikke ripp! ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hvis det ikke hadde vært lov å selge til "litt" fulle mennesker, som du karakteriserte deg som, hadde det ikke gått an å bli full på et utested f.eks. Såpass mye ansvar må vi heldigvis ta for egne gjerninger :-) Men du har vel angrerett som privatperson i to uker fra mottatt vare, tror jeg. Du må bare returnere den i originalemballasjen, og betale frakten selv. Gå inn på forbrukerportalen, du finner sikkert noe om det der. 0 Siter
naiv Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 For det første kan det hende du får bruk for dildoen engang.. For det andre så tror jeg Kjøpsloven sier man har angrefrist når det gjelder postordre, dør- og gateselgere utenfor fast salgssted 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Tror du har 14 dagers angrefrist når salget ikke skjer fra fast salgssted (butikk). Aloholen er irrelevant. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.